מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהלנצח את החרדות

לנצח את החרדות

22/06/20 4:11
89 תגובות

חברים אני רוצה לספר לכם שנפתרתי מהחרדות באופן סופי ומוחלט. אין לי ספק שזהו שעור חשוב מאוד שהייתי צריך לעבור בחיי והיום אני מברך על כך.
אני מודה כל יום לאלוהים שזה התפרץ בחריפות כזאת כי כניראה שרק כך הבנתי כמה הגוף והנפש מסונכרים ואפשר לנצח הכל עם כוח רצון.
המסקנה שלי היא אחת ויחידה- אין ולא יהיה תחליף לעולם לאומנה וכוח רצון.
כל אחד מאיתנו עובר מסע כזה או אחר בעולם החרדות שלו- האחריות היא שלנו לטפל בזה גם אם שום דבר לא באשמתנו.
תאמינו בעצמכם תמיד, אל תוותרו לעולם, הכל מתחיל ונגמר בראש, אין לי ספק בכלל. יש המון פתרונות לבעיה הזו, אבל הפתרון האמיתי מתחיל ונגמר בנפש. אין פה אחד או אחת שלא יכול לעמוד בזה ולנצח את זה. ברגע שמתמודדים עם הבעיה פנים מול פנים התוצר הסופי מתגמל מאוד, אתם נעשים חזקים כל כך, בעלי אמונה, חסינים ומאושרים. אתם תמצאו את השקט הנפשי ולמתמידים שבנינו אפילו משמעויות ותובנות הרבה מעבר לסף ההבנה היום יומי. במשך החודשים האלו חקרתי כל כך הרבה, סיימתי אינספור ספרים, התחברתי לכל כך הרבה פורומים, דיברתי עם המון אנשים שחוו וחווים את זה ואני מבטיח לכם- יש מכנה משותף ויש מסקנה אחת ויחידה- הכל בראש ובלב- שני האיברים החכמים ביותר שאלוהים ברא לאדם. תלמדו אותם ואתם תלמדו להתמודד עם כל מכשול בחייכם. החרדות יעזבו אתכם, יתייאשו, יתמוססו בכל יום יותר ויותר. המוח יחשוב בצורה צלולה פתאום, הפחדים יתאדו, הלב יתמלא לאט לאט בשמחה, באהבה וברצון לתת. כל החיים יחייכו אליכם, אנשים ירגישו את האנרגיה הטובה שבכם, הגוף יתחזק כל כך שתיהיו מלאי מרץ כל היום לעשות וללמוד דברים שלא חשבתם שתעשו. בכל יוםף בכל דרך, אתם תשתפרו יותר ויותר. אני מאחל לכולם בהצלחה ענקית ואם מישהו רוצה לדבר הוא מוזמן לשלוח הודעות בפרטי, אני אוכל לתת המון כלים שיעזרו מניסיוני האישי.


תגובות

ישראל-2020
23/06/20 10:54

היי בוקר טוב וחודש מבורך אני כבר אומר את דבריך כ"כ הרבה פעמים ואתה אפילו לא יודע כמה אתה צודק מעבר למה שאת ערבתי כי כל אחד חייב לעבור את זה כדי להרגיש אני ממש ממש איתך הלוואי שמה שהעלית יתן לכולנו חיזוק ורוח טובה וחדשה לחיים בריאים וטובים :tmbsup::tmbsup::tmbsup::tmbsup::tmbsup:

נויה33
29/06/20 19:20

אני רוצה להגיב לאבי ולנתי. נתי- כמו שלא כל האצבעות שלך דומות לא כל האנשים דומים . כמה שקשה להאמין יש בעולם אנשים שנגמלו מהכדורים, כל מקרה לגופו , מה גם שאבי לקח אותם תקופה קצרה ולא שנים כמו הרבה אנשים. אבי- הלוואי שאתה צודק במה שאתה אומר אבל זה מוקדם מידי לדעת אם אכן נפטרת מהחרדות. יכולה להגיד לך שאצלי זה היה בא בגלים. תקופה קשה, תקופה רגועה וחוזר חלילה, עד שזה תפס אותי כל כך חזק שלא היה מנוס נלקחת כדורים. אשמח אם תעדכן אותנו בעוד חצי שנה ובעוד שנה אם אכן התגברת על החרדות. המון בהצלחה.

נתי23
23/06/20 20:36

אני חלילה לא מזלזל, אבל אתה לא נפטרת ולא תפטר. צריך ללמוד לחיות עם זה - זה שהיה לך יום או יומיים טובים, ממש ממש לא אומר שנפטרת מהחרדה סופית.

שמחה-28
23/06/20 21:39

סליחה על השאלה אבל למה אתה שלילי ?

no-one
23/06/20 22:15

שמחה 28, אני לא חושב שנתי שלילי, הוא משתף מהנסיון שלו, שלפעמים אנחנו בתקופה יותר טובה אבל ההתדרדרות מחכה מעבר לפינה ... ועדיף שהיא לא תתפוס אותנו בהפתעה אני בטוח שכולנו לעיתים מרגישים טוב בתוך תקופה קשה וארוכה ... :heart: אני בטוח שנתי23 התכוון לטובה, גם לי נראה לפעמים שאני לא אפטר מהבעיות שלי, התקווה היא שאלמד להתמודד איתם ...

35ליטל
23/06/20 21:13

שמחה בשבילך, מוכן לשתף מה עזר לך?

מה.נשמע
23/06/20 22:15

יפה לך.עכשיו אתה יודע מה גרם לפידים והחרדות.גילית מה הסיבה? כי אתה יודע.משבר לא בא ככה סתם.

נתי23
23/06/20 22:15

אני לא שלילי, פשוט מציאותי. חוסך המון עוגמת נפש מניסיון. תאמיני לי שהלוואי והוא באמת היה מנצח את החרדות, זה ככ היה נותן לי תקווה ומחזק. אבל הוא לא.

מה.נשמע
26/06/20 13:57

נתי23 לדעתי אתה צריך לשנות את דפוסי החשיבה שלך.זה מאוד מאוד קשה לשנות .מסכימה איתך אבל זה אפשרי.

חור
23/06/20 23:55

בזהירות, בעדינות, במלוא הכבוד. אומר את דעתי אני סבורה שאין היפטרות מחרדות. לומדים לנהל אותם למזג ולשלב במערך החיים להיכנע להן. לעקוף אותן. לנשום דרכן. להימחץ תחתיהן. חרדה אינה מכוונת לאובייקט, היא כללית וחלק ממבנה נפשי אישיותי... אולי פחד או פוביה שהם כן ממוקדים וצרים באופיים ניתן להיפטר מהם.

שימי7
24/06/20 0:15

ניסיתי גם אני טכניקות של CBT הייתי 20 שיעורים עם מאמן אישי של CBT ....את האמת- זה לא יציב זה לעיתים עוזר ולעיתים לא. חזרתי לכדורים...פאקסט 30 מ"ג אחד כל בוקר.....

Avi30
24/06/20 5:59

תודה לכולם.
למי שמטיל ספק, נפטרתי ועוד איך. זו לא התרוממות רוח או אפיזודה חולפת, זה שינוי רדיקלי. זו כבר תקופה ארוכה ורק אחרי שהגעתי למסקנה שזהו זה וראיתי הלכה למעשה את השינוי שקורה לטובה בחיים שלי בכל האספקטים החלטתי לשתף. כי זה נחקק והשולם. זו עבודה מאוד קשה בעיקר מנטלית, אפשר לבחור לטבוע ולחיות עם זה ואפשר לעשות בדיוק ההיפך ולהחליט שככה אתם לא הולכים לחיות ויהי מה. חרדות זו בעיה שורשית, עד שלא תפתרו את הבעיות מן השורש (שברובן הן זהות) זה לא ייפתר. עד כמה שאני זוכר היו אנשים שאמרו לי שאני אשלם מחיר מאוד כבד על שהפסקתי עם הכדורים בבת אחת ונכון- אכן שילמתי מחיר - כמה ימי סבל נוראיים, אבל התמורה הייתה עילאית, גם את זה ניצחתי, קשה ככל שהיה, ידעתי שזה ישתלם והייתה לי אמונה חזקה שאני יכול לנצח את התסמיני גמילה וביום שהם חלפו אי אפשר לתאר את הרגשת האושר של הניצחון שנותנת מוטיבציה לעוד שינוי. במקומות שבהם אנחנו נמצאים כל שינוי חיובי חייב לטמון בחובו גם מנטליות של התמדה ותהליכי השתפרות במקביל, רק ככה אנחנו בונים את עצמנו מיום ליום יותר ויותר, מחזקים את המוח, את החשיבה, את הלב ואת המעטפת. השינוי הוא לא קל, ההתמדה אפילו יותר, אבל אלה תוצרים של אינסטינקט מחשבתי שמורכב מ- 1000 אלף פעולות קטנות שאתם עושים בכל יום, החל מהדרך שבה אתם קמים בבוקר כלה בכל פעולה במהלך היום והיכן נמצאת המודעות ועד לרגע בו הולכים לישון.
הדרך לא פחות חשובה מהתוצאה, ביום שהחלטתי שאני לא מתכוון לחיות אפילו דקה אחת בעולם של חרדות לקחתי שלט ענק ותליתי בחדר שלא משנה מה קורה- בכל פעם שאני מסתכל על השלט הזה אני חייב לחייך למשך 5 שניות ולהזכיר לעצמי שאני מלא אמונה, תקווה וביטחון. ייצרתי סדר פעולות מהבוקר ועד הערב, שיניתי הרגלי חשיבה ולמדתי לחשוב אותם מרצון ולא מהכרח. כל רגע הזכרתי לעצמי מה אני עושה ולמען מה, למדתי את כל הפחדים שלי לעומק, התחלתי טיפול CBT רק כדי להבין שזה לא משנה מה אני אעשה- מי שלא רוצה לעזור לעצמו אף אחד לא יעזור לו. לראיה, יש אנשים שהולכים שנים לפסיכולוגים ולא מצליחים לייצר שינוי ויש כאלו שהשינוי ניכר בהם בתוך מספר שבועות. אני החלטתי שאני לא צריך סיוע מאנשי מקצוע אלא להיפך- ככל שאלמד את הנושא בעצמי ואהפוך את זה לכל עולמי בשלב זה, כברת הדרך הזו תשרת אותי בעתיד. ולכן הדרך חשובה בדיוק כמו התוצאה. כולם פה מסוגלים לעשות את זה, אמונה, תקווה והתמדה. אני אסיים במשהו שהוא מאוד מאוד חשוב בעייני:
6 רעות יש לעולם הזה
הפחד מעוני, הפחד מביקורת, הפחד מחולי, הפחד מאובדן אהבה, הפחד מזקנה והפחד ממוות.
שורשי הרעות האלו הן : ריכוז עצמי, אנוכיות, ריקנות ובדידות
כל אחד חייב לעשות חשבון נפש מאוד עמוק עם עצמו ולהתחיל להקשיב ללב- מבטיח לכם שהתשובות יצופו.
מעל כל אלה אני חייב להגיד שיש משהו אחד שהוא הגרוע ביותר שיכול להיות לכל אדם- הרעה הגדולה ביותר וזאת שגורמת לחולי הנפשי הכי קשה- אנשים שליליים, אנשים שליליים הם הפחד והחולי הגדול בהתגלמותו. תתרחקו מהם, תתרחקו ואף פעם אל תקשיבו להם.
מבטיח לכם שכולם יכולים, כולם מסוגלים. אתה הוא מה שאתה מאמין שאתה. זו רק האמונה.

