מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

עזרה

אנונימי
אנונימי
07/11/19 22:50
12 תגובות

זה התחיל לי לפני יותר מחודש. התחלתי להרגיש ריחוף, חוסר ריכוז תסכול בעבודה ובהתחלה לא נבהלתי כל כך. יום למחרת אני מתעוררת בבוקר עם חרדה גדולה והדבר הראשון שאמרתי זה שאני מרגישה מוזר ומרגישה שאולי הכל לא אמיתי. מאז אותו בוקר שזה קרה לי המחשבה הטורדנית הזו לא יוצאת לי מהראש ומלווה אותי לאורך כל היום ומתעצמת בלילה. אני כמעט בכל רגע נתון כל הזמן שואלת את עצמי את השאלות האם מה שאני רואה זה אמיתי? הסביבה, החפצים האנשים, האם אני באמת נוכחת כאן? למרות שאני רואה לנגד עיני את המציאות ואת הסביבה ואני מגיבה לה אבל אני לא מצליחה להתחבר, לא מצליחה לסמוך על המחשבה שבאה ואומרת שכן הכל אמיתי כי עובדה שאני רואה. אני מרגישה כאלו הראש נמצא במקום אחר. אני מנסה לפעמים לגעת בחפצים, לשים לב לתנועות שלי, להסתכל במראה ואני רואה אבל מרגישה שמשהו בי מעורער. קשה לי מאוד להסביר את מה שאני חווה. אני מרגישה שאני עושה כאלו הכל על אוטומט, אני בוהה ולפעמים נודדת ולא מקשיבה, שוכחת בקלות, חוששת לצאת מהבית שמא הניתוק יתעצם ומרגישה הרבה תסכול בתוך עצמי שאני אתקע עם המצב הזה. 
. אציין שאני סובלת שנים מחרדה חברתית, הפרעת אישיות תלותית הפרעה טורדנית כפייתית ומחרדה שהחמירה בחצי שנה האחרונה כנראה (אני משערת) עקב הפסקת הטיפול התרופתי בציפרלקס שהפסקתי לאחר 6-7 שנים של טיפול.
היום לאחר החזרה של החרדות, המחשבות והניתוק שהתחלתי להרגיש הפסיכיאטר המליץ להעלות את מינון הציפרלקס מ10 מג ל15 מג ובנוסף רשם לי חצי כדור בשם ריספונד.
אני מאוד חוששת מהכדור הזה כי הבנתי שהוא אנטי פסיכוטי ואני חוששת שיגרום לתופעות לוואי קשות ולנזק בלתי הפיך בשימוש לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. הפסקתי אותו אחרי כמה ימים. אני חוששת מהכדורים הפסיכיאטרים כל כך, כי אם מפסיקים הכל עלול לחזור ואני רוצה להתמודד עם המצב באופן טבעי, אם באמצעות תרופות טבעיות , טיפול פסיכולוגי ולא להיות תלוייה בכדורים כל החיים. התופעות לוואי שהרגשתי במהלך כל השנים שלקחתי ציפרלקס היו אדישות, עייפות, בחילות ותחושה שהכל טוב. ובחצי שנה האחרונה הכל פשוט חזר. אני כל כך חוששת מדה ריאליזציה, מהניתוק שאני חווה כרגע ואני לא מצליחה למצוא סיבה למה נכנסתי למצב הזה. אני בכללי סובלת מחרדות, מחשבות טורדניות, דאגות בלתי פוסקות, דיכאון, אבל אף פעם לא הגעתי למצב שאני קמה פתאום בבוקר ומרגישה ספק לגבי המציאות, מתחילה לתהות לגבי האם הכל אמיתי? האם אני באמת כאן? ואני רואה הכל אבל לא מצליחה להאמין ולהתחבר.
אני חוששת גם מזה וגם מהטיפול התרופתי שמא יחמיר לי את תחושת הניתוק.
חידשתי טיפול בציפרלקס לפני חודש, תחילה ב5 מג לאחר מכן 10 ולפני שבועיים בערך הפסיכיאטר העלה לי את המינון ל15 מג.
סמוך להעלאת המינון התחילו להתגבר אצלי מחשבות טורדניות לא רצוניות ממש פולשניות על אובדנות ופחד מלאבד שליטה, קראתי שבתחילת הטיפול אלו שסובלים מדיכאון תופעה זו עלולה להתרחש ולעבור כשהכדור ישפיע. לפני יותר משבוע הרופא נתן לי ואבן להרגעה 3 פעמים ביום חצי כדור למשך 10 מים והיום אני למעשה מסיימת איתו. מה יכולה חשוב לי לציין איני אובדנית ואף פעם לא הייתי. אני סובלת מocd וסובלת מפחד מפני חוסר שליטה, איכשהו המחשבות שלי הגיעו למחשבות קיצוניות שממש גורמות לי לחרדה שיתממשו .איני יודעת אם יש קשר בין תחושת הניתוק לבין המחשבות האלו או שמא המחשבות האלה קשורות בכדור.
הייתי אצל הפסיכיאטר והוא הוריד לי את מינון הציפרלקס מ15 מג ל10 (זה המינון שהייתי מורגלת אליו במשך 7 שנים) והוא הוסיף לי מינון נמוך של כדור אנטיפסיכוטי בשם "זיפרקסה". ניסיתי יומיים את הכדור הזה והוא פשוט עשה לי יותר גרוע. הוא גורם לי לישנוניות יתר לכבדות ולהחמרה של הדכאון ושל המחשבות האובדניות.


תגובות

שיר51
07/11/19 23:40

היי רעות, בטוחה שתקבלי פה תגובות יוותר טובות משלי, ובכלל אני מתקשה לקרוא פוסטים ארוכים אז קראתי רק את הסוף... רק אגיד שלדעתי בין אם הפסיכולוגית שלך מתנשאת עלייך, ובין אם זה רק בתחושה שלך בכדאי להתקדם ושהטיפול יוכל להעצים אותך ולתת לך כלים את חייבת להרגיש איתה בנוח. וזה לא מה שאת מתארת. אני לא יודעת מה הכלים והיכולות של המטפלת הרגשית שלך, אבל נשמע לי שאם את מרגישה איתה טוב היא תוכל להועיל לך לפחות טיפה יותר מהפסיכולוגית מלומדת ככול שתהיה(אם התחושה עם הפסיכולוגית לא טובה.) אם את בנויה לחפש לך פסיכולוגית אחרת הייתי ממליצה לך לנסות. מקווה שתגיעי להחלטה טובה ותצליחי למצוא טיפול יעיל שייתן לך כלים להתמודדות לטווח הארוך. :heart:

ג-ק5
08/11/19 0:04

הכדורים האנטי פסיכוטים הללו משמשים במינון נמוך כמייצבי מצב רוח, הם נועדו בעצם לחזק את האפקט של נוגדי הדיכאון והחרדה ולכן נותנים אותם . אני לא רופא אבל אני יודע שבתחילת טיפול תרופתי עלולה להיווצר הגברה של תחשות החרדה והגברה של אותן תחושות שבגללן לוקחים את הכדורים, אבל זה בדכ חולף אחרי זמן מה. עד כמה שלי ידוע דה ריאליזציה היא בדכ תוצר של מצב חרדתי ממושך, אבל מעבר לזה קטונתי מלדעת. לגבי טיפולים הוליסטים ויתר טיפולי הקוגל מוגל שמבוצעים עי בעלי מקצוע שאף אחד לא מפקח באמת על הכשרתם באופן מסודר, קטונתי גם, עולם הטיפול הפך לגונגל לא קטן וכדאי לנקוט משנה זהירות בעניין, מסתבר לפי דבריך שההעצמה הזו של הטיפול ההוליסטי לא מחזיקה מי יודע מה. בנוגע לטיפול הקוגנטיבי שדברת עליו, ידוע לי שהוא לא מתאים לכל אדם, ולכן נערך לפני אינטייק שמטרתו לבדוק את מידת התאמתך לטיפול הזה, זה מה אני יודע בכל אופן. בכל אופן כדאי מאוד להיוועץ במומחים לעניין.

