מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

קשה לי

28/09/20 2:22
5 תגובות

גיליתי לאחרונה שבעלי מגלה תסמינים קלאסיים של נרקיסיזם. אנחנו נשואים 6 שנים ובפועל מכירים 11. הוא שקרן. כל דבר קטן מסופר אצלו בהגזמה. יש ימים שהכל יפה והחיים כיפיים. ואז יש ימים, לרוב לילות, שהכל שיט. הוא מכור לאלכוהול. וכשהוא שיכור הכל קשה ומכוער. הוא מעולם לא באמת היכה אותי או הכאיב לי ממש. אבל אני מפחדת שהיום הזה יבוא. או שיכאיב לילדים או גרוע מכך. יש ימים שאני מייחלת שרק יעיף לי איזה אגרוף לפנים או לבטן. ככה שתהיה לי סיבה ממש לגיטימית לקום וללכת ולא לחזור אליו לעולם. אבל בפועל ההתעללות שלו היא רגשית, נפשית, מניפולטיבית. הערב ניסיתי קצת לברוח ממנו כי ראיתי שהוא מתחיל להתנהג באופן הטיפוסי שלו אחרי כמה כוסות של וודקה. אז הלכתי לישון מוקדם. שעה וחצי לאחר מכן מקבלת ממנו טלפון בו הוא מבקש שאבוא לעזור לו להיכנס הביתה מהמרפסת, כי הוא כביכול לא מצליח לקום. באתי, הקמתי, שלחתי אותו למיטה. הוא הלך וחשתי הקלה ענקית... כי הלילה הזה יכל להיות עוד לילה נורא של מריבות סתמיות ולא הגיוניות, בהן אני בוכה ומושפלת ללא סיבה לגיטימית או הגיונית..
לפני שבוע היו אצלנו חברים בערב והוא השתכר ממש. הוא ביקש ממני לתת לו בוקס לכתף וסירבתי. הוא המשיך לנסות לשכנע אותי וכשלא הצליח הוא נתן לי אגרוף לכתף. חזק, אבל לא השאיר סימן. התעצבנתי ועשיתי סצינה. אמרתי לו שיש גבול לשטויות ושהוא לא ירביץ לי גם אם זה "בצחוק". כולם הסכימו איתי ועמדו איתי אבל הוא כאילו לא הבין ושיחק אותה קורבן. היו עוד מקרים כאלו ואחרים, שהוא מתהלך על הגדר של הלא בסדר אבל לא באמת חוצה את הגבול של האסור. ביומיום כשהוא לא בעבודה הוא לא עוזר בבית או משחק עם הילדים. הוא ממש בפועל יושב ורואה טלוויזיה ולא רוצה לשמוע אותנו. צועק על הילדים על כל שטות ושולח אותם לשחק לבד בחדר או אומר לגדול לשבת מול מסך.
מה עושים? איך בורחים ממציאות כזאת? שההתעללות היא גבולית. יש לנו שני ילדים-בן חמש ובת שנה. ורק הוא עובד. אני תלויה בו ב100 אחוז. אין לי איך לברוח. מרגישה לכודה במציאות הזאת. בתור ילדה כשחלמתי על נישואים חשבתי שבעלי יהיה החבר הכי טוב שלי, שותף לחיים, ושיהיה לנו כיף ביחד. שנגדל את הילדים שלנו לערכים משותפים. במקום אני סובלת. ואני מפחדת שמשום מקום יבוא היום שאני אהיה עוד סיפור של רצח אישה שאף אחד לא תיאר לעצמו שיכל לקרות


