מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאזהרה/ביקורת סדנת מהות בחברת הומניקיישן Humanication

אזהרה/ביקורת סדנת מהות בחברת הומניקיישן Humanication

24/07/19 15:32
64 תגובות

אני מאובחנת מזה 21 שנה עם דיכאון ולפני שנתיים קיבלתי אבחנה של מניה דיפרסיה והפרעת חרדה. החודש השתתפתי בסדנת מהות של חברת הומניקישיין. מטרת הסדנה לשפר את איכות החיים של המשתתפים באמצעות כלים מעולם הקוצ'ינג ולמידה חוויתית. במהלך הסדנה חוויתי לחץ נפשי רב בעקבות התנסויות חוויתיות שגובלות בטרור פסיכולוגי, הגעתי למצב של חוסר שינה קיצוני והתפרצה אצלי אפיזודה מאנית. מתוך ניסיון אישי והידע שיש לי בתור פסיכולוגית וכאישה שמתמודדת 21 שנה עם דיכאון וחרדה, רוצה לפרסם אזהרה, לא מומלץ לאנשים עם בעיות פסיכיאטריות. שומר נפשו ירחק. באהבה.


תגובות

ג-ק5
14/10/19 15:27

קאוצרים נכנסים לתחומים שאין להם מושג וידע לעסוק בהם, וזו בפירוש סכנה. זו סכנה וחוסר אחריות.

ג-ק5
14/10/19 15:28

ומיותר לציין שמה שעומד מאחורי כל החרטה הזה זהו בצע כסף.

Rotem9
05/11/19 21:00

אצבע קלה על המקלדת. ממליצה לך להכיר את הארגון לפני שאתה מכריז שהוא סכנה

ג-ק5
05/11/19 21:09

די די , אין טעם לחרטט

דנדן6
24/12/22 11:38

נשמע שאתה התנסית בסדנא, אשמח לשמוע פרטים נוספים. תישלח לי הודעה.

TGZ
07/09/23 17:25

כדאי להתעורר https://www.facebook.com/790806678/posts/pfbid02H9FjPtCQyZfoAxZsRVJ8iAhjubnofGuugn1aKWSZPw25sesLPZYQbocmA85qCyPkl/?mibextid=cr9u03

תודה רבה על ההזהרה. חשוב חשוב חשוב שאנשים ידעו שלא לשים את נפשם במיוחד בתקופות שהנפש מעורערת או פגיעה בידי תכניות שאינן נעשות בידי אנשי מקצוע. ו....גם כשהתוכנית נעשית בידי איש מקצוע מורשה חשוב לשמוע ולבדוק ולא לקבל דבר כמובן מאליו...

Rotem9
05/11/19 20:59

איך על סמך אי הכרות עם הסדנה את מחליטה שהם לא אנשי מקצוע??

הייתי
10/06/22 18:34

היי, אני עשיתי את *כל* הסדנאות שלהם לפני שנים, והתנדבתי במשך שנים. יודעת הרבה על המאחורי הקלעים של הארגון הזה. כל מי שעדיין תומך בו פשוט עדיין לא פקח את העיניים. שמחה מאוד שיצאתי משם ועד היום נותנת תמיכה לכל מי שנפגע מהם. תזהרו תזהרו תזהרו

מורמור1
18/09/22 12:33

היי! אפשר לשוחח איתך ? אשמח מאוד לשמוע

דנדן6
24/12/22 11:27

היי, את אשת מקצוע ששמעה על מהות?

שקלתי ללכת לסדנה עד שניתקלתי בדף הזה

דנדן6
24/12/22 11:29

היי, אני אשמח ליצור איתך קשר לגבי סדנת מהות.. שקלתי ללכת לזה אבל רוצה לשמוע פרטים ממישהו שכבר היה שם כדי להבין מה הולך שם.


TGZ
07/09/23 17:26

בנוסף לכך שאין שם מוסמכים בתחום רפואת הנפש, הם יוצאים בהכרזות ברורות המזלזלות בטיפולים פסיכולוגים 

שם4
לפני 4 ימים

היי אח שלי נפגע מהתוכנית סיים את הסדנה לפני יומיים אשמח לעזרתך


Rotem9
05/11/19 20:57

אתחיל מזה שאני מקווה שאת מרגישה טוב יותר. אמשיך בכך שנרשמתי לאתר במיוחד כדי להגיב לך. הגעתי למהות 3 חודשים אחרי אפיזודה מאנית קשה ודאון מאוד קשה. הייתי עם כדורים פסיכיאטריים ולכן אני בהחלט האדם להגיב לך שהכפשת שם של מקום מדהים רק כי לך ברמה האישית זה לא התאים. כל הזמן דאגו לי שם שאני בסדר, החוויה היתה עוצמתית ומדהימה, אני הכי שמחה שעשיתי את זה, אני מאז מרגישה טוב כשכותבת לך בחורה שהיתה 3 שנים בדיכאון, המערכות יחסים שלי עם הסובבים אותי השתפרה פלאים וכמובן מיותר לציין שעשיתי עוד סדנאות שלהם. לכן, באמת באמת מצטערת לשמוע שככה לא עשה לך טוב אבל זה ממש לא אומר שמי שחווה אירועים נפשיים לא יכול ללכת לשם. כל אדם מכיר את עצמו ויודע עם מה הוא מסוגל או לא מסוגל להתמודד

נויה14
07/11/19 13:56

נראה כאילו נרשמת לאתר כדי לעשות יח"צ חיובי לחברה הזאת... היא יצאה בחוויה לא טובה לא כתבה דבר רע - סיפרה על החוויה האישית שלה בתוך הסדנה כמתמודדת נפש. ואת המלצתה לאנשים שנמצאים בעיתו של משבר נפשי לשקול האם האינטנסיביות תועיל או תזיק להם זה הכל. לכל אדם שצרך "מוצר" כלשהו יש זכות להביע דעתו עליו שהיא לא פוגענית כמו זו. את מציגה חוויה אחרת - אחלה שכל אחד יעשה את השיקולים שלו ונכון שכל אחד מכיר את עצמו אבל האם כל אחד מכיר את עצמו בכל הסיטואציות?? לא חושבת. מי שזו חוויות הראשונה לא יכול לדעת בוודאות איך יגיב הגוף ואיך תגיב הנפש.

