מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהתופעות לוואי לטיפול בנזעי חשמל דחוף

תופעות לוואי לטיפול בנזעי חשמל דחוף

11/10/19 5:26
25 תגובות

הבת שלי בת 16 עברה היום טיפול ראשון של נזעי חשמל.
מתמודדת עם דיכאון ואנורקסיה כבר יותר משנתיים רוב הזמן באשפוזים ללא שיפור .
מאוד חששה מפגחעה בזיכרון אבל לא הכינו אותנו מספיק לתופעה של כאבים בכל הגוף ובעורף, כאב ראש קשה ובחילה. שלא פחתו גם אחרי 10 שעות מהטיפול. נוגדי כאבים כמעט ולא השפיעו.
התקשרתי למיון ואמרו שכאבים לאחר טיפול זה שכיח. אבל לא שמעתי על זה בשום פורום. מה לעשות?

הבת שלי לא מוכנה לחזור על הטיפול !

חבר אמר לי לנסות לתת לה מלחים ומגנזיום כמו שנותנים לאצנים למנוע התכווציות. הגיוני?


תגובות

יעללל
11/10/19 13:48

לא מבינה בזה... בהצלחהההההה!!!!

Nati7
11/10/19 15:15

אני בדיוק מתכנן לעבור את זה וחקרתי קצת ברשת... הכאבים בגוף זה בגלל המכת חשמל. הגוף מתכווץ וכל השרירים 'מופעלים'. הבנתי שאם זה קורה, אפשר לבקש מהם בטיפול הבא לתת קצת יותר מהזריקה שמרפה את השרירים. ונוגדי כאבים אם הם לא עוזרים אז אולי גם את זה לנסות לבקש מינון גבוה יותר או סוג אחר שיותר יעיל. אבל בכללי באמת זה משהו שלפי מה שהבנתי קשה להתחמק ממנו וכנראה בכל זאת יהיו כאבים כלשהם. בנוגע למגנזיום אפשר לתת לה מגנזיום סיטריט שזה באמת עוזר להרפיית שרירים לאחר פעילות גופנית, למה שלא יעזור גם פה?לא רואה איך זה יכול להיות רע. כמובן אם יש לכם גישה ליצירת קשר אז תתקשרו ותתייעצו. אל תסתפקי ב'זה קורה לכולם'. אם יש אפשרות בטוחה לעלות במינון של משכח הכאבים אז למה לא? אם אי אפשר אז תתייעצי בנוגע למגנזיום לייתר ביטחון. טיפול כזה הוא כאשר דברים אחרים לא עבדו. חבל שהיא תוותר על האפשרות שהחיים שלה ישתפרו רק בכלל כמה שבועות של כאבים. ד"א, איפה עשיתם את הטיפול? איך הייתה החוויה במהלך הטיפול?

barak2017
11/10/19 15:26

ובצדק, אל תתני לבת שלך לעבור טיפול כזה. יש טיפולים אחרים שאפשר לקבל אותם. גם אם הם לא נראים עוזרים בטווח הקצר הם יעזרו בטווח הארוך. לגבי השרירים התפוסים לא יודע אם יש לך עוד קצת זמן אבל תלכי לבית טבע ותקני "לואיזה" בעלים, לא בחליטות אלא "בעלים עלים של ממש", קחי כוס שימי מקבץ עלים ושקית תה ומים חמים ושתשתה. ולעשות אמבטיות חמות זה מקל ועוזר. יש גם תרופות כימיות שמרפות שרירים. מה שאני לא מבין זה איך הרופאים שמבצעים את ההליכים האלה לא אכפת להם בכלל מחיי אדם ומתופעות הלוואי שהן גורמים. חוסר אחריות!.