בהצלחה!! 
 

נתי23
24/06/20 8:27

אבי, הלוואי ואתה צודק . לדעתי אוטוטו אתה חוזר לחרדות (בהכי כנות שיש).

מה.נשמע
24/06/20 8:45

אבי הערה לגבי אנשים שליליים תאמין שאף אחד לא רוצה להיות שלילי. אני הבן אדם הכי חיובי שהייתי.אף השלווים חוסר שינה.או התעררויות בלילה כל שעה.וגם כאבים בגוף.אתה רוצה להיות חיובי.אבל זה קשה.וגם סיוטי לילה מוסיפים .

רוני171
24/06/20 9:13

גם אם תבוא החרדה לא להתייאש, מחזק את ידך, כל הכבוד לך על הצעד שעשית, אני שנים מנסה לא מצליח, אבל זה אינדיוידואלי לכל אדם, גם תלוי במצב של האדם, עובד עושה ספורט,הובי, הכי חשוב לא להתכנס כי פה מתחילה הבעיה, מחשבות שליליות מביאות דיכאון וחרדות,מאחל לך בריאות, ושלא תחזור שוב לכדורים,

ירין-7
10/10/21 2:54

אשמח לדבר איתך בווצאפ 0508226312

אישיות
19/11/21 19:40

ישר כוח!

יפה מאוד, גישה מצוינת לחיים

אשמח לקרוא ולשמוע עוד פוסטים והרחבות שלך בנושא

35ליטל
24/06/20 6:27

טוב לקרוא גם מחשבות כאלו :-) תודה !

מה.נשמע
24/06/20 6:52

אני גם חושבת שאני מתאוששת.השינה באה לי יותר בקלות.מצב רוחי משתפר מיום ליום.יש פה ושם נפילות קטנות.אני מרגישה עייפות.אז בכלל כאילו המתג של השינה נעלם.ברוך השם חזר.אבל זה קורה בהדרגה.אכן אבי?

אבי יקר, עשית תהליך מדהים ויותר מאשמח אם תשתף אותנו כאן בכול התהליך שעשית, ממש תיאור של המטלות, של הכלים והתרגילים. אני בטוחה שיהיו הרבה שירצו ללמוד ממך. יחד עם זאת ואני כותבת כאן עבור כול מי שקורה חייבים להיות צנועים ולהבין שלא כול אדם דומה למשנהו - אנחנו לא חולקים את אותם גנים, לא את אותה היסטוריית החיים ולא את אותו הדיכאון/חרדה ומכאן נובעת העובדה שכול אחד מגיב אחרת. יכול להיות שלך באופן אישי ישנו בבסיס ישנו אמון בעצמך ובאופייך אתה סוליסט ויודע להפיק את הטוב ביותר מתהליכים עצמאיים באותה מידה יכול להיות מישהו אחר שבכדי לעשות שינוי הוא צריך להיות מוקף באהבה ובאנשים תומכים.....מכאן יש להיזהר מהכללות יותר מאשר הן מועילות הן עלולות לפגוע ולייאש. יש לך המון להציע לנו, יאללה אני מחכה כבר בקוצר רוח לשמוע על התהליך המדהים שעשית

Avi30
25/06/20 4:06

אני אשמח לשתף ולרשום פוסט ארוך מההתחלה ועד הסוף. במחילה מכבוד מי שהרגיש שאני לא צנוע, הכוונה הייתה הפוכה לגמרי- כולנו באותה סירה ולכן אני מרגיש שזה חשוב כפליים לשתף. לוקח את ההערה לתשומת ליבי. אני מתחיל כבר מעכשיו לעבוד על הפוסט אבל לפני כן הייתי רוצה לספר על על לוחמי הקונג פו: כולנו מכירים את לוחמי הקונג פו- אומנות הלחימה הקשה ביותר וזו שמצריכה יכולת זיכרון ואינסטינקטים מדהימים וחדים. אף אחד לא נולד לוחם קונג-פו, גם לא הלוחמים עצמם- אין להם יכולות שאין לאנשים אחרים שלא גדלו בסין. כדי להבין את המסע שעובר לוחם הקונג-פו צריך לפרק את הלחימה לגורמים. כדי להבין איך לוחם קונג-פו מגיב, פועל, נלחם, מתנהג צריך להיות לוחם קונג-פו בעצמך. מגיל קטן לומדים הלוחמים שמהות הלחימה היא תוצר של אינסטיקט מוחי- מה שמקודד במוח ישפיע על פעילות הגוף. על מנת לזכור 100 סדרות של לחימה הם זקוקים ליכולת ריכוז ואינסטינקטים חדים מאוד. אז איך הם לומדים את זה? התנועה הראשונה שהלוחם לומד היא תנועת הגנה, ולא סתם מתחילים בתנועת ההגנה- קודם כל צריך לדעת להגן על הגוף, מפני כל דבר, מפני כל הפתעה, כל תוקף וכל יריב שעלול לבוא ולכן יש לחדד את אינסטיקנט ההגנה לפני הכל. התנועה נלמדת על ידי חזרה של המכה הראשונה מתוך סדרה של עשרות תנועות מורכבות, אבל כל סדרה כזו מפורקת לתנועות קטנות, וכל תנועה נלמדת על ידי החזרה שלה יותר מ- 1000 פעמים ביום (רק לתנועה הראשונה!!) עד שהתנועה הזו נטמעת כצורת מחשבה ופועלת כאינסטינקט המשפיע על הגוף. לאחר 1000 חזרות מתקבעת תצורת האינסטינקט ולכן אפשר להמשיך הלאה, לתנועה הבאה וגם את התנועה הזו לומדים יותר מ- 1000 פעמים. לאחר שמסיימים אותה חוזרים מההתחלה (כמו השיר "אחד אלוהינו") וכך הלאה והלאה לתנועות הבאות ואז לסדרות ואז ל"קאדה" שלמה. לבסוף מתקבל האפקט הרצוי- בכל פעם שנזקקים לפעולת הגנה- מיד הגוף מגיב כמערכת מסונכרת היטב של אירוע-פירוש-תגובה גופנית (המוכרת לכולנו) אך כאן נכנסת לתמונה מערכת נוספת וחשובה אף יותר- מודעות, ריכוז ופעולה רצונית. מערכת זו כל כך חזקה ונבנתה (במקביל) היטב שהלוחם מפעיל אותה יחד עם מערכת אירוע-פירוש-תגובה ומחליט האם להשתמש בפעולת ההגנה או לא. ברגע שהחליט הלוחם להשתמש בפעולת ההגנה- כל הגוף, החל מהמוח ועד האצבעות ברגליים פועל בתצורה של אינסטינקטים מקודדים ומוטמעים היטב שהוא אינו צריך לחשוב יותר מידי לפני הפעולה, היא פשוט נעשית בדיוק כפי שאנחנו נזיז את האצבע כשניגע במשהו חם. כל אחד יכול להסיק את המסקנה הפרטית שלו מתצורת הלמידה של אומנות הלחימה המהימה הזו. כל אחד יכול להתנסות במשהו פשוט במשך מספר ימים- כמו למשל להמתין מספר שניות לאחר שמכבים את האוטו, להאזין לשקט, להתמקד ברעש המפתח שיוצא מהסוויטץ' ולחכות כמה שניות לפני שיוצאים, מבטיח לכם שאחרי מספר ימים זה כבר יהפך להרגל וזהו הרגל חיובי מאוד שמייצר שינוי ענק במערכת העצבים המרכזית. אפשר לבצע את זה על כל פעולה שלנו בחיי היום-יום (במקלחת, כמתלבשים, בביס הראשון של האוכל, ששומעים ציפורים וכו'). אומנות הלחימה הזו באה להראות לנו שכל הגוף שלנו, כולל תנודות המוח, הם תוצר של אינסטיקנטים מחשבתיים שהטמענו כל כך חזק במוח עד שהם פשוט צצים ומנהלים את חיינו מבלי שאנחנו מרגישים בכלל, הם פשוט שם, מובילים, פועלים ועושים מה שאנחנו החלטנו שיעשו אך היום הם עושים את זה עוד לפני שהחלטנו מה אנחנו חושבים על הסיטואציה- כי זהו כל האינסטיקנט :)

נתי23
25/06/20 17:20

חבר אתה לצערי תחזור לפורום הזה מהר מאוד, חרדות לא עוברות ללא טיפול מעמיק במצב.