הייתי
10/06/22 18:45

זה בדיוק מה שקורה. יש להם אנשים שעושים את זה

הייתי
10/06/22 18:45

לכל מורעלי הומניקיישן שפתחו משתמש רק כדי להגן עליהם - נקודה למחשבה. למה בכלל צריך להגן על ארגון שכביכול עושה רק טוב לאחרים? כנראה שאם יש הרבה אנשים שהיה להם רע (ויצא לי לדבר עם לא מעט מהם אחרי שנים בארגון), יש דברים בגו. 

בבקשה מכם, תפסיקו לקפוץ ולהגן עליהם כאילו הם משהו יותר מחברה פרטית עם אינטרסים כלכליים ותנו לאנשים שנכבו מהם  את המקום לפרוק בשקט. 

לכם טוב? נהנתם? אחלה. איזה כיף לכם. יש אנשים שנפגעו בנפש ויותר מזה (מינית) אז בבקשה תנו לאנשים האלה את המקום שלהם ולכם יש כל כך הרבה קבוצות פייסבוק משלכם, תלקקו להם שם.

פיס.

TGZ
07/09/23 17:28

מעלת הפוסט היא לא לבד. בהחלט אנשים מתעוררים. https://www.facebook.com/790806678/posts/pfbid02H9FjPtCQyZfoAxZsRVJ8iAhjubnofGuugn1aKWSZPw25sesLPZYQbocmA85qCyPkl/?mibextid=cr9u03

הי רותם, ג'ק, נויה וג'אסטמי (המקלדת לא עוברת לאנגלית... מה לעשות?) - אינני מכירה את סדנת הומניקיישן. ההזהרה שלי היא כללית לכל הסדנאות האינטנסיביות והיא מכוונת רק לאנשים שנמצאים במצב רגיש או בעלי היסטוריה של פגיעות רגשית. אני עצמי עברתי סדנאות רבות ואינני מתנגדת להן כלל וכלל אבל צריך לדעת מתי לגשת אליהן ולמי זה עלול להזיק. בדרך כלל בסדנאות מסוג זה שינה אינטנסיביות רבה, חשיפה רגשית של אנשים ושל האדם עצמו, תכנים עוצמתיים הנוגעים לחוויות אינטימיות אדם הנמצא במצב פגיע עלול להרגיש מפורק, חשוף, מותש....הדבר נכון גם לסדנאות הנעשות בידי אנשי מקצוע מיומנים אלא ששם הרבה פעמים (גם לא תמיד) הסינון הוא יותר קפדני.

הייתי בסדנא של הומניקיישן, הרגשתי סקפטי מהתחלה בגלל הרבה דברים שבתחושה הרגישו לי מזויפים חיצוניים לא מעמיקים, הרגשתי שזה בית חרושת לרגשות ותכסיסים זולים של שירים מרגשים שיתופים מוגבלים בזמן של מלא אנשים בחדר אחד שמשלמים הרבה כסף על תהליך שמוביל אותו אדם קר מחושב כריזמתי ואגרסיבי בטוח בעצמו באופן גם סוחף וגם מטריד, אדם שמוכר את הסדנא הבאה שלו בחוסר טאקט לפני שהבנתי מה או הספקתי לעכל מה עברתי בסדנא הנוכחית.

dani7
18/04/21 16:42

לא הבנתי אם התגובה הזו בעד או נגד הסדנאות שלהם תחילה הרגשת סקפטי, ומה בסוף?

בסוף כבר לא הייתי סקפטי, הרגשתי שמשהו פה לא תקין... זה היה לפני הרבה שנים ועכשיו כאדם בוגר אני בטוח שהסדנא נותנת הרבה דברים כמו כל סדנא. אבל האופן השיטתי מסחרי המוני ומוגבל בזמן/ אגרסיבי באופן המכירתי שבו הדברים מתבצעים שם, הלחימה על נקודות סנטימנטליות אצל אנשים והסיסמאות מעולם הקואצ'ינג בעיניי לבן אדם שמחפש תהליך עמוק אישי אינטימי שלא ילך שם.

35ליטל
11/10/20 6:59

טוב לקרוא חוות דעת. מכרי וחברותי שעשו את הסדנת 3 ימים שלהם מספרים על תחושות טובות על שינוי בחיים על כוחות להחליט בעניינים מהותיים ועוד חושבת שלאנשים שיש קושי נפשי כזה או אחר - סדנה כזאת אינטנסיבית ומציפה פחות מתאימה מה היה שם לדעתך?

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
11/10/20 12:21

שלום לכולם, בחודשים האחרונים נחשפתי מספר פעמים לתגובות של אנשים על סדנת מהות. אציין, שאינני מכירה לא את הסדנה ולא את האנשים שמעבירים אותה. התגובות מאוד מאוד שונות האחת מן השנייה - היו כאלו שיצאו נשכרים ושמחים מן התהליך והיו כאלו שהדבר ממש לא עשה להם טוב. לא עשיתי מחקר על הנושא ולכן לא אוכל לתת לכם "תמרורי אזהרה" למי זה טוב ולמי לא. כך או אחרת אני חושבת שכול מי שהולך לסדנה צריך לדעת טוב טוב לקראת מה הוא הולך: לדבר עם אחרים, לקרוא תגובות, להבין את הרוח, האנרגיה ועם מה הוא מתעתד להתמודד - ומכאן לקחת החלטה ואחריות על התהליך. בנוסף, בזמן השהייה בסדנה כול אחד צריך לבדוק עם עצמו מה שה עושה לו ולהיות מסוגל לדעת גם ללכת בזמן. אני מכירה אנשים רבים שעושים סדנאות - חלקם מעולים וחלקם מאוד מאמינים ונותנים את הנשמה בכדי שהסדנה תצליח ועדיין המדיום הזה כנראה לא מתאים לכול אחד וזו ממש לא "אשמת" מנהלי הסדנה. לכן חברים יקרים, המלצתי היא לבדוק טוב טוב לפני ולקחת אחריות על התהליך...מה דעתכם?

