מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

מלכוד..

16/10/19 23:08
21 תגובות

למה זה לא בסדר לוותר?
אני מרגישה מנותקת. ואני יודעת שמשהו מאוד לא בסדר אצלי. כל פעם שאני יוצאת מהבית אני חוזרת עם תחושה של אשמה, לפעמים לגבי משהו ולפעמים תחושה כללית. אז אני מפחדת לצאת מהבית אבל אני יוצאת בכל זאת כי אני לא יכולה לסבול את הריקנות והאי שקט שאני מרגישה כשאני בבית. אני מפחדת לפגוש אנשים כי בכל רגע הם עלולים לשים לב שהם לא מי שהם חושבים שאני, שאני מנותקת ושאני עושה הכל לא טוב. לפעמים אני פוגשת אנשים בכל זאת כדי לא לפגוע בהם.. זה לא היה ככה תמיד, גם לא בתקופות אחרות שחשבתי בהן על התאבדות. זה נהיה גרוע עם הזמן ולמרות כל זה רוב הזמן נראלי שאני לא מרגישה כלום. אני לא רוצה יותר להיות פה, אין לי אנרגיה יותר להתמודד. אני אפילו כבר לא יודעת מה הדברים שגורמים לי להרגיש קצת יותר טוב או שאני אוהבת לעשות, נראלי שאין כאלו.. וזה אומר ששום דבר לא יעזור לי.. אז למה אסור לוותר? זה לא שיגעון להישאר בשביל מציאות כזו? איך העולם עובד ככה שאנשים יפגעו מזה שאני אפסיק לסבול? הלוואי שהייתה מציאות בה זה היה בסדר לקחת המון כדורים ומישהו שאכפת לו ממני היה שם איתי, עוזר לי לעבור את הכאב והפחד שכרוכים בלמות


תגובות

גול42
16/10/19 23:51

אני לא מתכוונת להתאבד.. רק מתוסכלת מחוסר האונים הזה

Be-and-Be
17/10/19 6:27

אהלן unicorn. שם ממש יפה, גם יפה כמו חד-קרן כזאת? מותר לך לוותר. אני כותב את זה באומץ. האנשים מסביבך אומרים שאסור לך לוותר, פשוט כי הם לא מבינים בחינוך. את לא שייכת לאף אחד, את נשמה עצמאית, ויש לך זכות בחירה מוחלטת אם לחיות או למות, ובדיוק בגלל זה יש לך את הזכות לבחור בחיים.

שיר51
17/10/19 14:38

אולי מותר לוותר (אני לא מסכימה עם זה אבל נזרום עם התפיסה שלך) אבל בכלל לא כדאי. במיוחד שרוב הניסיונות של אנשים להתאבד לא מצליחים. הסבל שהיה אחכ עם אישפוזים והיחס של הסביבה עלול להיות כול כך גרוע שעדיף לא לנסות. אבל בהחלט קשה לחיות בלי סיבה ומטרה לחיים.

ג-ק5
17/10/19 16:11

רוב הנסיונות לא מצליחים כי במרבית המקרים אין כוונה שהם יצליחו, זו האמת.

שיר51
17/10/19 16:15

מאיפה אתה יודע? אז למה אנשים עושים את זה בשביל אשפוז בכפיה?

גול42
19/10/19 8:43

היי, לא מתיימרת להיות חד קרן רק אוהבת חדי קרן :) תודה לך שאתה כותב את זה. אבל אני חושבת שבמציאות זה לא ככה.. הרי אם הייתי מנסה להתאבד ומישהו היה מוצא אותי הוא הרי לא היה נותן לי להמשיך בשלי..

ג-ק5
19/10/19 23:29

מאיפה אני יודע? הדברים האלה נחקרו, יש ספרים בנושא.

שיר51
20/10/19 3:41

טוב לא חקרתי כמוך. לפעמים אני מקנאה בך על הידע שיש לך. מעניין לשמוע. לא ככ נתפס לי...

ג-ק5
20/10/19 12:24

יש ספר שלם שעוסק רק בנושא הזה, הוא נכתב עי אותה אחת שכתבה את "נפש לא שקטה" שזהו בערך התנך של הבי פולארים. הספר עוסק בהרבה מאוד היבטים של הנושא האובדני,מחקרים וסטטיסטיקות. הרבה נסיונות אובדניים מטרתם לאותת שקיימת מצוקה, לסמן, הרי לא פעם אנשים כותבים שעד שאתה לא..... לא רואים אותך בכלל. העניין הוא שהנושא הזה הרי נדחק לשוליים, לא דנים בו כמעט, ולכן אנשים פשוט מדברים מהרהורי ליבם ללא קשר למציאות.

עדי-קמפבל
17/10/19 7:16

כתבת דברים מרגשים. בודאי לא קל לך להתמודד עם תחושות כאלה. המנהרה חשוכה וארוכה וקשה לראות את האור של פתח היציאה. לפעמים מספיק קשר אנושי אחד חם וקרוב כדי להרגיש יותר טוב. זה יכול להיות חבר משפחה או ידיד, או מטפל. אנחנו כאן בער"ן בשבילך בפורום, בצ'אט או בטלפון בכל זמן שתירצי.:heart:

גול42
19/10/19 8:46

מה אם אין פתח יציאה?

עדי-קמפבל
19/10/19 15:12

קשה להרגיש הרגשה של חוסר מוצא, אך האפשרות לשינוי קיימת בעתיד. סיפרת שעולות בך מחשבות של התאבדות, אך אינך מתכוונת לעשות זאת. זו החלטה חכמה. מי שמתאבד אינו הורג רק את עצמו של היום, אלא גם את מי שיכול היה להיות עוד חצי שנה, עוד שנה או עוד עשר שנים מהיום. כל אדם עובר שינויים רבים במהלך חייו.

Nati7
20/10/19 16:50

עממ.. אשמה? על מה בדיוק? קראתי פעמיים.. אולי פספסתי משהו אבל לא מבין על מה את אמורה להרגיש אשמה. לפעמים קצת אנוכיות לא תזיק. כאילו אנחנו לא מספיק סובלים אז אנחנו צריכים גם להרגיש אשמה אם אנחנו לא מספקים את האנשים סביבנו ו"משחקים אותה נורמליים" שהם ירגישו בנוח? לדעתי אסור לוותר מסיבה אחת. כי 99% לבסוף יפלו על הטיפול המנצח ויצליחו לקום ולבנות לעצמם חיים טובים או לפחות נסבלים. חלק אחרי חודשים ספורים וחלק כעבור כמה שנים "טובות"... לכן תמיד צריך לדחוף ולעודד ולנסות להרים את הבנאדם שקשה לו בשביל שלא יוותר. אני מזדהה עם חלק ממה שרשמת. הריקנות אוכלת מבפנים, אי שקט כמו שעון מעורר שלא נכבה, אין טיפת רגש כלפי כלום, אין כוח לשום דבר כי שום דבר לא מספק אז למה בכלל לעשות משהו וההבנה שבעצם אם שום דבר לא נותן הרגשה חיובית אז אולי זה פשוט לא קיים? מבחינה רגשית אני בקו ישר לחלוטין כבר שנתיים בערך. לא אכפת לי משום דבר. שום דבר לא מעלה בי רגש כלשהו אז שום דבר לא משנה ואם זה לא משנה אז זה לא רלוונטי עבורי אז בעצם למה שיהיה אכפת לי? אם את באמת במצב הזה (מקווה שאני לגמרי טועה) אז אני מבין את השאלה. כי שום דבר לא עושה לך טוב אז למה באמת להישאר בסבל הזה? ותאכלס..? אין לי מושג. אישית אני לחלוטין לחלוטין לא מאמין שיש לי עתיד כלשהו. הסיבה היחידה שאני חי היום זה בגלל שיש לי אפס מחויבות. שום דבר שיגרום לי לאי נעימות או לחץ שיחמיר את המצב ולכן אין לי שום לחץ להתאבד כי "היה לי יום רע היום, אני מתאבד!" אז בעצם הדבר היחיד שגורם לי לסבל זה נטו התסכול מכך שאני חי. לאט לאט זה יחמיר עד שאחליט לקחת שיטה כואבת ולא נעימה... כמובן, אם מישהו בדיוק כמוני היה מדבר איתי הייתי עושה הכול שילך לטיפולים ושלא יוותר. וגם אני מתכנן לעשות בקרוב טיפול ECT אבל אני לא מאמין שזה יעבוד ואני עושה את זה בעיקר בתקווה לקבל תופעות לוואי שיעסיקו אותי וישרפו קצת זמן.... קיצור.. אני מקווה שסתם חפרתי לשווא ושאת לא מתחברת למה שכתבתי. ואם את גם מרגישה ככה אז אולי לפחות במצב יותר טוב וזה ייתן לך מוטיבציה לנסות טיפול חדש.. כי מי יודע? אולי זה הטיפול שיתפוס.