נחמוש-1
25/06/20 23:47

נתי אתה מעפן ברמות!! אכול קנאה!

Avi30
30/06/20 14:03

נתי, אני בטוח שיש לך את המעלות שלך ואין לי דבר וחצי דבר כנגד הדברים שאתה רושם!

גל181
26/06/20 16:05

אבי אתה פשוט סיפור להשראה ואתה צודק מאה אחוז הכל תלוי בנו ואנחנו נהפכים לאנשים גדולים דוקא ממעשים ושינויים קטנים גם לי היו חרדות הרבה זמן וגמני הפסקתי את הכדורים אחרי חודש רציתי לפתור ולהתמודד בעצמי והיום אני מאושרת שהצלחתי וההצלחה נמדדת בדרךך שעושים ולכל אלה שכתבו: לנצח את החרדות לא מדובר על זה שהן נעלמות לעולם אלא לנצח את החרדות הקשות שהיו קודם ןכל חרדה קטנה אחרי זה לעומת מה שהיה כבר לא נחשבת לחרדה מפריעה וקל להתמודד איתה גאה בךךךךך אין ספק שהחיים שלך מאושרים הרבה יותר דפוס החשיבה שלך חיובי וזה העיקר רק ככה אפשר להתקדם בחיים גם אם יש דברים גרועים יותר!!!!!!!!! וכל מי שלעג - תתחילו לקחת את עצמכם בידיים וללכת על זה בכל מחיר וכשתגיעו לתוצאה מוגמרת גם אתם תהיו מאושרים ותוכלו לכתוב כמוהו במקום.... מחזיקה לכולם אצבעות לא להתייאשששששששששש!!!!!!!!!!

Avi30
30/06/20 14:05

תודה רבה:) מעריך את התגובה הזו מאוד, כייף לקרוא ולראות את הפרגון. באמת אף פעם לא להתייאש!!

נשמע-טוב
27/06/20 5:47

היה לי גם חרדות חזקות ונפטרתי מהן אבל מעולם לא חזרתי למצב של לפני, אני תמיד על המשמר ומרגיש את סף החרדה עולה כשהמקום רועש או שיש סיטואציה קשה - מרגיש יותר כמו סרטן רדום שבתנאים הנכונים יתעורר מחדש. כנראה שעברתי כ"כ הרבה דברים שהנפש שלי מלאה בשברים והכול מוחזק עם סלוטייפ אז אל תנענעו אותי יותר מידי. אגב אני מעולה בטיפול בחרדות לנשים, עם מישהי מסכימה לקחת אותי כבן זוג אני יכול להבטיח לה שאני ב5 דק שיחה גורם לה לרגע.. יש לי קול גברי איטי ועמוק שמרגיע נשים.. המחיר הוא לתת תמיכה רגשית חזרה ולא להכנס כל הזמן לתפקיד המסכנה אני מעוניין בקשר זוגי עם תמיכה הדדית

נתי23
27/06/20 14:59

ברור זה מה שהוא לא מבין. החרדה פה אורבת לו.

נתי23
27/06/20 14:58

נחמה - יש לך שם של כינה.

עגנון
27/06/20 21:30

אני מסכים אתך אבי. גם אני מאמין שלאדם יש הרבה כוחות נפשיים לעזור לעצמו, ושהוא צריך קודם כל לנסות לעזור לעצמו. חשוב לאהוב את עצמנו.

ישראל-2020
28/06/20 6:42

היי חברים יקרים ר=באו נשמור על כבוד כלל חברי הפורום זהו שיח ממש לא מכבד צריך לזכור שבסוף כל אדם בנוי מהאישיות שבתוך עצמו והוא בנוי מסביבה שונה ואפילו מרקע שונה הרי גם נתי היקר יסכים שהאמונה שבא הוא גדל נותנת לו איזה ארשת ביטחון כזה או אחר יחד עם כל זה ישנם נפילות מעידות נסיגות וכו' ולכן חברים כל אדם עובר את מה שהוא עובר במסגרת חייו השונים ואין מה להתכתש האחד עם השני מה שמשותף לכולם זה שאנחנו רוצים בריאות ואיכות חיים וזה כולכם מסכימים ככלל אני חושב שמאד כדאי לתת לכל אדם עידוד והרבה עידוד על ההצלחתו ובטח עם מדובר על יציאה לאורח חיים טוב יותר ולכן מומלץ לעודד את מעלה הפוסט ולתת לו גב :tmbsup::tmbsup::tmbsup::tmbsup::tmbsup::tmbsup:

Avi30
30/06/20 14:09

ישראל אני מסכים איתך לחלוטין, כולנו פה למען אותה מטרה ובראש ובראשונה לתמוך אחד בשני. כל פרגון תמיד יעשה טוב למי שקורא אותו וגם למפרגן עצמו. זה המעט נוכל לעשות אחד למען השני! תודה על התגובה:)

דרדסית
28/06/20 8:09

תקראו את מה שכתבה נורית ותזכרו טוב טוב שאנחנו אנשים שונים ולכל אחד מתאים משהו אחר. לאבי כנראה יש נפש מאוד חזקה והיה לו רצון ענק והוא היה בשלב מאוד טוב בחיים. הוא דמות להשראה אבל אי אפשר לעשות העתק הדבק. וצודק נתי הסקפטי שצריך להסתכל על הכל מפרספקטיבה של זמן. אני מקוה מאוד שהכל ישאר ככה אבל גם אם יבואו ימים של נפילה וחושך גדול אלו החיים וצריך ללמוד לחיות עם העליות והירידות האלו ואפילו לאהוב אותם. זו דעתי.

יעל495
28/06/20 8:14

איך נפטרת מזה????

יעל495
28/06/20 8:14

אני סובלת מלא שנים

עדי.בורדר
28/06/20 10:52

איזה כיף לראות שאנשים מתקדמים , נפילות זה חלק מהחיים מסכימה איתך על הכול חוץ מה גיחוך הזה שיש אלוהים . אבל זה גם משבר שצריך לעבור .

עגנון
28/06/20 14:09

אגב הטיפול בחרדות ופחדים לדעתי הוא לתכנן את העתיד במחושב ומסודר ואז הכול מוכן לפנינו ולא נצטרך לפחד מהלא ידוע. צריך למצוא מגמות שחשובות לנו ולפעול בשבילן. אלוהים עניין של אמונה והרגשה, הוא הרוחניות והמוסר שבתוכנו ובמצבים קשים עוזר הרבה להשתמש בו.

עדי.בורדר
30/06/20 3:23

ברגע שאדם מאמין שמשהו שומר עליו הוא לא עושה מה שהוא צריך לעשות כדי להישמר באמת או להתקדם או כול דבר לכן האמונה הזו מפילה הרבה יותר מאשר עוזרת כשאדם מבין את טיב החיים הוא הופך לעצמאי באמת אז עניין של הרגשה זה אולי רצון שהיה מישהו אבל אין .

דרדסית
28/06/20 16:21

לדעתי בדיוק הפוך. הטיפול בחרדה הוא להיות מסוגלים להכיל ולקבל את העובדה שהעתיד לא צפוי ולחיות עם זה בשלום

אישיות
19/11/21 19:51

מחזקת :-)

עגנון
28/06/20 19:56

העתיד אף פעם לא צפוי לגמרי. אם חושבים שהוא צפוי לגמרי, אפשר להגיע לפניקה. אבל צריך לתכנן את העתיד באופן שקול ומחושב כדי לדעת למה צריך להתלונן ולמה רוצים ומצפים להגיע. ככל שהעתיד יותר בטוח, מרגישים בטוחים יותר.

עגנון
30/06/20 23:54

לא צריך להאמין בלי סיבה. אדם צריך להשתכנע בעזרת הוכחות. אם הוא יודע לחזות מספיק בבירור את העתיד, כי תכנן אותו ובדק את צעדיו הבאים, ירגיש בטוח כי ידע שהוא לא צריך לפחד.

ישראל-2020
01/07/20 6:35

היי עדי אני לא הבנתי בכלל למה אמונה עוצרת אותך למה האמונה שלך בנהג האוטובוס שיביא אותך מאילת לת"א היא עוצרת אותך איפה שהוא מה הקשר בין עצירה לאמונה אא"כ אתה מתכוון לאמונות תפלות שכל מיני כתות אזי שאתה צודק

עדי.בורדר
01/07/20 12:35

אמונה כוללת מוסר באנשים וחיים של שכר ועונש .אין שכר ועונש ואנשים עושים מה שבא להם מקדימים לראות את עצמם . האמונה במוסריות מחלישה אותך והופכת אותך לקורבן , באמונה שהכול זה מלמעלה או כול שטות כזו . כשאתה מבין שאין אף אחד ששומר עליך אתה מתחיל להיות פחות פרייר יותר פלפל , מבלי לבזבז זמן באיחולים לרעים או טובים אלה פשוט במעשים . האמונה בנהג אם אין דלק זה לשבת ולחכות שימלא במקום למלא בעצמי או כול היוצא בזה . כול הגנה על האמונה זה דפוס התנהגות הגנה לפחד מזה שאין במי להאמין . ככה סיבבו לחצי מדינה את הקופסה לדורות . שרוטים יותר ושרוטים פחות .