נועהמ
19/11/20 16:33

הומניקיישן מוכרים ככת במשרד הרווחה. זו אינה דעה, אלא עובדה. חיפוש קליל בגוגל מביא אתכם למסמך שהמשרד פרסם בנושא כתות ב2011 שם מופיעה החברה הנ"ל. תשמרו על עצמכם.

dani7
18/04/21 16:44

מציע לך לקרוא על סיינטולוגיה לפני שאת מכלילה את הומניקיישן ככת, אומר את זה אדם שלא הלך אבל כן שוקל ללכת מה שכן יצא לי להכיר אנשים מכת הסיינטולוגיה, שמה שהם עושים בה ומה שעושים בהומניקיישן זה שמים וארץ.

נועהמ
18/04/21 16:52

מציעה לך לא להניח הנחות בלי לדעת עם מי אתה מדבר. יצא לי לקרוא על סיינטולוגיה וכתות אחרות. ממש טיפונת. פסקה וחצי. אני קרימינולוגית בהכשרתי והתזה שלי עסקה בין היתר בנושא הזה. עצם היותה של הסיינטולוגיה כת מסוכנת אינה קשורה להיותה של הומניקיישן-לנדמרק כת מסוכנת. ההשוואה שלך אינה נכונה. בהצלחה

ND
01/08/21 23:39

ממש אתמול סיימתי את סדנת מהות של הומניקשיין.  קראתי את השרשור הזה עוד לפני כן ובאתי להגיב אחרי שעברתי אותה. 

שורה תחתונה,  זה ממש לא כת. זה שמשרד הרווחה החליט ב 2011 לשים אותה תחת אותה קורת גג עם כתות אמיתיות לא אומר כלום. אין להם באמת מידע מקיף על אנשים שעברו את הסדנאות.  

זה נכון, השיטה מאוד קיצונית. היא שמה אותך על קצה אחד וזורקת אותך לצד אחר. 

זה לא תהליך קל בכלל וגם לא מתאים לכל אחד. אבל זה כן מתאים לרבים מהאוכלוסיה וזו שיטה ששווה לנסות אותה רק בשביל להכיר סגנון ניהול מחשבות שונה מאוד ממה שאנחנו מחונכים אליו כחברה.  

בשורה התחתונה אין פה כת. אין פה מנהיג או דמות אחת שהולכים על פיה. אלא הולכים על פי רעיונות עקרוניים וערכים שבסך הכל כולנו מאמינים בהם כאנושות.  

בטח שיש,אינטרס להרוויח כסף, אבל בדיוק כמו שפסיכולוג או מאמן רוצה להרוויח כסף. 

זה שילוב של הרצון לעזור לאנשים ולעשות את האנושות טובה יותר יחד עם זה שזה מקור הפרנסה שלהם. 

מי ששוקל ללכת אני ממליצה, רק קחו בחשבון שהם לוחצים על טריגרים בכוונה. זה חלק מהתהליך. 

אז מי שיודע שהוא יכול להתפרק בגלל טריגרים שמעוררים כעס ותסכול כנראה שלא יתאים להם. 

Yair90
09/08/21 12:46

אני כל כך שמח שהומניקיישן לא חלק מהחיים שלי יותר!

תודה שי79 שסיפרת על הומניקיישן

אני לוקח בחזרה את כל מה שכתבתי ובכל הכייף שוכח שהומניקיישן הייתה חלק מחיי.

שיהיה המון הצלחה.

דנדן6
24/12/22 11:31

היי יאיר, אשמח מאוד לשוחח איתך לגבי הסדנא כי שקלתי ללכת ואשמח לשמוע מה הולך שם

שי79
29/08/21 14:21

שם כאן את תגובתי לכל מי שרוצה

אני את סדנת מהות שלי עברתי לפני 16 שנים בשנת 2005 כשעשיתי את התואר בהנדסת מחשבים בטכניון

התוצאות שלי היו (וכן אני זוקף את ההצלחות שלי לרמת המודעות שהגעתי אליה בזכות הסדנא)

הצלחתי לסיים את התואר שלי בהצטיינות יתרה

הבנתי שהקשר עם אמא שלי (עם כל הערכתי אליה) הינו מניפולטיבי והתחלתי לראשונה בחיי לשים גבולות ודאגתי שיכבדו אותם

הבנתי שאני אדם עם סטוק בלתי נדלה של שמחת חיים ושאפשרתי לבודדים להשפיע לי על שמחת החיים ואמרתי NO MORE !!

 

עכשיו לגבי טענתך שמשרד הרווחה הגדיר את הומניקיישן ככת, אנא שלח קישור שמוכיח זאת אחרת אתה מסתכן הוצאת דיבה!

אשים כאן את הקישור למרכז הישראלי לנפגעי כתות

ואצטט מהי כת הרסנית

"...מה שהופך קבוצה המתאחדת סביב מנהיג ולה רעיון (לרוב רוחני) לכת הרסנית אלו השיטות הפסיכולוגיות הננקטות על ידי מנהיג הכת. השיטות גורמות ליצירת זהות חדשה למצטרף עד כדי יכולת ניצול ושעבוד המאמין לטובת המנהיג. מטרת מנהיג הקבוצה היא לצאת מורווח מהמאמינים, אם זה רווח כלכלי, כבוד או מין.

לרוב, המאמינים החיים בתוך הקבוצה, פיזית או מנטאלית, מתקשים לזהות את הרווחים להם זוכה המנהיג ואת הניצול שהם חווים, ומתוודים לו רק לאחר יציאתם מן הכת במבט לאחור…."

 

כמה דברים חשובים

א) ל-הומניקיישן אין מנהיג! , כן יש לה מנכ"ל.