Nati7
11/10/19 16:02

איזה שטויות. אם הולכים על טיפול כזה זה בגלל שטיפולים אחרים לא עבדו! ברור שתמיד יהיו עוד טיפולים אחרים שאפשר לנסות וש-99% לא יעבדו בדיוק כמו שאר הטיפולים אבל כמה כבר אפשר לסבול ולהתאכזב? למשל אני בן 19.4 וכבר מגיל 7 עברתי מאות טיפולים עם עשרות כדורים שונים. אין סיכוי שאני אבלע עוד כדור או אלך לעוד טיפול שלא יעזור לי, אז בהחלט מתאים לי לנסות את הטיפול הזה אפילו עם התופעות לוואי החמורות. אני כן חושב שסך הכול שנתיים זה יחסית קצת זמן ויכלו לנסות עוד טיפולים.. אבל אם הם קיבלו המלצה לטיפול כזה והם החליטו לקבל אותו אז מי אני שאתווכח. על המטופלים להיות אחראים, לחקור ולבדוק את הליך הטיפול ולפי כך להחליט האם ללכת על זה. לא חסרים אנשים שהחיים שלהם השתנו לחלוטין לטובה לאחר הטיפול הזה. יש גם אנשים שלאחר הטיפול נהרס להם לגמרי הזיכרון ולא יכולים לגמור משפט אבל בד"כ אחרי שנתיים זה נעלם/החומרה יורדת. צריך לדעת את סיפורי הכישלון כפי שצריך לדעת את סיפורי ההצלחה.

מה.נשמע
08/11/19 20:16

נכון הפסיכיאטרים יודעים רק לתת תרופות לא אומרים כלום על תופעות לוואי ממש הזנחה אני מאחלת הרבה בריאות לבת תעזרו לה ותעודדו אותה מסכנה מה שהיא עוברת תקשיבו לה .

Revivost
11/10/19 17:34

נתי וברק תודה על התגובות הבת שלי נסתה את כל משפחות הכדורים ואף אחד לא השפיע. כמו כן לא מסוגלת לפתח קשר טיפולי. מצבה מסוכן ונואש ואנחנו בזמן שאול בין נסיונות אובדניים. יותר מפסיכיאטר אחד מצא שבמצבה ה ect הוא הצעד הנכון. כן הזהירו אותה מכאבים ובחילה ואף נתנו לה משכך כאבים מייד כשהתאוששה מההרדמה ואמרה שכואב לה, וזה עזר לה. אבל כשהוא התפוגג לא חשבנו לתת לה ברציפות משכחי כאבים. לא השאירו אותנו לבד, בערב התקשרתי למיון והתייעצנו עם רופא בכיר, שאמר שכאבי ראש, עורף ושרירים זו תופעת לוואי צפויי אבל אם הכאבים מתגברים אז להגיע למיון לבדיקת אלקטוליטים (לא יודעת למה). היא לא רצתה ללכת למיון ואני באמת לא יודעת אם הכאבים שחוותה הם הרבה יותר מהמקובל. לכן שאלתי פה בפורום אולי יש למישהו נסיון. הית החולים לא השאיר אותנו ללא מענה, המחלקה סגורה עד יום שלישי, אבל קיבלנו מספר ישיר למיון בכל מקרה של בעיה ואכן עשיתי בו שימוש.

Revivost
11/10/19 17:38

יתכן שהתגובה המוגברת שחוותה נובעת גם ממצבה האנורקסי ולחץ דם נמוך. אין ספק שלפני הטיפול הבא, ב"ה שתסכים לקבלו, אדווח לצוות המטפלים ולמרדים על תופעות לוואי ואבקש מענה. אבל אשמח לקבל כל עצה, רעיון או מידע מוקדם שאוכל לבדוק ולשאול אותם עליו. תודה רבה שבת שלום

Adi15
11/10/19 21:15

אחרי שהמליצו לי במיון על הטיפול הזה, ואני קוראת כאן את הדברים הקשים האלה.. אין מצב שאנסה. זה נשמע מזעזע מדי.