רעות19
08/11/19 0:38

זה נורא אם אני הפסקתי אותם היום? לקחתי רק פעמיים במינון הכי נמוך. התופעות לוואי בלתי נסבלות.

ג-ק5
08/11/19 9:38

לא נראה לי, יומיים זה כלום, אבל בכל הקשור לתרופות הללו הסמכות הבלעדית היא רופא פסיכיאטר

אבישלי
08/11/19 16:48

אני, יש לי קצת ניסיון.. אבל לא יכול להמליץ כי כל אחד משהו אחר. אבל אני חושב ובטוח שכדאי לך להתייעץ עם רופא. כדאי שתמצאי מישהו שאפשר לשאול אותו, כי להחליט לבד על הכדורים זה משגע את הגוף ואת המחשבות. מצבי רוע וכל זה. איזה תופעות לוואי יש לך? תאמיני לי שחוויתי גם אותו דבר. מה שלי היה זה בעיקר מחשבות לא טובות. וגם כל מיני אני קורא לזה בכאילואים. דברים שאני מרגיש שלא קיימים. לפחות הייתי מודע לזה שזה לא קיים ובכל זאת ראה ומרגיש. גם את?

רעות19
08/11/19 17:01

התחושה של הניתוק החלה לי לפני שחזרתי לכדור, למעשה בגללה חזרתי לכדור. אני כרגע מרגישה או חושבת שאני מרגישה מחשבות אובדניות שמציקות לי ומרגישה שאני מפחדת שאני חושבת שהמציאות לא אמיתית ומפחדת לאבד שליטה בתוכה.

אבישלי
08/11/19 17:15

זה נשמע ממש כאילו הכדור מנתק אותך מעצמך, ואז את מתחילה לרחף. וזה החוסר מציאות שאת מרגישה.

רעות19
14/11/19 15:42

הניתוק התחיל לי לפני, למעשה בגינו חזרתי לציפרלקס ועכשיו גם הפסיכיאטר הוסיף לי רבע כדור בשם אירפליי

רעות19
08/11/19 17:34

הניתוק היה לי לפני הכדור...

רעות19
08/11/19 17:34

אבל כן הוא גורם לי לאפתיה

עדי-קמפבל
08/11/19 18:00

את מתארת חוויה לא קלה שמביאה לסבל כפול. גם עצם תחושת הניתוק וגם החשש ממשמעותה. אם את סובלת מ-OCD נסי לגייס אותו לטובתך: למצוא עיסוק או מחשבה שהם נעימים יותר עבורך, ולהתמסר להם בהתלהבות ובעקביות. ייתכן גם שהשינוי הוא זמני עקב השינוי בתרופות. אם יש לך אפשרות לקבל טיפול פסיכולוגי באמצעות שיחות תוכלי להפיק מכך הרבה. יש לך יכולת התבוננות והבנה ורצון לשינוי. :heart:

רעות19
08/11/19 20:16

אנסה למצוא עיסוק שגורם לי להסחת הדעת. סביר שבתחילת טיפול הציפרלקס ובנוסף עם תחושת הניתוק אסבול ממחשבות מפחידות על אובדנות וכל הזמן "אבדוק" אותן? זה כל כך מפחיד אותי, אני מרגישה שאיבדתי את העצמי שלי ושאני לא מסוגלת לסמוך על עצמי. מפחדת לאבד שליטה, מפחדת לשקוע בדיכאון ואני לא רוצה. כל יום עובר במלחמה פנימית. המחשבות לא נותנות לי מנוח. חשבתי לנסות כדור הרגעה בשם ואבן אבל מפחדת.