ב) השיטות של הסדנאות אינן גורמות לשום יצירת זהות חדשה, כן להכרה בפוטנציאל הגלום בכל אחד להגשמה עצמית.

ג) כאחד שעשה את הסדנא שלו לפני 16 שנים (וחזר לפני כשנתיים) שמתי לב שכשהייתי בהומניקיישן זיהיתי במדויק וכיום את הרווחים של הארגון.

אציין אותם במדויק מנקודת מבטי:

מה עם ניצול? מהנ עם שיכנוע במהלך כל הסדנא לשכנע ביני משפחה וחברים להצטרף? אני הייתי בסדנת מהות במשך 5 ימים, הייתי שבר כלי, סייענים אמרו לי שהם כלכך רצו להיות שם בשבילי אבל היה אסור להם!! אכן הסדנא לא מתאימה לכל אחד לי היא גרמה לטריגר קשה, שנתיים לא יצאתי מהמיוה אוליי היא לא כת אבל יש ניצול ושטיפת מוח!!!

הייתי
10/06/22 18:39

כמה דברים

א) ל-הומניקיישן אין מנהיג! , כן יש לה מנכ"ל - אהמ. ואת יפתח יצא לך לפגוש? ולשמוע את השטויות שיוצאות לו מהפה? כמו שיש לו כוחות והוא יכול לראות דברים שקורים במקומות אחרים בעולם. שלא לדבר על זה שבסדנת מעבר הוא עובר בחדר ונוגע ב(א)נשים בלי הסכמה. לי באופן אישי הוא שם יד על הבטן בזמן שהעיניים שלי עצומות. מיותר לציין שלא נתתי את הסכמתי, לא למגע ולא לשאר זיוני השכל בסדנה הזו. 

ב) השיטות של הסדנאות אינן גורמות לשום יצירת זהות חדשה, כן להכרה בפוטנציאל הגלום בכל אחד להגשמה עצמית -  זה שטויות. זה שזה לא קרה לך לא אומר שזה לא קרה לאחרים. אני מכירה כמה באופן אישי שאמרו לי ואני מצטטת "יצאתי משם ולא ידעתי מי אני בלעדיהם"  


גם אני הייתי שם המון שנים ורק אומר לך זאת - זו כת. יש דברים שאתה כנראה לא יודע, כי לא חווית אותם. אבל מה שבטוח, לזלזל בחוויה של מישהו שנפגע מהם ורק בא להזהיר אחרים, זו דריכה על החוויה של האדם הזה. זה שלך היה טוב, לא מבטל את החוויה של האחר (שחור שחור לא?)

אני מניחה שזה לא מזיז לך, כי בטח בהומניקיישן ילמדו אותך להגיד לי ש"זה שלי" אז רק נותר לי לאחל לך בהצלחה. 

דנדן6
24/12/22 11:34

היי אביב, מצטערת לשמוע את מה שעברת זה ניראה שעברת חוויה מאוד טראומתית. אשמח מאוד לשוחח איתך כיי אני שקלתי ללכת לסדנא עד שנתקלתי בדף זה. אשמח לדבר איתך זה יעזור לי מאווד!! 


שי79
29/08/21 14:23

הרווחים של ארגון הומניקיישן מתוך היותי משתתף / מסייע בסדנאות וכו'

  • כוח אדם לסיוע בסדנאות ללא עלות
  • אנשי שיווק ללא עלות

רק לציין גם ש-"יצאתי" מהארגון להמון שנים ולא התוודעתי לרווחים נוספים שהארגון עשה לכשהייתי שם

מה שכן הוא שהתוודעתי להפסדים והם לצערי היו רבים.

כלומר לפי הגדרת הכת של המרכז הישראלי לנפגעי כתות הומניקיישן זה המקום האחרון שאפשר לכנות כת :)

חשוב לציין שלרגע לא הרגשתי תלוי בארגון לא כשהייתי ולא כשלא הייתי.

 

ציינת שהחברים בהומניקיישן אימצו לעצמם שפה של עצמם אז הרשה לי לומר כמה מילים לגבי העניין.

בהומניקיישן קיבלתי שפה "חדשה" להביא את הרצונות שלי ולהביע את עצמי בצורה שלא משתמעת ל-2 פנים בתקשורת שלי וכידוע שפה היא כלי לכל דבר ועניין.

בדיוק כפי שאתה משתלח על הומניקיישן בשפה שאתה כותב בפוסט שלך!!

 

תחשבו לרגע

אם הייתה דרך בה הייתם נשארים נאמנים לעצמכם וגם מאפשרים לסובבים אתכם להיות שותפים שלכם ללא שום מניפולציות אלא ע"י יושר וכנות, האם זה היה מעניין אתכם?

אותי כן!

אחת הדרכים היא שפה.

 

שי79
29/08/21 14:23

ציינת פרט נוסף - "המון בוגרים הם גרושים או התגרשו לאחר הסדנאות" 

תודה לאל שהייתה לך ההגינות לרשום שאתה לא מכיר את כולם אז הייתי שמח אם יש לך נתונים מדויקים יותר לגבי העניין כי אחרת הטענה הזו לקויה מהיסוד (אני מקווה שאינך באקדמיה כי אחרת היו פוסלים לך את התזה :)

אציין נקודה חשובה מאוד בנוגע לדבר הגרושים (לעומתך אני מציין שזו דעתי ולא עובדה כלשהי)

לפי כתבות בעיתון אחוז הגירושין בישראל הוא מטורף אחד מתוךשניים או שלושה גרוש.

 

לדעתי האישית הכלים שאני אישית קיבלתי מתוך סדנאות בהומניקיישן הם לא יסולאו בפז 

כל מערכת זוגית בה הייתי יישמתי את הכלים שקיבלתי והפידבק שקיבלתי על הכלים מכל בת זוג שלי 

ללא יוצא מן הכלל היה מדהים 

אשתף אותך לדוגמא לכלי ולכל אחד שנתקל בפוסט הזה 

תחשבו לרגע על הפוטנציאל של הכלי לפני שאתם מצקצקים 

(נקודה חשובה לגבי הכלי: הכלי הוא יחסית קשה ליישום אך פשוט בטירוף!!!