Nati7
12/10/19 19:24

שבוע טוב. זה טיפול שמיועד ברובו למטופלים חסרי תקווה שאחרי שנים של טיפולים שונים אין שיפור. מטופלים שוויתרו על החיים ואבדניים. זה לא טיפול שצריך לקחת בקלות דעת וללא מחשבה בנושא. הוא יכול להפוך את החיים לורודים והוא גם יכול לא לעבוד (אני חושב אחוזי הצלחה הם 60%+) ולגרום לאיבוד זיכרון בטווח הקצר *באופן זמני*. הכאבי שרירים הם סך הכול ממכת החשמל ולא משהו תמידי. לדעתי, אם זה מספיק בשביל לגרום להפסיק את הטיפול אז כנראה הטיפול לא כזה דחוף ואפשר לנסות טיפולים אחרים 'בטוחים יותר' ועם פחות תופעות לוואי. זה תלוי בבנאדם.. למשל אני באמת מוכן למות ורואה את התמונה המלאה - הכאב הפיזי אפילו אם יהיה ממש חזק הוא כלום לעומת החיים עצמם. ומה אכפת לי לעבור את הטיפול ומקסימום אם יעבוד אני אחיה באושר ואם לא אז יהיה לי קצת איבוד זיכרון מידי פעם אבל תאכלס אהיה באותו המצב לפני כן אז מי אני שאהיה כזה אנוכי ולא לפחות אעשה מאמץ אחרון? ההורים שלי הוציאו עלי מאות אלפים בטיפולים, בתי ספר מותאמים, כדורים ומה לא... אפילו אם לא אכפת לי מאף אחד.. אני חייב להם את זה, לעשות את הניסיון האחרון לפי שמוותר לחלוטין. עכשיו שהבת שלך הרגישה את הכאב ולא רוצה לחזור, תבדקי עם המטפל שלכם איזה עוד טיפול יש. אולי טיפול באשפוז ותרופות חזקות יצליחו לייצב אותה. לפעמים צריך להגיע למצב קשה וכואב בשביל להבין שאנחנו לא באמת רוצים את זה ומעדיפים טיפול אחר. או.. אם היא באמת ויתרה ולא רוצה כלום אז לנסות לשכנע אותה לעשות את הטיפול בכל זאת. אם האפשרות השנייה היא התאבדות אז אין על מה לדבר בכלל. לנסות לשכנע בכל דרך. כל מה שכתבתי זו דעתי ולפי הניסיון האישי עם המצב.. כל מידע שכתבתי בנוגע לטיפול הגיע מהפסיכיאטר שהמליץ לי עליו וממחקר באינטרנט.

Revivost
13/10/19 0:15

Nati שלום ושבוע טוב תודה על הדברים האמיצים שכתבת. היכולת שלך לראות את הדברים בצורה מערכתית מדהימה. וגם הדברים שכתבת על ההורים שלך רגשו אותי מאוד. אני מקווה שהבת שלי תהיה מוכנה לעשות מאמץ אם לא למענה אז למעננו. אני לא בטוחה שהיא מסוגלת לכך. כרגע אין שום אופק טיפולי לבת שלי חוץ מנזעי חשמל. היתה מאושפזת שנתיים בשלושה בתי חולים פסיכיאטריים וגם במחלקה להפרעות אכילה. גם אשפוז מלא וגם אשפוז יום. לאחר כל הנסיונות יש קונצנזוס אצל כל המטפלים והמחלקות בהן היתה, וגם שלנו ההורים, שהאשפוז במקרה הטוב "מחזיק" אותה, אך לא מקדם אותה טיפולית. מבחינת הדיכאון , התקוה, הרצון להבריא והאמונה ביכולת להבריא - מצבה רק הידרדר. היא כבר שנתיים לא לומדת, מסרבת לכל מסגרת לימודית, חוגית או תעסוקתית, מיוחדת רגילה או ביתית. כתבתי קודם שאינה מצליחה לפתח קשר טיפולי. היא על הרצף האוטיסטי , אינטיליגנציה גבוהה מאוד ומוכשרת. מקבלת את העידוד שלך שלשכנע אותה שאין מה להפסיד, מה זה כאבי שרירים שחולפים לעומת נפש כואבת לנצח? אבל היא לא רואה את הדברים כמוך. היא לא רואה את זה כנסיון ששווה לקחת. תמיד היתה רואה את הטווח הקצר ולא מסוגלת להעריך תוצאות לטווח ארוך. ולכן אנחנו לא בוחלים גם בחיזוקים חומריים. אני מקווה שרעיונות והצעות שיפחיתו את תופעות הלוואי יצליחו לשכנע אותה. נתי אני מאחלת גם לך שתאמין ותצליח!