עגנון
01/07/20 13:10

האמונה במוסריות מחייבת. אדם חייב להיות מוסרי כי אחרים חשובים ומשובים לעצמם אז צריך להתחשב ברצונותיהם וברגשותיהם. אמונה נכונה בכוח עליון יכולה לשפר את המוסריות ואת הרוחניות שבאדם, ואפשר להבין את משמעות הכוח העליון בשבילנו כגורם רוחני מוסרי מופשט ואידיאי.

ישראל-2020
01/07/20 13:59

עדי שלום לך עדיין אני חולק עליך חד משמעית כי המוסר הוא בעצם מי שמסביר לי את חוקי המשחק ברור לך שאם שפחת שמן מכונות לכביסה שלך היא תעשה חורבן בכביסה אם לא תראה את הצג של המד חום ברכב אז תהיה גבר עליו ובסוף נראה מי גבר על מי אתה או החום של המנוע לא כן הדברים לשיטתך מי אתה "מד החום" שתגיד לי מתי לשחרר בא לתת פול גז. וגם אתה מכונת כביסה שכמותך יעלללללה איתך מי את בכלל שתגידי לי מה לשפוך בתוכך בא לי גריז וחול במקום אבקת כביסה נו אייך זה משמע ?? כן אבל זה מוסר בדיוק

עדי.בורדר
02/07/20 11:10

אני לא חושבת שזה מסביר מוסר , ולמה שאני אשפוך שמן במכונת כביסה ?

שימי7
01/07/20 17:09

בלי האמונה והיהדות העם היהודי לא היה שורד כלל היינו מזמן כבר מתבוללים ביו העמים...מה שמר עלינו כעם? שמירת התורה שבין השאר יש בה איסור להתחתן עם גויים...מי שלא שמר אבד....ילדיו או נכדיו...התבוללו להם בין הגויים ואבדו לעם היהודי.....לכן קצת כבוד לאמונה והיהדות....

עדי.בורדר
02/07/20 11:11

היינו יכולים להמשיך להתקיים בין כולם ... אבל בחרנו להבדיל את עצמנו , זו אחלה עצה לילדים מה הקשר פה לאלוהים ???? נניח והבאתי 4 ילדים כולם חיו בחול איזה שהו שלב החליטו לחזור כדי לזכות להיות יחד כאחים במקום שהם מכירים אז איך זה קשור לאלוהים ??

שימי7
03/07/20 11:05

ראו מה קורה היום בארה"ב ועוד מקומות...יהודים מתחתנים עם גויות....הילדים כבר גויים לכל דבר ועניין....הנכדים כבר לא יודעים מה זה ארץ ישראל בכלל.....וכך על ידי התבוללות העם היהודי מיתדלדל לו....אבל יהודים ששומרים על התורה ונגד עיניהם עומד האיסור להתחתן עם הגויים הם נמנעים מזה...ולכן יהדותם נשמרת מדור לדור. וחליוניות מביאה בסופו של דבר להתבוללות....כי הנכדים של חילונים כבר יצפצפו על האיסור של חתנות עם הגויים ולא יראו בעיה בלהתחתן עם גויה......לכן הערובה לשמירת העם היהודי היא שמירת המצוות זה הולך ביחד כמו שני קוים מקבילים.

Avi30
01/07/20 17:10

אני חושב שישנו בלבול בין אמונה באלוהים לאמונה. אמונה היא עניין אינידוידואלי לחלוטין. יש נטייה לערבב את המילה "אמונה" עם אלוהים או כוח עליון. לאדם ככלל חייבת להיות אמונה וזוהי נקודת מוצא. אמונה בעצמו, אמונה בערכים שלו, אמונה בגישה שלו, במטרות שלו. אמונה בכל פעולה שהוא עושה. גם אדם שאומר "אני לא מאמין בכלום" הוא מאמין, רק בלי שהוא מודע לזה. כי אחרת הוא לא היה עושה שום פעולה שהוא לא יודע את תוצאותיה. הוא יכול להאמין שיש כוח עליון שמכוון אותו, הוא יכול להאמין שהוא חלק מהטבע והטבע הוא זה שמזין ומכוון אותו, הוא יכול להאמין שהיקום הוא הכוח השולט או שהוא יכול להאמין רק בעצמו כי מבחינתו הוא עצמו יצר את עצמו יש מאין. לכן שאלת הבסיס בעניין האמונה צריכה להיות- מי ברא אותי? השאלה הזו עוזרת לנו להבין את הלך הרוח של המושג "אמונה". כי בדרך כלל התשובה שתתקבל היא היא זו שמסכמת את האמונה שלנו. לכן, כל אחד רשאי להאמין במה שהוא רוצה אבל בלי אמונה אי אפשר להתקיים. אמונה היא פשוטו כמשמעו סם החיים הנותן דחף לכוח המחשבה.

שימי7
01/07/20 17:18

איוב אמר- "מבשרי אחזה אלוה" כלומר אתה חוקר ומביט רק על גוף האדם ותיפקודו...אתה מתפעל מהעוצמות....אתה מגיע למסקנה שיש בורא לעולם....אני לא מבין איך אדם לא מאמין באלוקים ובעולם הבא חי??? אדם שחושב שכאשר הוא ימות אז זהו....פלא איך הוא לא בדיכאון רק על הדבר הזה לבד......ה "אני" זה לא הגוף אלא הנשמה שהיא נצחית....הגוף זמני הוא רק מלבוש לנשמה בעולם הזה החומרי...אבל בעולמות גבוהים ורוחניים יותר הנשמה מתגלית לבדה ללא מלבוש חומרי רק בעולם הזה כיוון שהוא מאוד חומרי וגס היא חייבת מלבוש...וכשהיא הנשמה מסיימת את תפקידה כאן הגוף חוזר ליסוד שלו "כי מעפר באת ואל עפר תשוב..." והנשמה עולה לעולמות העליונים שהם רוחניים וזכים.

עדי.בורדר
02/07/20 11:13

זו פילוסופיה ותו לא . בדיוק מה שאמרתי להבין שאתה לבד זה משבר . אבל זו המציאות . תתבגרו

ישראל-2020
02/07/20 11:44

היי עדי היקר פילוסופיה זה לא מילה גסה ומה שהוא כתב זה דברים ברורים שכל אדם שיש לו זמן לחשיבה מינימלית מגיע למחשבה הזו שיטחיות זה הרס העולם שאת תוצאותיה אנו אוכלים בעל כורחנו יום יום ולא כל מה שדורש עצירה לרגע וטיפ טיפה מחשבה זה פילוסופיה לגבי המשבר זה נכון לגמרי מה שכתבת אלא שמי שמאמין מבין שהוא לא לבד הוא מבין שישנם דרכים כאלה ואחרות לצאת מזה וכל אדם נדרש ממנו לשאוף לנורמליזציה ולהיות במשבר זה לא נורמלי אתה רואה שכולנו כל בני האנשות לא מרגישים בנוח עם המשברים שהם עוברים

מה.נשמע
01/07/20 17:35

שימי7 אהבתי מאוד

מה.נשמע
01/07/20 17:38

בכלל כל התנך מעניין. כשאני קוראת אני שמה לב שאלוהים נורא מאוכזב מהבני אדם .מחוסר כבוד. אני לא דתייה.אבל אני מאוד מחוברת לקדוש ברוך הוא.ולעשרת הדיברות.

דרדסית
01/07/20 20:18

תמשיכי לקרוא כמה למרות שהוא מאוכזב הוא מוכן לנקות אותנו מכל החטאים באהבה גדולה, כמו אמא שמקלחת את הילד שלה מהבוץ.. וכמה הוא נותן לנו צ'אנס כל פעם מחדש וסומך עלינו ובוטח בנו. "שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך"

ישראל-2020
02/07/20 7:11

תקראי את התגובה שלי למטה יותר בבקשה

עגנון
01/07/20 19:46

לו הנשמה הייתה נצחית, לא היו צריכים לפחד ממוות. מוות הוא סוף, לכן הוא כל כך נורא ואנשים רוצים לחיות. אמונה היא חשיבה שלא תלויה בהוכחה. התנ"ך ספר טוב מאד, אבל אומרים שהברית החדשה ספר גרוע וקלקול לתנ"ך. חוקי התורה נראים מאד אכזריים, אבל צריך להבין שיש להם כל מיני פירושים והם תלויים בתקופה. התנ"ך מנסה להראות לנו איך הגענו למצב שאלוהים בגד בנו והיינו בגולה, כי חטאנו שוב ושוב. ברור שהיו גם אנשים צדיקים שעשו מעשים טובים, אבל גם הם שוגים ואפילו משה רבנו בעצמו חטא ולכן נענש קשה.