Be-and-Be
20/10/19 17:21

אני מסכים עם nati ועם התורנים של ער"ן ועוד כמה אנשים כאן, ששווה להחזיק מעמד, כי שינויים יכולים להתהוות ברגע. המציאות מביאה אלינו מצבים חשוכים שהתחושה בהם יכולה להיות כל כך נוראית, עד שנדמה לנו כאילו הכל אבוד לעולם. וזה לא נכון. כמעט תמיד דברים משתנים לאנשים שמוכנים להחזיק עוד רגע, ועוד רגע. דוגמה: הייתי באומן בראש השנה האחרון, ופגשתי איש חרדי, והוא סיפר לי שהוא היה נשוי בסבובות גיל 20, ואשתו ביקשה גירושין כי הוא איחר לקום מהמיטה, הוא לא היה מספיק 'גבר' בשבילה. והם התגרשו, והילדה נשארה אצלה. והוא שהה כך 30 שנה (!) לא נשוי, ובגיל 50, כשהוא היה בדרך לבחור חליפת חתן לחבר (הוא עשה משהו לחתונולת כפרויקט אישי של חסד), המוכרת שם אהבה את הצורה היפה שבה הוא התנהג, והציעה להכיר לו מישהי (לא מישהי ספציפית, בכללי). והיא נעזרה בחברה בעלת תשובה שרצתה גבר עם אופי רך, בדיוק כמו שלו. והם התחתנו, ואם הייתי רואה אותו מרחוק הייתי רואה חרדי רגיל, מהסוג שהיום אני מקנא בהם. והאישה הזאת לא תוכל להביא ילדים, וזה כואב. אבל הוא הגיע למנוחה שלו בגיל 52. וכשאני חושב על זה, זו תקווה.

גול42
21/10/19 9:36

Nati אני מזדהה עם חלק ממה שכתבת.. ויודעת כמה זה בלתי נסבל להתמודד אפילו עם הריק או החיים עצמם גם בלי טריגר ספציפי או יום נוראי. אני מקווה שהטיפול יעזור לך באמת ולא רק יגרום לך לתופעות לוואי! אבל אני חושבת שאם הייתה לי אפס מחויבות אולי כבר הייתי מתאבדת כי בשבילי דווקא העבודה הופכת את העולם לנסבל. היא לא ממלאת את הריק או נותנת לי משמעות אבל זה כמו הפסקה. הזמן עובר שם מהר ואני יוצאת מחוץ לראש שלי. בסך הכל, למרות שכל פעם שאני חוזרת הביתה נראה לי שעשיתי משהו לא בסדר או לא טוב מספיק ואני לא מצליחה להניח לזה, אני אוהבת את העבודה. לא מיציתי את כל אפשרויות הטיפול, אני חושבת שגם לא את רובן וזאת עוד סיבה שבגללה אני עדין פה. אבל אין לי הרבה תקווה לגבי זה. גם אין לי ממש רצון לחיים טובים או נסבלים יותר כי אני לא מצליחה לדמיין איך זה ירגיש, כל העולם שלי זה מה שאני מרגישה עכשיו. תודה לכם דינה ו Be and Be על מה שכתבתם אבל האמת היא שאני לא מצליחה לראות את העתיד כל כך אז לא כל כך אכפת לי מהאני של העתיד.. אני חושבת שאם היו אומרים לי שאני אוכל להתאבד עכשיו או לעולם לא, לא הייתי בוחרת בתקווה להרגיש אחרת, הייתי מסיימת הכל עכשיו כי אני לא יכולה להתמודד עם לחיות ככה לתמיד. אבל זה לא המצב, להתאבד תמיד אפשר אחר כך. בינתיים יש כל מיני דברים קטנים או תקוות קטנות מטופשות ולא סבירות שבגללם אני נשארת. אבל לפעמים כשאני לא בעבודה אני לא יודעת מה לעשות. אני עוברת חמש דקות אחרי חמש דקות ומרגישה הקלה כשעבר עוד יום.

ילדטוב
22/10/19 23:36

unicorn החמודה והמקסימה. מבין לליבך. אולי את מוכנה לספר על סדר היום שלך. האם את עובדת והאם גרה לבד או לא? זה רלוונטי כי אם למשל אין לך עבודה או לימודים אז הרבה יותר קל להגרר למחשבות אובדניות.....

גול42
24/10/19 10:51

אני עובדת חלק מהימים אחר הצהריים ומתחילה ללמוד עוד מעט. העבודה היא באמת כמו הפסקה כי אני מרוכזת רק בעבודה.. תמיד כשאני חוזרת מעבודה אני חוזרת למחשבות שלי אבל הן רק מחשבות הן לא תחושה עמוקה של רצון למות. מרגישה עכשיו טוב יותר מבחג.. תודה לך

Be-and-Be
23/10/19 22:09

למה אף אחד לא אומר משהו על הסיפור שכתבתי? לא מעורר השראה?

יוד-אוס
24/10/19 1:12

קראתי ונהנתי, סיפור מיוחד!

יוד-אוס
24/10/19 1:21

Unicorn, אני מזדהה איתך לגמרי וממש מעריכה אותך על כך שאת לוקחת בחשבון את הסבל שעלול להיגרם לאנשים אם תפסיקי את הסבל שלך בצורה מסויימת. יש אנשים שסובלים ואין להם כח לחשוב על עוד אנשים מלבדם, ואני לא שופטת אותם בכלל. את אדם טוב.

elad3
25/10/19 3:26

כי אתה לא בחורה :smile: לעיתים קצת פחות מתייחסים לגברים עם בעיות