Revivost
13/10/19 0:30

Adi15 צר לי שזו תגובתך לדברים. גם טיפול כימוטרפי הוא מזעזע, הרי מכניסים רעל לגוף! גם השתלת אבר, או טיפול דיאליזה או ניתוח לב פתוח, כולם קשים, מסוכנים, כואבים מאוד, עם תקופות החלמה ממושכות ולעיתים עם השלכות ופגיעה תפקודית לכל החיים. הכל שאלה של עלות תועלת. מה יקרה אם לא נעשה את הטיפול? מה החלופות? לאשפוז פסיכיאטרי ממושך ולטיפול תרופתי שלא עוזר יש השלכות שליליות משלהם. אז אם טיפול בנזעי חשמל מומלץ כטיפול המתאים ובעל הסיכויים הגבוהים ביותר לאדם מסויים אסור לוותר עליו גם אם יש לו השלכות לא נעימות לטווח הקצר. המטרה שלי היא לקבל עצות ורעיונות למזער את תופעות הלוואי.

יעללל
13/10/19 0:41

ל Revivost ול Adi15 בודקים כל מקרה לגופו!

Nati7
13/10/19 2:22

מצאתי מאמר מעניין בנושא שמסביר על כל התופעות לוואי ואיזה כדורים יכולים לעזור. לפי איזו תופעת לוואי שהיא חווה אפשר לראות מה הם ממליצים ולבדוק עם הרופא המטפל האם מתאים. https://www.psychiatrictimes.com/electroconvulsive-therapy/anesthesia-advances-add-patient-comfort-ect

Revivost
15/10/19 18:20

Nati שלום היום הבת שלי הגיעה לטיפול השני, לאחר הרבה שכנועים ושיתפתי אותה במה שקראתי בכתבה ששלחת והבטחתי שאדבר עם הצוות המטפל שישנו את החומרים והפרוצדורה. בבוקר דיברתי עם הפקידה והאח במרפאה וכשהגענו, לפני הטיפול, דיברתי עם המרדים ועם הרופא - הייתי נודניקית ווידאתי שכל מי שאולי רלבנטי לטיפול יידע כמה קשה היה לה אבל במקביל הבעתי ביטחון בצוות שידע איך לעזור. המרדים לא אדם נעים אבל שמעתי שהוא מאוד מנוסה וטוב. ואכן, למרות מיומנויות התקשורת הלא גבוהות של המרדים, הוא בהחלט התייחס למה שאמרתי וביקשתי. המרדים שינה את חומר ההרדמה, בנוסף הוא נתן לה מייד אחרי הטיפול חומר הרדמה/מאלחש נוסף אחר, במטרה שתישן והשרירים יירגעו, וגם משהו נגד בחילה . היא ישנה כמעט שעתיים בהתאוששות וקמה בלי כאבים אבל חלשה. לאחר כחמש שעות מהטיפול אנחנו בבית. אין לה כאבים חזקים לא כאבי ראש, לא שרירים ולא בחילה, אבל חשה חולשה ותשישות גופנית שאינה נעימה לה. כנראה עדיין השפעה של החומר המאלחש, נראה עוד שעתיים שלוש אם החולשה עוברת. ליתר ביטחון לקחה משכך כאבים כשהגענו הביתה - לפני שיתחילו כאבים. הבשורות הטובות: הרופאים קשובים וכשנותנים להם מידע בזמן הם פועלים כמיטב ידיעותיהם הרפואיות ומנסים להתאים למצב ומשהו כנראה הצליח לצמצם את תופעות הלוואי. הבשורות הרעות: היא בכל זאת לא רוצה לחזור על הטיפול... אבל יש לנו עד יום חמישי לשכנע אותה וב"ה נצליח. מועדים לשמחה!