ישראל-2020
02/07/20 7:10

היי עגנון הרוחני שלנו הרי לך תשובה ארוכה יפה ומסודרת על התגובה שלך ש=ה לכולם לקרוא אותה תרצה או לא הנשמה היא ניצחית ולא צריך את ההסכמה של האו"ם לכך!!! מי שמפחת ממות ורק בגלל שזה הסוף אז הוא בין טיפש לחסר שכל כי כל אדם מבין שהוא קונה רכב מתי שהו הרכב ילך לכפרות נו אז הוא מפחד?? כן אני מפחד שאם אני יעבור באדום יראה אותי שוטר ויתן לי קנס או שחלילה אני ידרס ח"ו אבל לפחד ממוות כי זה הסוף רק חסר אמונה אומר דבר כזה כי הוא בתוך תוך תוכו הוא יודע את האמת כי הנשמה שלו זועקת בקול דממה דקה יש דין ויש דיין וכל הסיפורים שלו נגד האלו' הוא יצטרך להתמודד איתם למעלה ושם "ירדימו אותו" עם הסיפורים "וזה הסוף" של התירוצים שהוא הרדים את המצפון שלו. לגבי הטענה שלך שאנשים רוצים לחיות היא ג"כ מגוחכת כי מה?! מה תעשה עם החיים שלך עוד כסף? כך או כך אתה משאיר את זה לאחרים עוד תענוגות כי מה מה יתן לך תענוגות של 20 שנה 50 שנה 100 שנים מה? הרי כבר בגיל 45\50 זה לא מעניין אותך שלא לדבר על הגיל היותר גדול שזה בכלל כבר סיפור אחר כי הצעירים מתיחסים אליך כעוד זקן שלא מבין בכלל את החיים הכל זז מהר יותר ואתה נהיה איטי יותר!! אז מה בדיוק מפחיד אותך בלמות אייך הולך השיר "מי שמאמין לא מפחד"!!!!! לטענך שהברית החדשה היא קלקול לתנ"ך אז כך: ראשית על איזה ברית החדשה אתה מתכוון יש הרי בין 30000 ל200000 גירסאות (תלוי בחוקרים) בחשבון מהיר על כל חוק וחוק מהברית החדשה ישנם עשרות עם לא מאות "לא פרשנויות" "דעות" מה הגירסה שאתה מדבר עליה? ואתה יודע לגירסה ישנה חשיבות עליונה בחשיבותה כי אם כתוב או לא כתוב זה אומר הרבה בתורה יש 'פרשנות' וההסבר לכך כי ישנם 70 פנים לתורה זאת אומרת שכך ניתן לעבוד את האלו' המילים ההגירסה זה אותו גירסה זה עולם אחר במהותו מגירסה שבכלל אומרת שהגירסה א' לא קיימת בכלל ביחס לגירסה ב' שלא לדבר על 30000 גירסאות הברית החדשה איננה אלא במקרה הטוב עוד גירסה של נזיר או כומר שחלם שהוא חלם!!! דרך אגב היום הרוב לא מאמינים בברית החדשה וקראתי ע"כ מחקרים רבים (לא יהודים) אובייקטיבים שעשו ועושים ע"ז כי הם קרועים בינם לבין עצמם כי כל כנסיה ומנזר מביא להם ברית חדשה אחרת והם מבינים שמשהו "התפקשש" להם בדרך לגבי הטענה שלך על כך חוקי התורה הם אכזריים אז מאד מעניין שכל אבל כל דת שצצה לה בכל יום בהיר בעצם שואבת את כל ההשראה שלה מהתורה כי הם מבינים שרק לחוקי התורה ישנה סבירות הגבוהה ביותר להחזיק את הדת שלהם!!! רק שהם מוסיפים עוד נופך משלהם כדי להסתיר את העבדה שהם בעצם לקחו את הרעיון מהתורה!!! חוקי התורה הם ממש לא אכזריים הם פשוט מאד חוקים שאומרים לך שאם תכניס במכונת כביסה חול במקום אבקת כביסה אזי שהתוצאה ידועה מראש שלא תגיד שלא הזהרנו אותך !!! מה אכזרי בכך מי שיצר אותך קבע (וזה זכותו המלאה) שאלו החוקים ואם לטענתך זה אכזריות אזי שאני יוצא איתך להפגנה סוערת מול יצרני המכוניות שנותנים לנו חוקי אייך וכיצד לתחזק את המכונית כי זה אכזרים מאד לדרוש ממני דווקא את מה שהוא רוצה "אכזריות" לטענתך שהאלו' בגד בנו מה זה בגד ומה זה גולה לא נראה לי שמי שהולך לגור באמריקה הוא גולה בכלל מה זה גולה זה תלוי בהחלטה שלך כל המושג 'גולה' הוא נטו יהודי כי הנחלה שלנו היא כאן בארץ ישראל ומי שלא כאן הרי הוא גולה אבל צרפתי שבא לישראל או לאמריקה הוא לא גולה מה גולה בזה? ולגבי ה'בגד' שלך מזתומרת בגד אתה מאמין בו שהוא קיים? רגע בלבלת אותי אם אתה מאמין בו! אז אתה מאמין מה שנוח לך? רגע רגע יש אלו' יש יהודי הוא העם הנבחר? יש לנו נחלה כאן בארץ ישראל כ'יהודי'? יש תורה בכלל לשיטתך? ומה כתוב שם ? מהה?? שצריך לבלות לעשות כסף ולמות בסוף? לגבי צדיקים ומשה רבינו שחטאו אני ממליץ לך ולכולנו לא להתעסק עם העבירות של משה רבינו קודם "נסתדר עם העבירות שלנו" ואם כל מה שכתבתי לא הספיק לך אז המצב 'בקאנטים'

עגנון
04/07/20 11:07

תשובה לך: אמנם לא צריך לפחד כל הזמן מהוות וצריך להתרכז בחיים, אבל המוות אינו רצוי כי הוא סוף וגם אחרת היה לא רצוי כי הוא איבוד החיים בעולם הזה. רוצים לחיות כי יצר קיום, והחיים חשובים כמטרה בפני עצמה כי אדם צריך ליהנות מחייו ולשמח את עצמו. חוקי התורה אם מתייחסים אליהם כפשוטם הם מאד אכזריים כי הם קובעים עונשי מוות לעבירות פשוטות, ולכן הוקם הסנהדרין ששפט ולימד זכויות על העבריינים כדי לא למהר ליטול חיי אדם בצלם אלוהים. להגיד שאינם אכזריים כי זה כמו להזהיר מחול במכונת כביסה זו דמגוגיה בלבד, כי בכל בדרך שתציג את זה המוות יותר קיים כתוצאה למעשים שלא מגיע עליהם למות. התנ"ך מנסה בעזרת הצגת ההיסטוריה של העם, לתאר למאמינים בה' למה בגד בעם ישראל אחרי שנשבע לו אמונים, וזה כי העם חטא שוב ושוב אחרי שניתנו לו ניסיונות חוזרים. היהדות עם טוב מאד, יש לו חוקים יפים וחשיבה יפה, התנ"ך ספר יפה מאד מבחינות שונות למשל ספרותית וגם מבחינת רעיונות מוסריים, פילוסופיים וחוכמתיים. בארץ ישראל נוצרה תרבות יהודית אז היא שייכת לעם היהודי, אבל יש בעיה שצריך לפתור עם הערבים החיים בה אז צריך להתפשר על חלקה. החוקים בתורה יכולים גם להתפרש כאילו הם בידי שמיים ואלוהים יקצר את חיי העבריין, אבל אם פירושם שאדם צריך מיד להוציאו להורג רק מפני שחילל שבת או קילל את הוריו, הם אכזריים ולא מוסריים. אני לא יודע הרבה על הברית החדשה אבל אני אוהב מאד את התנ"ך הברית הישנה ושמעתי ממקורות שונים שהחדשה פחות טובה.

עגנון
29/02/24 20:09

התירוץ של שפיכת שמן במכונה שזה מסוכן, זו דמגוגיה זולה. צריך להפחית ככל האפשר את הסיכונים למוות. אם אדם נהרג כי חילל שבת, נמנע ממנו חופש האדם. למזלנו היהדות דת מוסרית, ולימדו זכויות על העבריינים לפני שהחליטו להמית. החוק נצחי, לא העונש. צריך להתאים את התורה לכל דור. צריך גם להתחשב בזה שכשכולם שמרו מצוות היה חילול בפרהסיה מזיק לקהילה, וגם עלול לבולל את כל היהדות בגויים עובדי האלילים.

עדי.בורדר
03/07/20 0:04

ישראל 2020 היה לי קשה לקרוא את מה שכתבת בהמשך גם כי זה ארוך וגם החוצפה שלך להגיד שאני תוצאה של הרס . אז אני אומר שלך שאתה טועה תחילה ! להיות טוב ומוסרי לא קשור לאלוהים זה שאנשים נמשכים לזה כי העניקו לזה כוח של שכר ועונש על מנת שאנשים יקבלו מעט מין המוסר , ואולי מעט מאינטליגנציה הרגשית שחסרה גם לך . בכול מקרה אני בחורה מאוד חכמה וכבר לא מחפשת שיאשרו לי את זה . עושים לכם שטיפות מוח ומעקמים לכם את יכולת החשיבה וההתפתחות האישית . וכל זה במקום שתראו בשקיפות מה היא המציאות ותנהגו בצורה הנכונה ביותר עבורכם מוסר לא פחות זה גם עניין של יחס . אם אתה רוצה שליטה בחיים שלך וסליחה זה לא בחיים אלה שליטה על יכולת הבחירה נכונה יותר מעט מעט צאו מהסרט שיש אלוהים . אחלה ארגון עשו להם חיים על חשבון אחרים אבל העידן הזה בקרוב יגמר כי כמוני המון פוקחים את העניים והיה שיווין נטל . בכול אופן אני האחרונה להיות שטחית . השטחיות זה להגיד בעזרת השם . אם לא טיפשות . ותאכלס ממש לא אכפת לי מה האמונה שלכם זה בעיה שלכם . לי טוב להיות באמת ולא לחיות באגדות ואשליות על כוח עליון שמנהיג ועוצר רשעים כי חח זה לא קורה ושלא ישלו אותך לא יקרה . סהכ נסיתי לעזור לכם לפקוח עניים אבל אני יודעת שבשלב זה או אחר עניים נפקחות ומי שעניו סגורות כול החיים וטוב לו שייהנה רק לא על חשבוני . ולא ינהיג לי קודי לבוש , או קודים חברתם של כת . ולא ישבש לילדים את הדעת כמו ששיבשו לי . ובטח ובטח שלא יבקשו תרומות מפגרות להגנה נגד עין הרע . ממש סתימות שאי פעם הלכתי להתייעץ עם רב מפגר שעוד תרמתי לו עושה אחלה כסף בלי שום השכלה ומאמץ עושה כסף מהאכלת סיפורים לאורך דורות .

