מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

מה דעתכם

01/01/20 22:29
14 תגובות

זה לא משהו שרואים וזה לא משהו שאני בדרך כלל אומר על עצמי למשל במקומות עבודה או לימודים ורציתי לשאול... אז אני סכיזופרן.. מה דעתכם על זה? מה לדעתכם זה אומר עליי? מה לדעתכם בכלל זאת סכיזופרניה?

תודה לעונים.
צל לילה.

ואגב מוזמנים להסתכל על קהילת סכיזופרניה בקישור, אבל לפני זה.. תענו על השאלות.


תגובות

אביגיל25
02/01/20 13:00

אמא שלי חולת סכיזופרניה, לצערי היא לא מקבלת טיפול ולכן ההתמודדות מאוד קשה. אבל יש לי אמא מדהימה,הצליחה לגדל 6 ילדים למרות הכל,יש בה הרבה אהבה ונתינה ואני מאוד אוהבת אותה. מודה שחלק מהחרדות שלי באו בעקבות מחלתה והקושי להתמודד. מאוד קשה להבין את ההתמודדות עם המחלה כי מאוד רוצים לעזור ולא תמיד יודעים איך. אני חושבת שכל מי שמתמודד עם המחלה הזאת הוא גיבור אמיתי!! אז כן, מאמינה שאתה אחד מהגיבורים האלה,חושבת שהסטיגמות בחברה נובעות בעיקר מחוסר הידע לגבי ההתמודדות עם המחלה. כבת לאמא סכיזופרנית למדתי פחות או יותר מה טוב עבור אמא שלי ומה פחות. סכיזופרניה בעיניי היא מחלה ככלל המחלות,בדיוק כמו סוכרת או כל דבר אחר. וכאשר מגיעים לאיזון לא ניתן כלל להבחין בשוני. בדכ מדובר באנשים אינטלגנטים להפליא,חכמים,עם הרבה תכונות טובות

צל-לילה
03/01/20 6:19

תודה אביגיל על המילים היפות וניסיון העידוד. אני זוכר היה לי איתך דיון נעים על ולריאן. ודיברנו גם על יומן חרדות. איך הולך עם זה אגב? זה באמת לא פשוט להתמודד עם סכיזופרניה, יש את התקופה שאתה יותר שפוי ורגיל ונמצא בתקופה של השם הרגיל שלך ויש פתאום התפרצות של תקופות אחרות שהם לא בהכרח לגמרי רעות, זה מאד מורכב, לי למשל אם לא היה איזה סטיגמה נגד הייתי אומר 2 פסיכוזות חיוביות ו1 שלילית, אבל שלילית גם מגלל העדר טיפול רפואי מתאים. זה תחום מאד דינמי הטיפול בחולי נפש שיש להם סכיזופרניה וסך הכל הכיוון חיובי אבל יש עוד הרבה לשפר בעניין. אני אשמח אם תטרחי ותגיבי לי על כמה פוסטים שכתבתי בקבוצה פה של סכיזופרניה, פשוט כי לא כל כך מגיבים, היה מישהו שהגיב בשם משה אבל רבתי איתו כי הוא עשה לי סטיגמציה עצמית ואמר הערה פשטנית על טראומה שהיתה לי בשיגעון השני. תודה :) יש את הקישור למעלה אם בא לך. אולי זה יעזור לך להבין עוד יותר טוב את אמא שלך ואגב, חשבתי שרק מ2002 כששינו את החוק התחילו לשחרר מתמודדי (יותר טוב מחולי) סכיזופרניה לקהילה.

שמילפיל
03/01/20 11:25

היי צל לילה, הכתיבה שלך מדהימה. מסקרנת ומעניינת. נהנה לקרוא אותה. מה זה אומר עליך- לדעתי לא הרבה במובן שזה צריך להפריע לך או לאחרים. ממה שכתבת פה ברור שאתה אדם מעניין ומאוד משכיל. מקווה שאתה מצליח לממש לפחות מעט מהם. כי להרגשתי יש לך הרבה.