Nati7
15/10/19 19:40

כיף לקרוא. נראה שהמשימה העיקרית עברה בהצלחה. אין כאבים... זה כבר מחייב מחיאת כף וכל הכבוד לך על המאמץ וההתנהלות בנושא. התשישות כנראה באמת מהחומרים החזקים. אולי יש אפשרות להוריד את המינון אם זה נשאר להמון זמן לאחר הטיפול... משער שלבסוף אפשר להגיע למינון האופטימלי שיעזור לכאבים אבל לא יישאר יותר מידי בגוף זמן ארוך לאחר הטיפול. שמעתי על אישה שפעם בחודש עוברת את הטיפול "להטעין את עצמה" מוקדם בבוקר ולאחר שעה כבר הולכת לעבודה. ואולי זה עניין של הרגל. תאכלס נשמע שהבשורות הטובות הן בעצם כל מה שכתבת.. בנוגע לכך שהיא לא רוצה לחזור זה כבר עניין של רגש בלבד. וזה תחום שפחות מוכר לי :) . אם היא לא רצתה ללכת מקודם כי זה כאב, איזה תירוץ יש לה עכשיו? פחד להתאכזב שזה לא יעבוד, פחד שזה כן יעבוד, פחד מהסביבה, תחושת אי נוחות לצאת מהבית וכו' וכו'... את תצטרכי לשבת איתה ובאמת לנסות להבין למה. סיבות רגשיות יכולות להיות קשות להודות בהן כי לפעמים הן לא ברורות וקשה להסביר אותן גם לעצמנו אז איך נסביר אותן למישהו אחר? מה המצב הרגשי שלה חוץ מזה? איך היא בשאר הזמן

Revivost
13/10/19 3:46

Nati תודה רבה על ההפניה. אמנם אני שולטת לא רע באנגלית, אבל שילוב של שפה מקצועית, שמות של תרופות והסברים קליניים, גם אם פשוטים , מערערים את הביטחון שלי לסמוך על מה שאני חושבת שאני מבינה מהכתבה. בהתיייחס לכאבי ראש - אם הבנתי נכון בכתבה מציעים להשתמש במשכך כאבים בשם ketorolac סמוך לפני הטיפול או מייד לאחריו, בתנאי שהמטופל לא סובל מבעיות רפואיות מסוימות. לא מצאתי מידע על משכך הכאבים הספציפי הזה או השם המסחרי שלו. כל שנותר לי הוא לשאול במרפאה. לגבי בחילות- הן נגרמות מחומר ההרדמה ולא מהטיפול עצמו. אם הבנתי נכון, בכתבה מציעים להחליף את חומר ההרדמה כנראה לסוג propofol. לא ברור למה דוקא זה ולא נראה לי להגיד למרדים באיזה חומר להשתמש ללא ידע רפואי מבוסס. אבל שווה להעלות אפשרות. לא לגבי כאבי שרירים - כתוב שזו תופעת לוואי שבדרך כלל חולפת אחרי הטיפול הראשון. הלוואי! ואם לא אז אפשר להשתמש במשככי כאבים כמו בסעיף הראשון או במשהו להרפיה. תופעת לוואי שלא לקחתי בחשבון עדיין היא הנטייה להפסיק את הטיפול התרופתי. אבל דיה לצרה בשעתה. אשמח אם תוכל ותרצה לתמצת לי אילו המלצות אתה לקחת מהכתבה והאם בכלל הבנתי נכון. אשמח לקבל חוות דעת מגורם מקצועי רפואי בפורום. תודה רבה

אמא יקרה, כואבת את הסבל שלך ואת החוויה הנוראה של חוסר אונים נוכח הכאב המתמשך של בתך. אנסה להפנות את שאלתך גם לפסיכיאטר שנימצא כאן ד"ר אילן וולקוב. כמה הצעות שאולי תסייענה אם לא כבר ניסיתם. האחד: ישנה בדיקה גנטית הבודקת התאמה לכל הטיפולים הפסיכיאטריםץ להערכתי כדאי לנסות אותה. שנית, ישנם היום מחקרים רבים על המקרוביום והשפעתו על הנפש כמו גם על אוטיזים. כדאי למצוא פסיכיאטר העוסק בכך. שלישית: באותו הכיוון שמעתי על הטבה בתסמינים פסיכיאטריים ואוטיסטיים בעקבות נטילה של שמנים שונים ביניהם שמן אומגה (חברת גליל משווקת אותו טרי וקר) ישנו רופא העוסק בכך בחו"ל אנסה במידה ותרצי למסור לך את השם.

Revivost
13/10/19 14:45

אורית שלום רב תודה על התגובה. אפשר בבקשה מידע נוסף על הבדיקה הגנטית?

החברה נקראת ג'נומייד, ניתן למצוא מידע עליה באינטרנט. הבדיקה נותנת כיוון לאיזה תרופות תהייה יעילות ולאיזה לא.

Revivost
07/11/19 21:39

עדכונון הבת שלי ממשיכה עם הטיפולים, הגענו לטיפול התשיעי. מתוך סדרה של 12 פעמיים בשבוע. מאוד קשה לה. אמנם אינה מרגישה את הפרכוסים אבל כל הסיפור של ההרדמה , גם אם קצרה, וההתאוששות אחרי וההרגשה הגופנית אחרי, מאוד לא נעים מתיש ומעצבן. אבל אני חייבת לומר שאני חושבת שזה גם לא כל כך נורא, והופך למעיין שגרה, אבל לא אני עוברת את הטיפול אז לא חוכמה. הבעיה היא שאנחנו לא רואים שיפור. בעלי אומר שיש קצת, אבל אני לא. גם היא לא. הפסיכיאטרית אומרת שיש כאלה שמושפעים מהטחפול השישי ויש שלוקח יותר זמן. אולי אכ כשיעברו לטיפול אחד בשבוע יהיה לה זמן להתאושש ולהתחזק בין הטיפולים, היא תהיה פחות בליץ וניתן יהיה לראות שיפור, וגם לנסות שינויים בתרופות שהשפעתן אולי תהיה שונה מלפני הטיפול. אין מה לומר נואש , עדיין, אני מקווה שהמאמץ יוביל לתוצאות חיוביות. ב"ה

Nati7
07/11/19 22:03

תודה על העדכון! בכל זאת.. מ-לא לרצות בכלל את הטיפול ל-סיום טיפול תשיעי זה גם צעד שצריך להעריך. צריך לזכור שזה לא טיפול קסם. בין הטיפולים היא מטופלת אצל פסיכולוג\פסיכיאטר? מה עם לנסות דברים חדשים? ציינת לפני כן שהיא כבר שנתיים לא במסגרת כלשהי -לימודית או גם סתם תעסוקה כלשהי- אז מה עם לנסות לדחוף לעשות משהו? משהו קטן להתחלה. אולי תעסוקה כלשהי בבית או חוג או אולי אפילו לראות האם היא רוצה להתחיל ללמוד קצת בבית. אם עד היום היה קשה לה לצאת מהבית אולי תנסי לבקש ממנה ללכת לסופר הקרוב לקנות משהו לבית? צעד צעד. היא שנתיים במצב קשה עם אותן מחשבות שחוזרות על עצמן. גם אם הטיפול עבד והמצב הפיזי במוח הוא כמו שצריך, היא עדיין תחשוב את אותן מחשבות. אין סיבה שלא. צריך לנסות לשבור את ההרגלים הרעים ולנסות להכניס הרגלים חדשים.. אולי אפילו חיוביים!

Revivost
08/11/19 7:57

Nati אתה צודק בכל מה שאמרת! אמנם כל טיפול מצריך מסע שכנועים, אנחנו גם משלמים לה "דמי כיס" על כל טיפול (לא שיש לב על מה לבזבז או חשק לבזבז), אבל עצם העובדה שהיא מגיעה לטיפול אומרת משהו. היא במעקב פסיכיאטרי. אין שום יכולת ליצירת קשר טיפולי עם פסיכולוגית. בקושי מסוגלת לבטא את עצמה, ובכללי שונאת לדבר. אנחנו מנסים להציע מידי פעם אולי יחול שינוי. מה שהצעת על צעדים קטנים זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לעשות. היא מחוננת וחכמה ומוכשרת באומנות ואוהבת ספרים אבל כבר כמה חודשים לא מסוגלת לקרוא בכלל, לא מסוגלת לעסוק באומנות בכלום. הצעתי חוג, הרצאה אחת באוניברסיטה, קורס דיגיטלי במחשב, לראות איתנו סרט, לשחק קלפים, עבודה קטנה תמורת שכר עם אפס אינטראקציה. אבל כלום. בעלי משאיר לה משימות קטנות לביצוע כגון לארגן ארון, לפנות מדיח, ללכת איתו לקניות. אבל זה המקסימום וזו גם נסיגה מלפני הטיפול. הדבר היחיד שהיא עושה זה להכין אוכל כל מיני מאפים, עוגות ועוגיות ופשטידות שאינה נוגעת בהם אבל מתעקשת שכולם יטעמו. חלקם מצויינים חלקם ממש לא. היא מנסה וממציאה דברים מוזרים מחומרי גלם בריאים כמו קמח שיפון וירקות. זו תופעה מאוד מאוד לא בריאה לחולת אנורקסיה והינו סימפטום להפרעת אכילה, אבל מאחר וכרגע זה הדבר היחיד שהיא מצליחה מידי פעם להתרכז להתעניין בו ולעשות , אז אנחנו משתפים פעולה. ועושים מזה מיני מאסטר שף. הצוות שלי במשרד נהנה מהעודפים... כמו שכתבת ננסה שוב ושוב לדרבן אותה לפעילות אחת לפחות שמוציאה אותה מהסטטוס קוו הנוכחי. ומקווים לטוב. נראה עוד שבועיים שלושה. תודה רבה שבת שלום

Nati7
08/11/19 12:07

מה עם לשתף פה? זה משוגע להכיר לה את האתר? הרי המון פה יכולים להזדהות ואולי גם ממש באותו מצב. לפעמים חושבים שאנחנו לבד ואף אחד לא יכול להבין את הכאב שמרגישים ביום-יום והמחשבה הזו רק מגבירה את הכאב. אבל זה לא נכון.. פשוט צריך למצוא את האנשים הנכונים. אולי זה יעזור לה להיפתח ולבטא את עצמה ולאחר מכן גם מחוץ לאתר. אם היא יודעת אנגלית, יש אפליקציה שנקראת Audible. יש שם המון ספרים שמוקלטים. שמים אוזניות ושומעים גבר או אישה מקריאים את הספר. אני פעם הייתי קורא המון אבל בגלל המצב ירד החשק וחוסר סבלנות לשבת לקרוא.. עצם זה שאני יכול "לקרוא" ספר בלי לקרוא ממש עזרה והחזירה לי את ההנאה.. אולי יהיה כך גם אצלה. יש כרגע מבצע לספר אחד חינם ואז אפשר לבטל אם לא מתאים. בנוגע למאכלים, אולי לנסות שהיא תצטרך ללכת לקנות בעצמה את המצרכים. ברגע שיש מטרה ורצון להכין משהו בלי שביקשו אז זה יכול להקל... כך זה אצלי לפחות. ב'ה בשורות טובות.. שבת שלום

Revivost
08/11/19 14:16

תודה נתי (עברתי לעברית) אציע לה את האתר. היא שולטת היטב באנגלית, יתכן מאוד שיתאים. היא ממש לא בקטע של קשרים עם אנשים גם לא ברשתות או בפורומים. לא בהבטים רגשיים, תמיכה ושיתוף ולא בהבטים שימושיים כמו להתאמן בשפה היפנית (כשהיא עוד למדה יפנית). בכל הקשור לתקשורת בן אישית היא "בונקר". מה שמקשה מאוד על טיפול בה וגם על היכולת שלנו להרגיש שאנו תומכים בה.

ד-ר-אילן-וולקוב
מומחה כמוני
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
18/11/19 8:33

שלום לך, אכן את מתארת תופעות לוואי מאוד חריגות, טיפולי חשמל, לעומת התדמית הלא פשוטה שנוצרה להם, הם טיפול בטוח ומאוד יעיל. אני מניח שמה שהבת שלך מתארת קשור יותר להליך ההרדמה עצמו (שכולל הרדמה והרפיית שרירים זמנית) ותופעות הלוואי כתוצאה מההרדמה. מציע להתייעץ עם. פסיכיאטר הילדים המטפל וכן עם המרדים שהיה שותף לטיפול. חבל לפספס טיפול טוב לבעיה שהיא ככל הנראה לא חדשה ולא פשוטה לכם...