ישראל-2020
03/07/20 7:20

ידידנו היקר חוץ מלהתפרץ ולענות כמו אדם חסר אונים לא הגבת אפילו לא מילה אחת לנושא היפה והמכובד שדנים כאן !!! אולי זה מראה עד כמה אני צודק ?! ועוד הוכחה שאדם שמראים לו את האמת מול הפנים אז הוא מתבלבל משהו אחי הכל טוב אני לא דן אותך לכף חובה לא כתבתי שאתה הרס כן כתבתי ששטחיות זה הרס וכל אדם פשוט מבין את זה מה לא ברור ????!!!! אם תתיחס לכל מכונה בשטחיות אזי שימיה יהיו קצרים זה כלל יסודי ובסיסי של חיים אתה מאד מאד מאד מאד מפחד שבבירור קצר תגלה שאתה לא יכול להמשיך לחיות בבואה שלך וכן זה מפחיד אותך אני מסכים לקחת את כל היהדות ולתרגם אותה לקוד לבוש זה לא בוגר בכלל לגבי פקיחת העיניים אז שצר לי לאכזב אותך אבל לא בקשנו כי אף אחד לא עיוור אז רופא עיניים אתה לא ובטח שלא ד"ר לעיניים דרך אגב גם את לא עיוור אבל אתה פשוט לא מסוגל לראות את חייהם של אחרים אני בשונה ממך מכיר את העולם מאד למדתי במוסדות הכי חשובים ויוקרתיים כאן במדינת ישראל יש לי כמה תארים בנושאים שונים! מכיר גם מכיר! את כל העולמות חשבתי תמיד שלאולי יש משהו בטענה של פקיחת עיניים אבל ככל שלמדתי עוד רק הבנתי כמה החוסר ידיעה בציבור הכללי גובל בבורות שאין דומה לה לגבי הרב ההוא אני לא יודע למי הלכת אבל עד היום הלכתי לאין ספור רבנים אפילו לאחד מהד לא הייתי צריך לשלם אז לא ברור לי מה הסיפור של הכסף אבל סתם מעניין אותי "כל" הרופאים ו"כל" היועצים ומיעצים למניהם כולם עזרו לך ברור שאם מאחד הצלחת יותר ואם אחד פחות אז מה בשביל זה הוא מפגר?! ממש לא! אני מבין שאתה לא חזק בקטע של רבנים אז אני יגלה לך סוד קטן מי ש"לוקח" כסף אל תלך אליו עדי היקר שלנו אני ממליץ לך בחום של לב יהודי ללב יהודי, הנשמה שלך צועקת אמונה היא דורשת אני רוצה עוד רוחניות, רואים את זה מתוך התגובה שלך אתה אדם מאד רוחני דווקא כי כתבת שאתה רוצה לחיות 'באמת' אז היא צועק הכי שהנשמה שלך רוצה אמת תן לה את מה שהיא דורשת אחי היקר אוהב אותך באהבת עם ישראל שיהיה לך שבת שלום ומבורך

עדי.בורדר
06/07/20 1:53

א אני לא אחי , מקסימום אחותך אבל הקלות שבה מסלפים לטעון דווקא " הנשמה שלי צועקת רוחניות " ולנסות למכור אמונה ב שקל 90 . די חלאס . ויותר מי זה הייתי אצל הרב הוא לא ביקש כסף , הסבירו שכך זה נהוג , אז נהוג נהוג לקחו אין רב שלא מצפה ל"תרומה" . אין בורא לעולם , אנשים עושים מה שהם רוצים ללא דין וללא דיין כדי שתקלטו את זה כבר ואל תצפו שכוח גדול יבוא ויעשה פה סדר כי צר לי לאכזב זה לא יקרה , ומי שהשפה שלו כול כך לא ברורה , וטוען לתארים, סליחה שאני לא מאמינה . ונניח שיש לך תואר כול שהו זה ממש לא הופך אותך לחכם ממני , מקסימום לבעל יותר אמצעים ממני . ובעניין הכרות עם הדת , הכרתי אותה הכול יפה מאוד זה פשוט לא נכון . זה הכול , וכמו שאמרתי בענייני לחיות מין האמת. ואני יכולה להבטיח לך שלמדתי את הנושא לעמוק . אין בזה כלום מקסימום אנשים מנותקים מהמציאות ויש הרבה כאלה בבתי משוגעים , שבכת הדתית אלו בטח מקבלים התייחסות אחרת . אני רואה את הדתיים כבורים לא מעבר , עדר עני ומסכן . ובתוכו נכנסו כמה שמנצלים את טיפשות העדר וחיים על חשבונם שדווקא אותם לא הייתי מכנה טיפשים יותר בכיוון של נוכלים . וזה גם לא על חשבונם זה על חשבון ציבור משלם המסים . פוליטיקה של כסף .אז שטחיות זה לא זה תבונה .

ישראל-2020
06/07/20 6:44

מתוך הכתיבה שלך ניכר עד כמה אין לך שום הכרות עם הדת ואדרבה ההכרות היחידה שלך היתה ללמוד למה לא!, למה הדת שלילית!, חוץ מהשתלחות פוגענית מתנשאת כאילו אתה מפרנס את החרדים, למה מי אתה בכלל עם משכורת של 500 תפרנס אותי מי שמך לפטרון עלי, הייתי בצבא ושירתתי אף בקבע אני עובד רוב חברי החרדים עובדים מי אתה בכלל שתגידי לי "אני רואה את הדתיים...." הרי אתה עיוור אייך אתה כותב שאתה רואה אין לך בכלל מושג וחצי מושג על החרדים רואים את זה בסגנון הכתיבה שלך עליהם מי שרואה את החרדים שהם ע"פ כל מחקרים בינלאומיים הם האוכלוסיה המאושרת ע"פ כל פרמטר!!!! ועל השפה העשירה שלך "אני להיות נופל מכיסא" אתה יכול כבר להחליף את בן יהודה בעברית הצחה שלך (שדרך אגב כשהוא נתקע עם כל מיני מילים אייך "לעצב" אותך בעברית שלו הוא כותב בכתביו שהוא הלך להרב זוננפלד) מה שכתבת "אין רב שלא מצפה לתרומה" מעצים עוד יותר את הבורות שלך על החרדים כי אני וחברי רואים את תגובתך ופורצים בצחוק "פרייר" עוד לא פגשנו את הרבנים האלה זה שיש כאלה שנמצלים תמימות זה לא קשור בגרוש לדת ע"פ נתונים של המשטרה רק בת"א יושבים מאות עם לא יותר של חוזים בכוכבים, וקוראי קפה, וכף יד, ועיניים, ועוד כל מיני שטויות של חברים שלך מת"א, שאין שום קשר בינם לבין דת והם עושים שקרים ע"ג של אנשים במצוקה סוחטים אותם בכספים ואמונת כוזבות וחוצמזה אייך אמרת שאתה מכיר אם "אמרו לך" הרי אמרת שאתה מכיר אז אם אתה מכיר אז למה צריך לומר לך ????????????? בקיצור תמשיך להשתיק את המצפון שלך עם זה נותן לך להתבולל טוב יותר עם אומות העולם ולעשות עוד סיבוב על איזה תקווה שתתנפץ לך כמו עוד תקוות רבות שלך המתנפצות לך בפנים אבל אתה יודע מה?! יום אחד כשישעמם לך בסוד בסוד בסוד וכמובן בשקט מוחלט תתחיל לברר על עצמך ולגלות שיש עולם ובריאה שרק מחכה לשרת אותך ולתת לך תקווה אמיתית וניצחית ובכלל כל תגובה שלך רק מסבירה שיש לך עוד הרבה מה ללמוד על הדת שדרך אגב אתה חלק ממנה תרצה או לא. אתה יהודי אמא שלך יהודיה סבתא שלך יהודיה וכך למעלה למעלה בקודש "אתה יהודי" וכייף לי "שאתה יהודי" אני "גאה בך ואני אוהב אותך" ואתה חלק בלתי נפרד ממני ומכולם אנחנו "עם אחד" שקצת קצת קשה לו פה ושם אבל בסוף אנחנו עם אחד וכמו שבכל בית ישנם קצת מריבות זה בסדר זה חלק מכל בית אז גם אני ואתה קצת קצת מתווכחים זה בגבול המותר אז אחי היקר שלי אני אוהב אותך (גם אם חלילה אתה לא) באהבה רבה עד אין סוף אחיך

שימי7
03/07/20 11:16

כשם שהבנין מעיד על בנאי שבנאו ולא נעשה מפיצוץ....כך העולם והיקום מעיד על בורא שבראו....מפיצוץ לא נוצרים דברים מורכבים ביותר כמו הולכה עיצבית בגוף האדם או מערכת חיסונית....או כדורי דם לבנים....או שמש במרחק בדיוק מתאים מכדור הארץ כדי שתהיה טמפרטורה מתאימה לחיים.....האם מפיצוץ מגרש גרוטאות יכול להיווצר מטוס F-16 ???????אלא ודאי שיש בורא לעולם כוח עליון אדיר מימדים...

Avi30
06/07/20 3:04

בואו נוציא את אלוהים לרגע מהשוואה. נתייחס לשאלות הקוסמיות והמטאפזיות של הבריאה והיקום. נוכל להסכים כולנו שלכל דבר ישנה התחלה ולפעמים גם סוף ואם לא כך- אזי המוח שלנו לא מסוגל לתפוס תהליכים שהם מעבר להתחלה והסוף. ולמה המוח שלנו אינו מסוגל לתפוס תהליכים שהם מעבר להתחלה וסוף? כיוון שאין בידינו את התשובה למהות החיים.
העולם בנוי מצורות אנרגיה, כל חלק וחלק בעולם, מהקטן עד הגדול- מורכב מאנרגיה תאית שמראה שהאדם הוא יציר בריאה וכחלק מהטבע. ואני אתן דוגמא: אף על מי שלמראית עין כל אחד מאיתנו הוא ישות נפרדת, כולנו קשורים לדפוסים של אינטיליגנציה השולטים בקוסמוס. אתה וסביבתך חד הם. הבט בעצמך ותראה שגופך נפסק בנקודה מסויימת, הוא מופרד מקיר החדר שלך ומן העץ שבחצר על ידי מרחב ריק. עם זאת, במונחים של קוונטים (תורת היחסות), ההבחנה בין מוצק לריק אינה חשובה. כל סנטימטר מעוקב של חלל קוונטי מלא בכמות כמעט אין סופית של אנרגיה ולכן הרטט הקטן ביותר הוא חלק משדות רטטים רחבים, המסובבים גלאקסיות שלמות. במובן הממשי יותר- הסביבה שלך היא ההמשך של גופך, בכל נשימה אתה נושם מאות מיליונים של אטומים של אוויר, שאתמול נשם מישהו בסין. כל המים והשמש סביבכם נבדלים במעט ממה שנמצא בתוכך. ולראיה, בכל פעם שניגע באצבע שלנו נרגיש שהיא מוצקה, אך למעשה מדובר במפגש של שני צרורות אנרגיה ומידע. תרגיל מעניין לסקרנים מבנינו: הסתכלו על כף היד שלכם ושמרו אותה במוחכם ועצמו את העיניים. דמיינו שאתם בודקים אותה באמצעות מיקרוסקופ שעדשתו מסוגלת לחדור כל חומר ואנרגיה. בהגדלה נמוכה, לא תראו עוד בשר חלק אלא אוסף של תאים הקשורים זה בזה בחופשיות על ידי רקמות חיבור. כל תא הוא שק מימי של חלבונים, שנראים כמו שרשרות ארוכות של מולקלות קטנות הקשורות זו לזו בקשרים בלתי נראים. כתתקרבו, תראו אטומים נפרדים של מימן, פחמן, חמצן וכון, שאין בהם שום מוצקות- הם רוטטים ונראים כמו צללים של אורות. משמע ישנה אנרגיה המחברת בהם. זהו הגבול שבין אנרגיה וחומר, כיוון שהחלקיקים התת אטומים שמהם מורכב כל אטום (אלקטרונים, פרוטונים ונויטרונים) אינם נקודות וכתמים של חומר, הם הבזקי אור שמקורם בשובלי אנרגיה.- וכל אנרגיה, סופה להתפרק. אף על פי שגופנו וכל העולם הפיזי הם תצוגה של שינוי מתמיד, המציאות אינה רק תהליך. היקום נוצר וממשיך להתפתח. בבריאת העולם, לא היו מושגים של זמן וחלל ולכן המוח שלנו מתקשה לספק תשובות ל-"מה היה לפני הזמן?" או "מה יותר גדול מהחלל?" לכן שאלת השאלות צריכה להיות מהי נקודת ההתחלה או ההתפרקות של האנרגיה? ואם אין נקודת התחלה מתייחב מכך שיש משהו שהוא גדול מתפיסתנו. ואם יש משהו גדול מתפיסתנו אז מתחייב מכך שהוא בעל כוח גדול משלנו. למי שיותר בקיא בדת יודע שהזוהר הקדוש שנכתב לפני אלפי שנים מכיל את כל המידע בנוגע לחוקי הקיום ובריאת הנשמה. אף חוק, קביעה קוסמית או קיומית על פי הדת היהודית מעולם לא הופרכה והוכחה כלא נכונה על ידי המדע (!!). ההוכחה לכך שגוף האדם הוא רק בשר ודם וישנה נשמה בכל אחד ואחת מאיתנו היא שגוף האדם הוא הדבר היחיד שמזדקן. הגוף הפיזי. למה אם כן, רגשות אינם מזדקנים? למה רגשות כמו קנאה, כעס, אגו, אהבה, רחמים אינם מזדקנים לעולם? למה בני האדם ניחנו ברגשות וחיות לא? (לא להתבלבל עם אינסטינקט, דוגמא לכך היא כשחיה שבע היא אינה אוכלת יותר, כשאדם שבע, תאבת הבצע והרגשות שולטים והוא יכול להמשיך לאכול). מדוע כל דבר בטבע הוא מוגבל? אין דבר בטבע שאין לו הגבלה. וכיוון שיש לו הגבלה אז מי הגביל אותו ומדוע? ואם מי שהגביל אותו הוא אינו מוגבל- אז הוא חייב להיות כל יכול כיוון שהוא אינו מוגבל. כמובן שההסבר הוא הרבה יותר ארוך ומפורט אבל זו דוגמא על קצה המזלג. אני מציע שלפני שיוצאים בקביעות לכאן או לכאן- צריך להבין שחובת ההוכחה היא על קובע העובדה. 

ישראל-2020
06/07/20 6:53

כתבת יפה מאד אניממליץ מאד לקרוא את מה שכתבת פעמים שלוש כי מי שלא מונח בדברים או לא חיי כך קשה לקבל את כל השפע הטוב הזה שכתבת כך שממש מומלץ תגובה שלך אני מאד מקווה שעדי היקר שלנו לא יכתוב שזה פילוסופיה ??!! ועוד בורות אני כבר ממש מחכה לראות את התגובה שלא או שהוא יחליט שהוא "ידפוק אותך" ולא יגיב כי זה כתוב ברמה מאד נמוכה וזה לא מתאים לו

עדי.בורדר
06/07/20 9:59

אך אפשר להקשיב לאדם עם בעיות קשב וריכוז קשות שעדיין מתעקש לכתוב לי בלשון זכר . ולא אני לא מתל אביב וקוראים בקפה הם גם נוכלים . וצבא זו חובה של כולם אז שאף אחד לא יתגאה. אני מרוויחה מספיק כדי לשלם מס . שהציבור החרדי לא רק לא משלם הוא גם לוקח . משריץ ילדים מסכנים 8 אחים ואין מה לאכול ואין לימודי ליבה בסיסים . ולסיכום אני מבינה עכשיו שאתה דתי , אתה וחבריך חבורה של פרזיטים שלמדו לספר סיפורי מעשיות אבל ריק מתוכן . כי את מה שאתם אומרים אתם בעצמכם לא מבינים ולא רק גם אם הייתם מבינים ספק אם הייתם יכולים לעמוד מאחורי הדברים האלה וזה ש"רב גדול" אמר זה עוד אידיוט , בהס''כ היה קשה למחוק סיפורים שמסופרים הרבה זמן , אבל העולם מתקדם ודעות פרימיטיביות נמחקות אט אט . ובזה נגמר הדיון אני מבינה שאני מדברת עם מוגבלי דעה . good bay

ישראל-2020
06/07/20 12:29

הנה השנאה משפריצה לך יחד עם השמן שעלה לך לראש עדי חבל שאתה מפנה עורף לעם יפה עם עבר מפואר תמשיך למרוד תמשיך לברוח מעצמך לברוח מאמא שלך מההיסטוריה של העם שלך ובכלל למה אתה מגדיר את עצמך יהודי אם אין לך שום משמעות רק כדי לקחת שטחים שהיו שייכים לערבים שהיו כאן הרבה לפניך הגוי הפשוט מבין שיהודי נראה כיהודי ולא כישראלי לגבי עובדה שאני מתייחס אליך כבן? כי אם מי שמשקר את עצמו אז מי אמר שאתה בת אני מאמין שאתה בן כי בא לי כך לימדו אותי בבית הספר אורט בת"א שאין הבדל בין מגדרים שונים באוכלוסיה ועוד מה הקשר בכלל קשב וריכוז אם אתה לא מקשיב לנשמה שלך אייך אתה מכיר בני אדם אם לעצמך את לא מקשיב ותאמין או לא אתה לא משלם לא עלי ולא על חברים שלי כלום מי אתה בכלל שתשלם עלי מי אתה עם המשכורת 5000 שלך אתה משלם בקושי על המחיה שלך אייך אמר לי אדם חכם מי שצועק ולוקח פטרונות כנראה שהוא הנטל העיקרי הוא רק צועק על אחרים כדי לטשטש עקיבות ולהמשיך לחלוב את קופת המדינה בלי שיפריעו לו אתה יודע טוב מאד בלב שלך שתמיד הלב ביהודי שלך זועק אני מאמין אלא שקשה לך לא נורא יבוא יום שתתפכח על עצמך רק שלא תתעורר מאוחר מדי מחכים לך בלב שמח אתה תמיד רצוי ואני מבין את המצוקה הגדולה שלך וסתם טיפ קטן : קצת ענווה של פטרונות??!! \ מפרנס???!!! לא יזיק לך ולטענת הדעות שהולכות ונעלמות אתה מתכוון על הדעה שלך! כי על איזה דעה אתה מדבר על מה שהמורה שלך לימד אותך כבר לא רלוונטי כלל גם הדעה שברגע זה גיבשת כבר לא אקטואלית כי עוד מעט אתה תשנה את דעתך לפי המזג אוויר בחוץ אחי היקר תתעוררררררררררררר עם היהודי עם הנצח עם הכי חזק ולא מפחד מרוחות חזקות עברנו כבר את הכל לא אתה זה שתשבור אותנו והכי חשוב אחי היקר שתשמור על קשר עם האחים שלך אתה יודע משפחה לא עוזבים עדי מחכים לך בבית באהבת עם ישראל עם הנצח עם דעות של יהודי נצחי :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

דרדסית
06/07/20 13:38

אני לא שופשטת אותך, כי את קונה את מה שמאכילים אותך בתקשורת, אבל בתור אחת שמכירה את שני העולמות מבפנים ובחרה במודע באחד מהם אני ממליצה לך בחום לפתוח ראש ולנסות לראות את הדברים לא מבעד למסך של סטיגמות ודעות קדומות. העולם מלמד אותך לשנוא ולאכול שקרים וצריך הרבה גבורה ואומץ בשביל להניח אותם בצד ולהכיר באמת זוית נוספת של הדברים. בכל ציבור ומגזר יש שקרנים ונוכלים ואנשים רעים וסתם מטומטמים, והם אלה שעושים הרבה רעש ומצטלמים טוב לכותרות הראשיות אבל הם לא מייצגים לא את הצבור ולא את הדרך אלא רק את עצמם.