ולמי שלא יודע מה ההבדל בין קל לפשוט אז פשוט אומר 

תחשבו כמה פשוט זה לקחת שק 100 ק"ג על הגב מחיפה לתל אביב, אף אחד לא אמר שזה קל!)

שי79
29/08/21 14:24

עכשיו לכלי :)

קלירינג שבועי - דברים לשיפור ודברים לשימור

(כל שבוע ללא הנחות בדיוק כמו שאתה קובע תור לרופא שיניים או כמו שאנחנו מצחצחים שיניים

רוצים , לא רוצים - עושים!!! כי אחרת אויי ואווי :)

הכלי הוא כדלקמן (תמיד להתחיל מהחיובי :)

 

משהו לשימור

השבוע כשהיינו אצל המשפחה שלי היית מאוד חמה ורכה עם האחיינית שלי

שנמצאת בכאסח עם גיסתי ונתת לה הרגשה של שייכת והתעניינת בה זה גרם לי לאהוב אותך יותר :)

מה שאני מציע הוא שבכל מפגש משפחתי תמשיכי לעשות זאת  

האחריות שלי היא שכשכל פעם שאני רואה אותך עושה את זה אוקיר אותך על זה

 

משהו לדוגמא לשיפור

השבוע כשחזרת מהעבודה זרקת את הבגדים שלך על הספה בסלון 

לארח שסידרתי אותו וזו פעם שלישית שאני מציין זאת.

אני מציע שנרכוש מתלה ונשים אותו בסלון שכשאת חוזרת הביתה תוכלי לשים שם את הדברים

האחריות שלי היא לרכוש את המתלה.

מה דעתך?

 

עכשיו תחשבו לרגע 

מה היה אחוז הגרושין ובכלל מערכות היחסים הגרועות בישראל אם כל אחד היה מיישם ולו באחוז את הכלי הזה בחיי הזוגיות שלהם ??

 

האם זה קשה?

לדעתי כן! 

כי קשה להתחייב לעצמנו ולבן זוג שלנו כי אנו כבר התרגלנו לקחת את הזוגיות כמובן מאליו!!!!

 

האם זה פשוט?

ברורררררר!!!!

 

שי79
29/08/21 14:24

עכשיו אתייחס לנושא הערצה שיש לי כמשתתף או כמסייע 

לפני זה:

האם אתה מעריץ להקה מסוימת או זמר?

האם אותו זמר מהווה לך השראה בתחום מסוים?

האם אתה רוכש את הבושם או הנעליים או כל דבר אחר שאותו זמר מפרסם? (נועה קיריל למשל :)

נשמע מדבריך שיש דבר מה פסול בהערצה :)

 

אז בנוגע להערצה כן אני בהחלט מעריץ את המנחים בארגון הומניקיישן!!

הם מהווים לי השראה בכל רמח איבריהם !!!

אני לומד מהם איך אני יכול להיות מדוייק בתקשורת שלי

איך אני יכול להיות אסרטיבי בתקשורת שלי

איך אני יכול להיות נאמן לעצמי ולהגשים את עצמי ולטפח שותפים לדרך שלי

 

אז בנוגע לנושא הגרושים

האם ייתכן שההשראה הזו גורמת למחשבות מה קורה אצל המשתתפים בבית עם הבן/בת הזוג ?

ברור שכן!

תחשוב לרגע

אם הייתה דרך שבה אני מבין שאני נמצא במערכת יחסים לא מדויקת לי והרסנית לי 

אז ברור שהייתי רוצה לדעת אותה לפני שאני מתחתן ומביא ילדים 

ורק בשלב מאוחר מבין שאני נמצא בבוץ ולא יכול לצאת !! משכנתא, מזונות וכו'

 

ועל כך יאמר ע"י חז"ל סוף מעשה במחשבה תחילה!!! (מאמין שזה של חז"ל, לא בטוח :)

 

אגב ציינת שזוג לא הצליח להחזיק מעמד בנישואים אחרי הסדנאות…

האם חשבת שהם הגיעו למסקנה שהקשר שלהם אינו מדויק ובזכות הסדנאות 

סיימו בצורה יפה את הקשר כדי למצוא את הקשר המדויק להם?

 

שי79
29/08/21 14:24

דבר נוסף

ציינת ש-"תמיד" נוכל לראות את הבוגרים מתעסקים בכל מיני מקצועות תפלים, מגשימים חלומות ילדותיים ומתרגשים כאילו טיפסו את האוורסט בסנדלים

אשמח אם תוכל בבקשה לציין מקצוע תפל

אני למשל מהנדס מחשבים - תפל?

חבר שלי שבזכותו הכרתי את ארגון הומניקיישן גם מהנדס - תפל גם?

ואנשים שסייעתי עמם הם מכל שכבות ורבדים של האוכלוסייה

שוטרים, עורכי דין, רופאים, כלכלנים בעלי עסקים פרטיים, ועוד המון …. אין שטנצ :) גם תפל?

בנוסף התבלבלת בניסוח שלך

לבוגר הומניקיישן תמיד יהיה מקום בהומניקיישן ברגעי משבר או הצלחה, שם תמיד יקבלו אותו בשביל להציע לו סיוע בכסף או בחינם! (כן בחינם!!)

פרט נוסף שציינת לצערי (כמישהו שהוא בור ולא מכיר) ש...

"לפי איך שזה נראה זה פשוט מאוד, כשאתה שם את עצמך במרכז כל מי שמסביבך קמל . קוראים לזה להיות אגואיסט!"

לאחד שניסה התנסה והיה יכול לומר לך באופן חד משמעי ולא משתמע ל-2 פנים שבכל סדנא / סיוע מי ששם את עצמו במרכז הוא אני המשתתף / המסייע והדבר הראשון שאני יכול לומר הוא שאני צומח ומתעצם, קוראים לזה השראה :)

 

שי79
29/08/21 14:25

לאחר כל הדברים שרשמתי והשתמשתי בשפה שלי ולא בהומניקיישנית

 

אענה על השאלות ששאלת באופן אישי :)

 

האם מדובר בהתרסקות אישית או התפתחות אישית ? התפתחות אישית לפנים!!

האם אתם מוכנים להיכנס לטיפול שכנראה יגרום לכם לאבד את הדברים הכי חשובים בחיים?

לא מדובר בטיפול!!! וה"טיפול" לא גרם לי לאבד כלום בחיים אם כבר רק העצים אותי

האם אתם מוכנים שבת הזוג שלכם תלך לסדנה עם השלכות כל כך חזקות?

תגדיר השלכות!!

אם אתה מתכוון ל-

עוצמה יותר גדולה, מודעות יותר גבוהה, חוסן גבוה יותר

אז התשובה שלי היא ברור שכן!

האם אתן מוכנות שהמורה בבית הספר שמחנכת את הילדים שלכן, תכניס להם אג'נדות של הומניקיישן?

תגדיר אג'נדות! ואם אתה מציין משהו אבקש הוכחות

אבל אם אתה מתכוון ל-

עוצמה יותר גדולה, מודעות יותר גבוהה, חוסן גבוה יותר לילדים בבתי הספר?

אז התשובה שלי היא ברור שכן!

 

שי79
29/08/21 14:26

האם הייתם מוכנים לקנות בית כשלמתווך יש כלים פסיכולוגים מאוד חזקים להשפיע על הבחירה שלכם?

תגדיר כלים פסיכולוגיים מאוד חזקים?

אם אתה מתכוון ליושר כנות ואחריות 

אז התשובה שלי היא ברור שכן!

האם הייתם מוכנים לצאת עם בן זוג שלמד לעשות מניפולציות פסיכולוגיות בלי שום רקע ובקרה מתאימים ( סגנונות תקשורת )

תגדיר מניפולציות פסיכולוגיות? האם אתה יודע מהי מניפולציה בכלל?

הנה ההגדרה אדם מנסה לשנות את תפיסתו או התנהגותו של אדם אחר, באמצעות טקטיקות הנקשרות עם ערמומיות

(הצגה משכנעת של מידע מסולף), רמייה או ניצול, אך דבר אינו מחייב וניתן לפרשנות אישית.

לשמחתי אינני רואה בכלי הפסיכולוגי של יושר וכנות 

שמדברים עליו בהומניקיישן כל הזמן ככלי מניפולטיבי 

 

אותי מפחיד בשבילך שאתה מונע מעצמך ומהווה השראה שלילית לאחרים בנושא התפתחות אישית

 

שי79
29/08/21 14:27

אני רושם את הפוסט הזה לכל מי שמתעניין בסדנאות בכלל ובסדנאות בהומניקיישן בפרט לדעתי האישית מקום בו אתם מקבלים אוזן קשבת להתפתחות אישית והעצמה אישית זה מקום שאתם רוצים להיות בו ולקבל סביבה תומכת להתפתחות. בהחלט תחקרו מהי האג'נדה של כל ארגון תנסו לברר מה המניעים של כל ארגון תתנסו בעצמכם וחוות דעת של חברים מכרים ותמיד תפעילו שיקול דעת! בהצלחה לנו :)

 

ערן-גונן
22/09/21 14:15

גם אני נרשמתי לאתר הזה בגללך ולא בזכותך   

 

לכל אחד יש את החוויה שלו  ולהגיד לכולם תזהרו  זה בריוני ומגעיל 

תני את החוויה שלך ואל תחליטי בשביל כולם

יש לי חברה שחושבת שעמבה זה מסריח היא לא רשמה  פוסט שומר נפשו ירחק

את יודעת לי הומניקשיין מאוד עזרו מה שלא הצליחה פסיכולוגית 4 שנים עם סכומי עתק 

 

דעתי היא תנסו מה שנראה לכם , תסמכו על עצמכם ותקחו כל דעה בערבון מוגבל  

ולך אני מאחל שקט ושלווה ויותר בינה לא להכפיש שמות או אירגונים שעושים נפלא לאנשים  

ערן 

דנדן6
24/12/22 11:36

לא הבנתי האם אתה חלק מהאירגון שמנסה לשכנע שזה לא כת. עם כל המגילות האלה נשמע שאתה נרשמת כדי לשכנע שכן צריך ללכת לשם ולא כי התעניינת.

קרן3331
22/09/21 18:20

כמה אפשר להמשיך להקפיץ פוסט ישן..

ליבי--נדב
23/09/21 2:19

כמה שאני שמחה שאני חלק ממשפחת הומינקיישן. תודה לאל שהם קיימים.  הכי מכילים מבינים ולא הפכו את המקום לגוף  מסחרי שמנצל אנשים על מנת לעשות סדנאות לימודים במחירים מופקעים.  הגעתי אליהם ללא שח..הם נתנו ותמכו ועזרו ומצאו פתרון . איך את לא מתביישת להכפיש מקום שנותן מקום לכל נפש פצועה.. אשריכם הומינקיישן  בלעדיכם  מזמן הייתי באישפוז  ללא שמחה חיוך או על כדורים.. האויר לנשימה שחי ויודעת  היום שהם יישארו  חלק ממני מהאני החדש שלי. כי אירועים  לא יקרו לי יותר ועם יררו אדע להכיל אותם בלי לפול.. 

צריכה להסיר תפוסט החמדני הזה כי הכל לא נכון הומינקיישן זה תכלית מקום לשקט בלב שמחה ועמידה על הרגלים למציאות חדשה.אשריכם ואת צריכה להתבייש פשוט כי זה מה שיש 

הייתי
10/06/22 18:43

לכל מורעלי הומניקיישן שפתחו משתמש רק כדי להגן עליהם - נקודה למחשבה. למה בכלל צריך להגן על ארגון שכביכול עושה רק טוב לאחרים? כנראה שאם יש הרבה אנשים שהיה להם רע (ויצא לי לדבר עם לא מעט מהם אחרי שנים בארגון), יש דברים בגו. 

בבקשה מכם, תפסיקו לקפוץ ולהגן עליהם כאילו הם משהו יותר מחברה פרטית עם אינטרסים כלכליים ותנו לאנשים שנכבו מהם  את המקום לפרוק בשקט. 

לכם טוב? נהנתם? אחלה. איזה כיף לכם. יש אנשים שנפגעו בנפש ויותר מזה (מינית) אז בבקשה תנו לאנשים האלה את המקום שלהם ולכם יש כל כך הרבה קבוצות פייסבוק משלכם, תלקקו להם שם.

פיס.

קרן3331
23/09/21 7:43

כבר הובהר שיש שיוצאים מאוד נשכרים ויש שלהיפך....

ערן-גונן
23/09/21 9:22

אם צריך נזכיר את זה כל יום .   החיים שלי השתנו וכמות האנשים סביבי שמשתנים היא מהממת.      חזרתי להיות בקשר עם ההורים שלי אחרי ששנאתי אותם      אמא שלי בת 82 ואומרת שהחזרתי לה אור לחיים ,  הילדים שלי מקבלים אבא אחר.   חברים שלי כותבים לי שהם לא ראו אותי ככה בחיים        הפייסובק שלי מלא בהצלחות עם 150 לייקים על כל פוסט    נגמלתי מהתמכרויות של פורנו  , רזיתי 17 קילו ,  אני רץ פעמיים בשבוע    , אני פועל באחריות במקום בקורבנות    אני מהווה מערכת תמיכה לחברים במצוקות    מנעתי מחבר להתאשפץ בביהח פסיכאטרי ,  והוא מוריד מינון כדורים, הוא במסלול חיובי  ויש עוד מלא            לכן קרן3331  ל את מוזמנת לחפש את הפרופיל שלי בפייסבוק ולקרוא   ערן גונן    איך השתנו  לי החיים 

אני לא מתחבא עם ערן475475894894    אני גאה במסלול שלי    היו הרבה תהליכים שעברתי והומניקשיין היה המשמעותי   

אני שם כמה ימים בחודש לתרגל חיוביות  

אמשיך לכתוב פה על כל תגובה רעה   אכתוב 20 תגובות חיוביות !!!!  

הטוב ינצח 

באהבה ממני 

ערן גונן 

קרן3331
23/09/21 14:44

האם יש אפשרות להזכיר את זה כל יום בפוסט נפרד שזוהי הכותרת שלו, מכיוון שכל פעם שהפוסט הנוכחי מוקפץ אני חושבת על כותבת הפוסט המקורית שאולי רוצה לעדכן במצבה...?

קרן3331
23/09/21 14:54

בסופו של יום כותרת הקהילה היא דיכאון וחרדה ואת אלה הסובלים מדיכאון וחרדה היא באה לשרת ולא את מי שכיף לו בחיים והלוואי שלכולנו היה כיף

ערן-גונן
03/10/21 11:56

אמן שיהיה לנו כיף        והדרך היא לתת תיאור של חוויה אישית ולא למנוע את זה מאחרים  

 

חיבוק לשבוע נפלא 

הייתי
10/06/22 18:43

לכל מורעלי הומניקיישן שפתחו משתמש רק כדי להגן עליהם - נקודה למחשבה. למה בכלל צריך להגן על ארגון שכביכול עושה רק טוב לאחרים? כנראה שאם יש הרבה אנשים שהיה להם רע (ויצא לי לדבר עם לא מעט מהם אחרי שנים בארגון), יש דברים בגו. 

בבקשה מכם, תפסיקו לקפוץ ולהגן עליהם כאילו הם משהו יותר מחברה פרטית עם אינטרסים כלכליים ותנו לאנשים שנכבו מהם  את המקום לפרוק בשקט. 

לכם טוב? נהנתם? אחלה. איזה כיף לכם. יש אנשים שנפגעו בנפש ויותר מזה (מינית) אז בבקשה תנו לאנשים האלה את המקום שלהם ולכם יש כל כך הרבה קבוצות פייסבוק משלכם, תלקקו להם שם.

פיס.


צוף-פרגר-
09/11/22 1:40

במקום להגיד "אני מסכן!" וליפול לזה פעם אחר פעם, הבנתי למה אני עושה את זה לעצמי, והחלטתי להפסיק. אני מצליח פעם אחר פעם לבחור אחרת, וליצור סיפוק, קבלה ואהבה עצמית. 

לא האמנתי שאגיע לזה. והנה אני כאן. וכל זאת אחרי תהליך שמורכב ממספר שלבים, אבל שהתחיל בסדנאות הללו. 

הסדנאות עוזרות לשנות גישה, ממש כמו להחליף משקפיים, והופכים כל תהליך לפשוט ויעיל יותר. 

וחבל לי שאנשים יפספסו את זה. אז כן, אולי לא כולם מתחברים לכל מה שנאמר או למנחים. אבל השיטה היא זהב, והיא עובדת. באחריותכם להגיע ולראות "איך אנחנו יכולים להפיק מהסדנה משהו", במקום לזרוק האשמות. 

אם אתם רוצים פנו אליי ואסביר בכיף. 

אני לא עובד שם ולא כלום, וראיתי המון אנשים שהשינוי שהם עברו הוא מטורף, והם אוהבים יותר ושמחים יותר. 

שלומית-69
24/12/22 15:23

מישהי כאם ציינה מכשיר שעזר לאחותה ולאביה גם עם לחץ דם וסוכר . אני מנסה את אלפא סטים שבוע ימים ובינתיים אין שום ץוצאות רק דיכאון גובר 

RamiMu
23/01/23 18:12

סיימתי את סדנת מהות לפני מספר ימים ואני רוצה לומר לכם שזו המתנה הגדולה ביותר שהאדם יכול להעניק לעצמו. לקריאת החוויה https://bit.ly/3JpaZR9


אנקורי
09/03/23 1:27

אני מזהירה שיש עוד סדנה בשם ג'ויספרינג שדומה לסדנת מהות, והיו שם הרבה משתתפים שהיה להם התקפי חרדה או דברים קשים יותר כתוצאה מהתהליכים שעשו שם

ערן-גונן
09/03/23 17:34

תודה עוד אדם ללא שם ,   סיקרנת ואני אוהב לנסות עוד סדנאות.        אני רואה כל שבוע עוד 50 איש שעוברים את מהות וממש מפיקים שם המון.     אני לא מזלזל באף אדם ושוב זאת החוויה שלי.  


אני גאה בעצמי שבזמן שהייתי בסדנת מהות, הרגשתי כמה שהתהליך הזה מזויף מקולקל ומאין בית חרושת לרגשות, יש לו את הכוח ואת הקסם שלו, אבל זה רחוק מתהליך מבוקר אחראי ואמין.

הייתי בסימני שאלה בחיים שלי והיה לי קושי וחיפשתי שמישהו יפתור לי אותם, 

אז הלכתי לסדנא הזאת שמישהו המליץ לי עליה.

הייתה לי פרטנרית שהיינו אמורים לשתף חוויות, אבל לא היה מישהו שפיקח על התהליך שהתעניין יותר מידי,

הייתה מוסיקה בסוף הפסקות הרואית כזאת שמכניסה פנימה את כולם ומי שלא נכנס בסופה נשאר בחוץ.

וכל הזמן שמו שירים כדי ללחוץ על רגשות.

במהלך הסדנא היו שיתופים בקבוצות מאוד קצרים ולא מאפשרים באמת העמקה.

והמנחה צעק על מישהי מול כולם בצורה מלחיצה,

וגם עליי, כשפתאום מול כולם קמתי ואמרתי שאני מרגיש שהתהליך מרגיש לי מזויף, עם כל השירים והתכסיסים הרגשיים.

מי שאומר שזה עשה שינוי בחיים מדהים של אנשים אני מאמין לו. אבל לצערי אני גם מאמין לרבים שאמרו שזה עשה להם נפשית או סתם בזבז להם את הזמן.

יש הרבה סדקים במקום הזה, שיטתיות, כוחניות, חוסר אמינות, חוסר רגישות.

איך מוכרים שקר בלי טיפת אמת? אי אפשר...

איך מוכרים רע בלי טוב... אי אפשר.. 


אבל אני הרגשתי את השקר ואת הרע במקום הזה - אז לצערי ולמזלי לא הצלחתי להתמסר.

ממש קצת לפני סוף הסדנא, המנחה הנרקיסיסט במיוחד, מכר את הסדנא הבאה, בטענה שהיא באמת עמוקה יותר ונכנסים פנימה והיא מצומצמת, ממש כמו איש מכירות ולא כמו מטפל רגיש עם ניסיון.

לא הבנתי למה אני צריך להרגיש שהסדנא שאני עובר היא לא באמת עמוקה וטובה כמו הסדנא הבאה?

גם זה ועוד הרבה דברים הרגישו לי פשוט לא תקינים.

בהתחלה חשבתי שאני סתם ביקורתי מידיי ואני צריך להתמסר, ואכן התמסרתי והיו לי רגעים מדהימים עם אנשים, אבל לא יכולתי להתעלם מהנורות האדומות שנדלקו לי שם.

תעשו את השיקולים שלכם, אבל אני באופן אישי ממליץ לכם ללכת למקום או תהליך טיפולי רק אחרי ששמעתם את כל האמת ממספר רב של אנשים שהיו שם,

זה הנפש שלכם והיא יקרה מאוד, זה לא עוד מסעדה שהיה שם לא טעים.

ממליץ לכם להיות מהמחמירים במקרה הזה ולא להיות נמהרים בעקבות המלצות לסדנאות המוניות.

תטפלו בעצמכם באחריות באהבה ובסבלנות.




נועה-מרגלית
07/09/23 20:09

תודה על ההמלצה.

מצטערת שאני ורבים אחרים לא נתקלנו בה וכנראה גם לא היינו מאמינים לה.
נתקלתי ברבים מבוגרי הארגון, כאלה שקיבלו כלים כדי לשכנע אנשים למה לעשות את הסדנה ולמה לקנות אותה שעכשיו חושבים אחרת ובדיעבד מצטערים על הכל.
מבין אלו שמגיבים כאן לפרקים ומבקרים תדיר בארגון, ייתכן שחלק מהם גם יתפכחו יום אחד ואולי הארגון הוא שיחליט להגיד להם שלום.

מקומות יכולים להשתנות ברף האיכות שלהם במשך 30 שנה ומהניסיון של כמה, אין התאמה בין הציפיות כפי שתוקשרו (יושר, כנות, מקצוענות) ומה שנוכחנו אליו בפועל.
מצטערת כל יום על אלפי השקלים שהשארתי שם, האנשים שהמלצתי להם והזמן שהשקעתי.
חושבת שבבסיס יש דברים מעניינים וחשובים, ומנסה בשנים האחרונות למצוא את המקור האמיתי לכל הידע הזה - מי שבעתיד יוכל לספר לי, תודה.

iziko
01/02/24 21:08

הייתה לי חוויה דומה לשלך. יש בסדנא הזאת הרבה טריגרים ולחץ נפשי. מעבר לזה הרגיש לי כמו כת 

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
02/02/24 8:21

שלום יקרה, ראשית אני מצרה על הסבל שעבר, האם תוכלי לחדד עבור אילו ששוקלים ללכת לסדנה מה היה שם בדיוק שעורר את הטרור הזה?

שם4
לפני 4 ימים

אח שלי אדם נורמטיבי מתכנת הלך עם חבה שלו לסדנת מהות ומאז הוא לא ישן כבר שלושה ימים ונכנס למצבים בהם הוא מדבר לעצמו באובססביות אם מישהו יודע מה אפשר לעשות אני יותר מאשמח לעזרה