צל-לילה
03/01/20 12:29

תודה רבה. לממש את מה? את הרצונות והמטרות שלי? אני משתדל, כשיש מספיק אנרגיה ודחף אני לפעמים גם עושה דברים. לפעמים מצליח לפעמים נכשל. מנסה להצליח ולהתקדם. להשיג מטרות ורצונות. להבין דברים יותר טוב. להשתפר ולשפר.

barak2017
03/01/20 13:06

קודם כל זה שאתה אומר שאתה סכיזופרן זה לא בהכרח שאתה סכיזופרן, גם שפסיכיאטר אומר למטופל שיש לו X בעיה לא בהכרח תמיד האבחנה שלהם קולעת ולפעמים הדברים גם מתאזנים והמצב הנפשי שהאדם נקלע אליו הוא משתחרר ממנו, במרבית המקרים צריך פשוט לנסות לראות מה יכול לגרום להקל עליך בשביל שתוכל לחיות כמו כולם בכבוד. מה בתכלס זה אומר עליך? שום דבר אתה רגיל כמו כולם. אחד סובל מחרדה השני מדיכאון השלישי מדבר כזה או אחר. אתה כמו כולם ולא שונה מכולם וכל אחר מתמודד עם דברים אחרים בחייו, צריך להרים את הראש למעלה וללכת זקוף.

צל-לילה
04/01/20 6:32

תודה :smile:

שמילפיל
03/01/20 14:36

צל לילה יקר, אני מתנצל. כשכתבתי לממש את השאיפות בפוטנציאל התכוונתי מרחשי לבי. אני בעצמי ממש לא מצליח לממש, או יותר מדוייק לתפקד קצת יותר מהמינימום שבמינימום. וזה לגבי עצמי. כשאתה כותב אתה לפעמים משתחרר ומאחל לפחות לאחרים שיצליחו יותר. אבל האמת שהמציאות הרבה יותר מתסתכלת. ההתמודדות היא קודם כל על התפקוד של לחיות לתפקד להחזיק את מקום המגורים שלך ולנסות טיפה להתקדם. כוונתי הייתה שנקראת הדברים שכתבת ממש התרשמתי.

צל-לילה
04/01/20 6:23

אין לך על מה להתנצל. כתבת מחמאה יפה. וזה אכן מה שאני עושה, מנסה להשיג מטרות ורצונות שלי. שוב תודה רבה, זה מחמיא שאתה אוהב את הכתיבה שלי. אני זוכר אותך מהקבוצה שלי, חרדה חברתית2, אין בה עדיין הרבה חברים אז המצטרפים בולטים.

ספיר17
04/01/20 15:39

אני חושבת שאתה אדם עם תעצומות נפש. וכדאי שתיעזר בכל דרך קהילתית אפשרית לתמיכה . הסיפור של הסרט נפלאות התבונה אמיתי מומלץ לראות. יש כמוך הרבה בארון שעובדים ומנהלים משפחה . ואף מאושרים בחלקם

צל-לילה
04/01/20 18:01

תודה מיקי. למה את חושבת שיש לי תעצומות נפש? בנוגע לדרך קהילתית אפשרית לתמיכה, אז בעיקרון יש את הפורומים פה ויש את המועדונים החברתיים של סל שיקום, שהבנתי שהם סך הכל טובים או אפשריים לפחות, אבל אני לא רוצה לעבור ועדה נוספת. יש פה קבוצה של סכיזופרניה, אבל כרגע המצב הוא שהסכיזופרנים מתחבאים מהקהילה וקשה להם להיחשף, זה באמת קטע של להיות בארון כמו שאמרת. הרבה סכיזופרנים לא יקחו אפילו את ההנחות בתחבורה הציבורית המגיעות שלהם מתוך חוסר רצון פתאום לשבור את האשליה ולשלוף תעודת נכה.

לונגלי
04/01/20 16:17

אתה כותב כל כך יפה ונותן לכל אחד יחס אתה מקסים והשאר לא משנה רק איך שאתה מרגיש מאחל לך רק טוב

צל-לילה
04/01/20 18:04

תודה רבה לונגלי :smile::smile: אני בכל זאת המארח של הפוסט, זה סוג של תפקיד ואחריות ואני בכל זאת פה בפורומים גם מגלל הצד החברתי שבהם.. זה יצא פוסט מאד מחמיא.. ראיתי שהצטרפת לקבוצה שלי. אז שוב תודה ואני מקווה שתמצא את הקבוצה מועילה. אשלח לך את הודעת הברוך הבא לפרטי.

לונגלי
04/01/20 18:25

ושוב תודה

ספיר17
04/01/20 22:31

לגבי שאלתך אליי מכתיבתך נשקף אדם אוהב חיים שכלי ומאוזן שמנסה לדחוף עצמו קדימה כל אלו הם תעצומות נפש למרות הנפילות. לגבי קהילתיות שמתי לב שאם לא אני יוצרת קהילה מתאימה היא כנראה לא תיווצר מצד שני זה דורש כחות מיוחדים לכך ..