דרדסית
06/07/20 13:39

אבל באמת ישראל, שים לב שעדי היא בת

דרדסית
06/07/20 13:40

שויון בין המגדרים לא מבטל את חוקי הדקדוק

ישראל-2020
06/07/20 14:28

הנושא ברור והיה לי כוונה בכל מילה ביחס למגדריות ואני עדיין מתכוון והתייחסתי לנקודה ספציפית ע"ל ויחד עם הכל אני עם לב ענק פתוח לעדי שיביט בי ועל כולנו כאיש אחד כי זה אנחנו עם אחד שכל במריבות והוויכוחים בינינו לא מפרידים אותנו כי אנו לב אחד דרך אגב הם עדי מקורו ב........ לומר לך ??????? עדות לקיום האלוקים וזה מה שאני כל הזמן כותב עדי זועק יש אלוקים יש בורא לעולם רק קצת קשה לו כי זה מחייב משהו אבל בסוף בסוף זה אחי לכל דבר ועניין ומותר לאחים להתווכח לפעמים כל עוד נשארים אחים ועדי זה אח לכל דבר

Avi30
07/07/20 1:34

ראשית, אם בתגבותך כוונת גם אלי אז אני אינני אדם דתי ומעולם לא הייתי. אני כן מאמין שיש אלוהים. שנית, הייתי שמח לשמוע באיזו תאוריה את כן מאמינה. את בטוח מאמינה בתאוריה כלשהי אחרת לא היית תופסת צד.

נשמע-טוב
06/07/20 11:23

החלב נשפך נוצרה צורה ולצורה החלטת לקרוא עיגול האם העיגול מעיד שכוונת החלב היתה לשפך בצורה זו או שמה ההגדרה שלך היא זו שבאה אחרי ויצרה משמעות? צורה כלשהי היתה נוצרת ואי אפשר לגזור מכך שהעולם נוצר על כך שהיתה כוונה ביצירתו הנוכחית הפילוסופיה של הרמבם ושל אמנון יצחק שמרצה אותה לא חזקות, רוב הציבור אינו מתעסק בפילוסופיה ולכן זה נראה לך הוכחה גבוהה כשלמעשה ניתן להפריך אותה בקלות. אין הוכחה, הראיות הן נסיבתיות ותלויות באופטימיות/פסימיות של המתבונן. אדם מלא אמונה יראה שיש כוונה ראויה ואדם ללא אמונה יראה כאוס לכן, אם הדבר תלוי בסוביקטיביות של המתבונן הדבר יהיה תלוי בחוויות המשתמש שכן אדם שיעבור חיים טובים יאמין שהעולם טוב ואדם שיעבור קשיים יאמין שהעולם בכאוס. וכמובן יש את הטיפשים שניתן לתמרן מצד לצד. החיים שלי היו ועודם קשים, לא מזמן קרה לי משהו טוב אך זה היה רע עבור 3 אנשים שונים. האם זה טוב?

Avi30
07/07/20 2:16

מה שניתן להסיק ממה שאתה אומר, שכל היקום הוא למעשה צורות רנדומליות שנוצרו ולאחר מכן קיבלו "הגדרה" ו "תכלית" במהלך הזמן. בעולם אין דבר שלא ניתן להוכיח. אך אם לא ניתן להוכיח הוא גדול מתפישתך ולכן בדוגמא שלך ישנו כשל לוגי. אוסף של ראיות נסיבתיות לא יכול לייצר מצב שבו לכל אלמנט בטבע, מהקטן ועד הגדול ביותר יש תכלית ומשמעות. לעולם לא תמצא חייה ללא תכלית כמו שלא תמצא תופעת טבע ללא גורם מקדם וללא תכלית או סיבה. בנוגע לדוגמת החלב- אני דווקא הייתי מסתכל ברמת המיקרו ושואל ממה בכלל עשוי החלב. סובייקטיביות המתבונן מעידה על גישה ולא על לוגיקה. אגב פילוספיות, הדברים הנ"ל יותר מתאימים לתאוריה של שפינוזה ולא לרב אמנון יצחק.

עגנון
06/07/20 14:06

העולם התפתח בעזרת העדפות טבעיות, לא בעזרת החלטה. גורמים שונים הצליחו בטבע ולכן התאחדו ליצור חיים , והברירה הטבעית באבולוציה של שרידת החזקים הביאה זנים טובים יותר. המשמעות קודמת להגדרה, קודם יש מושג במציאות ואחר כך האדם מסמל אותו בעזרת ההגדרה.

Avi30
07/07/20 2:34

עגנון, מי הם אותם "גורמים שונים" וכיצד הם הצליחו ליצור חיים? למה הפיל הוא זן טוב יותר של ממוטה? אם המשמעות קודמת להגדרה אז למעשה המשפט הראשון מתבטל כיוון שרק דבר שהוא בעל משמעות הוא רלוונטי לעולם. מהי הגדרה? הגדרה היא בסך הכל מושג מופשט ברמה הנמוכה ביותר. קח דף ותגדיר לו מסגרת, הנה לך הגדרה של דף. עכשיו תגדיל את המסגרת הזו שוב ושוב ושוב ותגלה שאין סוף להגדרה הזו. הדבר הזה לכשלעצמו מבטל את הברירה הטבעית כיוון שאתה נמצא במעגל אינסופי, בדיוק כמו שתסתכל על גלים במים, הם נוצרים כל פעם מחדש כתוצאה ממעגל אינסופי. וזה מחזיר אותי למשפט הראשון שלך שהעולם התפתח באמצעות העדפות טבעיות, אם כך הדבר, אז הטבע מייצר אותנו על מנת לתת מענה ושנהיה בעלי משמעות, כי משמעות יש לכל דבר. מהי המשמעות שלנו? לחיות ולמות עד שניכחד? כי נכון להיום אין אף תשובה לשאלה, "מהי משמעות החיים?", כרגע זה שם את בני האדם במשבת היחידה שאין לה משמעות ולא כך הדבר על פי איך שהטבע והעולם מתנהלים. האדם כלל לא צריך להיות במשוואה שאתה מתאר כיוון שדברים בעלי משמעות היו קיימים עוד לפני שדרך האדם על הקרקע. אפילו דרווין, אבי התורה, השמיט בכתביו את כל החלק שנוגע בבני האדם.

עגנון
04/07/21 1:10

הטבע נוצר בעזרת הבררה הטבעית, מי שהיה מוצלח יותר שרד. בלי משמעות והיגיון אין כלום. אפשר להגדיר דברים ואז להבין את המשמעות, אבל המשמעות והאמת קיימות גם בלי שנדע ונבין אותן. המשמעות והמושג קיימים בעולם, האדם יצר סמלים שמתארים אותם כמו מלים ומספרים. החיים מטרה סופית, צריך לחיות כדי להרגיש טוב. יחד עם זה חייבים להתחשב באחרים כי גם האחרים חשובים כי הם חשובים לעצמם. המוסר מחייב בלי קשר לרצון אישי. בכל זאת, צריך להתחיל בלדאוג לעצמנו.

חופע
19/11/21 17:06

תודה על המילים שכתבת, הן נותנות לי כוח ותקווה שאפשר לצאת מהמצבים האלה שמרגישים כאילו אין מוצא.. משכנעת את עצמי שהכל זמני

אישיות
20/11/21 20:04

הכל בהחלט זמני :-)

צריך לנצל היטב את הזמן שעומד לרשותנו

אישיות
20/11/21 10:36

אני חייבת לציין שזה הפוסט הכי טוב ואופטימי שקראתי כאן בפורום.

הגיע הזמן לשנות כאן את האווירה ושיהיו יותר דעות חיוביות על החיים וההתמודדות.

חייבת לציין שזה עשה לי ממש טוב לקרוא את הדברים שכתבת, שמחה שיש אנשים כמוך בעולם :-)

עגנון
20/11/21 12:31

לי דווקא היה נדמה שיש כאן איזו מריבה, בפוסט הזה.

אישיות
20/11/21 12:44

האמת התייחסתי לדברים שאבי רשם, ואולי עוד כמה שבאמת תמכו בו.

יתר הדעות לא עניינו אותי במיוחד, ולא ראיתי בזה מריבה אלא חוסר הבנה שלהם

המשך סוף שבוע נפלא😊

עגנון
22/02/24 12:32

אדם צריך להודות בחוסר יכולת שלו ולא להתכחש לה, אבל מה שיש סיכוי סביר לשפר עליו לפעול באמונה ובתכנון מחושב כדי לשפר.

אתי-גבאי
22/02/24 9:06

אשמח לקבל טיפים שיעזרו לי, אני גם חקרתי את הנושא ויש לי מלאי של תובנות, אך עדיין יש קושי 

ob2
29/02/24 17:50

בגדול צודק ב 100%.

הלב והראש.

הבעיה הגדולה שלפעמים כמעט בלתי אפשרי לבצע זאת!