תגובות

רינה--מתנדבת-ער-ן
מנהל קהילת ער"ן
28/09/20 5:33

שלום לך יקירה כואב לקרוא את המילים שלך. את בהחלט חיה במציאות קשה ומפחידה. ולא מגיע לך ולילדים לחיות בצורה כזו. את מגדירה את ההתעללות של בעלך כגבולית, זה לא כך. הוא לא מכה אותך אבל את חוששת שזה יקרה. נכון , את תלויה בו כלכלית אבל עדיין זו לא סיבה להשאיר את המצב כמו שהוא כרגע. אני מניחה שבימים האלה של הסגר המצב קשה עוד יותר. אבל אסור לך וותר ולהיכנע למצב הנוכחי. ברגע שתוכלי תפני לרווחה באזור שלך. חשוב שלא תהיי לבד ותקבלי סיוע והכוונה איך לנהוג. יש דרכים לעזור לך ואולי גם לטפל בבעלך. את יכולה לפנות גם ללשכה המשפטית של נעמ"ת https://naamat.org.il/%D7%9C%D7%A9%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%95%D7%AA/ או ויצ"ו https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%95%D7%99%D7%A6%D7%95 בשני המקומות את יכולה להתייעץ בצורה אנונימית. למענך ולמען הילדים אל תישארי לבד עם מה שקורה, ואל תחכי שהמצב יחמיר. מאחלת לך כל טוב רינה

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
28/09/20 6:10

אשת איש יקרה כל מה שרינה אמרה וגם תמשיכי לשתף אותנו אנחנו פה כדי לתת כתף פונים ומתנדבים. לא לחשוש להציף ולפרוק. :heart::heart::heart:

נויה14
28/09/20 23:36

זה נשמע קשה מה שאת מתארת וההתלבטות הפנימית שקיימת...הלוואי והיה לי משהו להגיב שיוכל לעזור אבל אני יכולה לפחות בתגובה שלי להקפיץ את הפוסט הזה למעלה

אשת-איש1
29/09/20 1:30

תודה על התגובות. הערב הוא שוב התחיל איתי ויכוח, מה שהרגשתי שניסה לפתח אתמול. התווכחנו במשך כשעה על שטויות... נושאים שהוא מעלה בשגרתיות שהוא יודע שאני אתווכח איתו עליהם. כשכבר כל כך נמאס לי אמרתי לו שככה ושאין לי עוד טעם לריב איתו על הנושאים האלה, הוא הלך למטבח ולקח סכין ועשה כאילו הולך לחתוך ורידים. לא ממש האמנתי שיעשה משהו, גם הסכין לא הייתה חדה במיוחד, ובכל זאת ידעתי שלא יכולתי שלא להגיב. קמתי ולקחתי ממנו. ואז כל הלילה סבב סביבו... כל מיני דברים שסיפר שקשה לו. הרוב לא ממש אמיתיים... אני כבר מכירה את הסיפורים שלו כי זאת לא פעם ראשונה שזה קורה.. לא רוצה להיכנע למניפולציות, לא יודעת איך להגיב... הוא לא אזרח בארץ עדיין. אנחנו נמצאים בתהליך מול משרד הפנים. המשפחה שלו כולם בארצות הברית ואין לו ממש למי לפנות. הוא זקוק לעזרה יותר ממני אבל בעצם לא מודע לזה או לא מסוגל לקבל את זה. הוא מלך המניפולציות... פשוט גאון מילים. ואני נותרת ללא מילים, מבולבלת ואבודה. איפה מתחילים? למי להתקשר? רווחה? נעמ"ת? איזה ארגונים יש נגד אלכוהוליזם?

טובה--את
29/09/20 4:07

ממה שידוע לי יש את מוקד המידע והסיוע של משרד הרווחה - מס הטל׳ 118 (פועל 24/7) ‏https://govextra.gov.il/molsa/domesticviolence/home/home/#CallCenter יש גם את עמותת אפשר, שעוסקת בטיפול בנפגעי אלכוהול והימורים- ‏https://hitmakruyot.efshar.org.il/%d7%94%d7%aa%d7%9e%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%90%d7%9c%d7%9b%d7%95%d7%94%d7%95%d7%9c/ :heart: