מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתעצלנות של פסיכיאטרים

עצלנות של פסיכיאטרים

06/11/19 13:12
14 תגובות

לא פעם אני רואה פה ובפורום המקביל, תלונות הנוגעות ליחס לא טוב עד כדי מזלזל של רופאים פסיכיאטרים ובכלל זה ואולי בעיקר הפרטיים שבהם. אחרי שביקרתי בעת האחרונה ארבעה פסיכאטרים שונים, הבנתי איך זה בעצם עובד. כשאתה חלילה בסיטואציה פסיכוטית או מנטאלית שגם שען עיוור היה מבחין בה, הם מיד רואים זאת ופועלים בהתאם, הבעיה היא מה קורה כשאתה לא שם, אלא במצב בו אתה מטולטל בין הפרעות אישיות כאלה ואחרות וצריך לאבחן ממה בדיוק אתה סובל. או אז שם הם בדכ פשוט מתעצלים, וישר יורים עליך את אבחנת הפרעת האישיות הגבולית, זו אולי האבחנה המאובחנת ביותר, לא בהכרח בגלל שהיא באמת הנפוצה ביותר, אלא בעיקר בגלל שזוהי אבחנה המאפיינת פסיכאטרים עצלנים שלא ממש בא להם להתחיל לחפש מה הסיפור שלך, יורים עליך את האבחנה הגבולית בום טראח ושלחים אותך לבית המרקחת לקנות כדורים, וכשזה מגיע לכדורים הם בהתלהבות, ירשמו לך כמעט כל מה שתבקש, ממש לונהפארק. אצלי למשל שלושה מתוך ארבעה רופאים ובכלל זה פסיכאטר פרטי שממש זילזל בפגישה,אבל ממש, פיספסו באופן מעורר התפעלות את ההפרעה הסכיזואידית שלי,ממש כך. ואני סכיזואיד כמעט קלאסי, אובחנתי לראשונה כבר לפני הרבה שנים בהפרעה סכיזואידית. נכון שבמקביל אני גם סובל מתסמינים של הפרעת אישיות גבולית, אבל מבחינתם זה הכל, כי בשביל מה להתאמץ אם אפשר שלא?. הפסיכאטרית האחרונה בכלל הרביצה הברקת על, היא החליטה שאין בכלל דבר כזה הפרעה סכיזואידית, ולכן היא אף פעם לא מאבחנת אנשים בהפרעה כזו. כן כן, היא החליטה? איזו הוכחה יש לה? כנראה שאין לה, היא אפילו המשיכה בתיזה המופרכת שלה שהסכיזואדיות זה משהו שמבלבלים בינו לבין אספרגר וכאלה( שזה לא לחלוטין משולל כל הגיון כי קיים קשר אמפירי בין הדברים, אבל אין שום הוכחה מדעית לכך נכון לעכשיו), אוקי אז תאבחני אותי על הספקטרום,אבל היא לא יכולה כי אני לא מוגדר על הספקטרום לפי שום קריטריון, מה גם שכל קשת הפי די די זו קשת של הפרעות התפתחותיות בכלל, והפרעות אישיות הן למעשה הפרעות נפשיות התנהגותיות, אבל למה לבלבל רופא עם ידע. בכל אופן כשבקשתי כדורים, וואו איזו התלהבות, בטח בטח אני כבר נותנת, לך תסמם את עצמך בכיף חבוב,והפניות? אתה תחליט לאן אתה רוצה ללכת וקבל הפניה, לונה פארק. ואם אין לך מושג ? אכלת אותה ולך הביתה תבלע כדור ותרגע ותשב תלמד פסיכיאטריה,ואם לא סיימת כיתה ג? אז תחזור לביהס היסודי, תלמד לקרוא ואז תלמד פסיכיאטריה כי הרופא לא רוצה להתאמץ מידי בשבילך. בקיצור, אם אתה כמטופל לא לומד את השטח ולא קורא ולא בקיא, אתה עלול למצוא עצמך מאובחן בדברים שלא קשורים אליך בכלל או קשורים חלקית, ואז לך תחפש טיפול שיעזור לך. בשתי מילים: השם ישמור.


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
06/11/19 13:50

השם ישמור על נצר של משפחת שמוצניקים ? :devil: תודה על האינפורמציה ועל התובנות הפנימיות. לעשות שיעורי בית ולא לסמוך בצורה עיוורת על רופאים זה נכון על כל סוגי הרפואה. אני מניח על אחת כמה וכמה בנוגע לנפש. חמותי שוהה on and off כל הזמן בבית חולים. היא בקושי חיה והרופאים כמו מנטרה אומרים לנו שכל הפרמטרים שלה תקינים וחיוניים. כשפניתי לרופאה במחלקה וביקשתי שיראה אותה גם פסיכיאטר היא אמרה לי כן כן במין נפנוף כזה, מה שמזכיר לי שאני צריך ללחוץ עליהם ולא לוותר.

ג-ק5
06/11/19 14:13

רופא בדכ מתייחס לגוף האנושי כמו שמכונאי מתייחס למכונית. אם יש קילקול מתקנים, הכל שם מאוד מדעי, מחליפים קרבורטור או משחררים סתימת דלק. נפש? נו באמת, הייתה לי בת זוג רופאה, אומנם ווטרינרית אבל רופאה שלא האמינה שהנפש בכלל קיימת.

ג-ק5
06/11/19 14:33

בעניין השמוצניקי דע לך ששינקן צועני הולך טוב עם ספר תורה, שילוב מנצח ואפילו כשר לחנוכה.

תודה, בזכותך עברתי עכשיו קריאה מהירה על ההבחנה של הפרעת אישיות סכיזואידית.. תפס אותי שיש שחושבים שיחסית באחוזים ההפרעה הזאת לא שכיחה כאחרות, ויש תובנה שנראית לי מבריקה, שדווקא הם מהווים כ 40 אחוז מהמאובחנים, אבל מאחר וחלק מהסמפטומים שלהם כולל התרחקות מיחסים, ומאחר וטיפול הוא בין היתר, אם לא ברובו, התקרבות ויחסי קרבה, הם מעדיפים להימנע ממנו, וכך המדידה משובשת..

ג-ק5
06/11/19 19:00

תחי הויקיפדיה,אבל יש כמה מאמרים יותר מעניינים בנושא, צרפתי פה תקציר של אחד מהם בעברית. מה שכתוב שם בויקי הוא די ישן.

hh7897987
07/11/19 16:51

המאמר שגאק צרף טוב. וויקיפדיה מציגה תמונה מעוותת של הסכזואיד כמיזנטרופ (מולייה על אופניים). זה רע, כי אנשים שהם לבד, מעריכים מחווה וטוב לב של אחרים אפילו קטה ככל שיהיה הרבה מעבר לאדישות של הרוב. לרמי- 40% זה יותר מסטיית תקן מה שהופך את זה לנורמה, צריך כמובן לשאול מה אחוז האנשים באוכלוסייה שניגשים לאבחון באופן כללי. אני גם מניח שסכזואידיות ביפן חמורה יותר מבארה״ב. מקובל גם להסביר בדידות היסטורית לפי שנים, במיוחד לפי כניסת האינטרנט המהיר ( זמינות הפורנוגרפיה)

יוד-אוס
06/11/19 19:32

הלוואי שהיה מדריך ברשת לפסיכיאטרים ורופאים, משהו דומה למידרג( - זה מדריך ברשת לבעלי מקצוע). אם פסיכיאטר היה יודע שהוא יקבל חוות דעת בפורום ציבורי ענק מכל מטופל שלו הוא היה מתעצל פחות. חוות דעת יכולות להתבצע באנונימיות. זה היה יכול להיות ממש מגניב.

ג-ק5
06/11/19 19:43

מסכים איתך, זה אולי היה מוריד כמה רופאים מהענן שהם חיים עליו. לפעמים אנשים שוכחים שמדובר בסופו של דבר בנותני שירות.

יוד-אוס
06/11/19 19:54

בדיוק, כל אחד שנותן שירות ללקוחות צריך מינימום של אחריות וכבוד כלפיהם. הכי מצחיק שכל אחד מהם עלול להיות חולה, כמו שעלול לקרות לכל בן אדם ואז הם יזדקקו לאותו שירות. מה גורם להם להתנהג כמו אדונים:angry:

ג-ק5
06/11/19 20:06

כנראה עירוב בין שגעון גדלות לעוד משהו. לא פעם הם ממש עושים לך טובה, אפילו שה"טובה" הזו עולה למטופל הרבה מאוד כסף. זה מגיע לרמות חוצפה וזלזול שאין לתאר.

no-one
07/11/19 0:19

ג'ק כן, זה מגיע לרמות חוצפה וזלזול שאין לתאר ...

ג-ק5
07/11/19 11:11

לכן עדיף פשוט ללמוד את השטח,וללכת לרופא דרך קופת חולים, אם הוא מזייף תמיד אפשר לחפש אחר. אבל חבל לשרוף כסף על איזה מתנשא שטוחן אותך ב 900 שח ולא רואה אותך ממטר.

תודה, קראתי את המאמר שג'ק הבאת את הקישור אליו.. תפס אותי בין היתר ה קונפליקט בין אימא שחושבת שהתינוק הסכיזואידי קר, לבין התינוק שמרגיש שהאימא מנסה לחדור אליו, ומצד שני, כשהוא נשמר, נחווית כאילו נדחית ממנו..לגבי האחוזים, המאמר לא דבר על זה, ונראה לי שאכן יש לא מעטים שמתאימים לסימפטומים שתוארו, ואני שמח שיש דרכים שמקלות ונוגעות ומסייעות.. ממה שהבנתי מדובר במאמר בעיקר בדרכי הגישה של המטפל, ופחות במתן כדורים, כך שאני יכול להבין את הכעס של ג'ק לגבי מטפל, שמיד שולח לקחת תרופות..

ג-ק5
09/11/19 12:36

כדורים לא מסייעים להפרעות אישיות מכל סוג שהוא, כדורים כל מטרתם להוריד את האפקט הדכאוני והדיספורי