מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתמרגישה לבד ואין לי עם מי לדבר

מרגישה לבד ואין לי עם מי לדבר

אנונימי
אנונימי
19/06/21 1:13
8 תגובות

חברה קרובה שוב פעם יצאה עם משפחתה, דיברתי היום עם מתנדבת בער"ן. לא מצליחה למצוא חברת נוספת. אני שונאת שאומרים לי "אין לך חברות בהוסטל?" אז זהו שלא מצאתי חברה להתחבר אליה שם, האחת מתנכלת אליי, שתיים שם חיות בעולמן, אחת נוספת עסוקה בעניינים שלה, זוג בנות הן חברות הכי טובות, נותרה לי השותפה לחדר שאולי חיות ביחד ואנחנו מסתדרות אבל לא מצליחה להיפתח אליה, להכניס אותה לעולמי. לא אפרט את ההתנהגות שלה אבל לא מתחברת לזה.

מזכיר לי כששואלים אותי אם יש לי מישהו וכשאני עונה לא אז גם שואלים את השאלה: "אין בנים בהוסטל?" אם היה מישהו שמוצא חן בעיניי והיה מעוניין בי אז כבר היינו יוצאים. אבל בנוגע לחברות, בדומה לבן זוג חשוב שתהיה כימיה, תחומי עיניין משותפים, תכונות אופי שאת מתחברת אליהן, מישהי שאת יודעת שלא תשפוט אותך, לא תעביר ביקורת או תצחק עלייך אם תשתפי אותה במשהו, וזה לא שהשותפה לא נחמדה, היא מאוד חברותית ואנחנו מתחלקות אחת עם השנייה, פשוט יותר סגורה ושומרת על דברים אישיים כי מרגישה פחות בנוח לשתף אותה. אני גם פחות דברנית ואני רגילה לשקט שלי והעניינים שלי. שנים כבר היה ככה. התרגלתי להיות בחדר לבד מהרגע שהייתי תינוקת. לא הייתי באותו בחדר עם אחי. רוב חיי הייתי בחדר לבד ובלי שום קשר לא מתחברת לכל אחת. בהוסטל הקודם כשהייתי בחדר לבד, אהבתי את השותפות לדירה. אבל גם אותן פחות ראיתי כחברות לנפש. לא הצלחתי לשתף אותן בתחושות שלי, בחיים האישיים שלי, במשיכות שלי לאנשים, וחצי שכן הצלחתי להתחבר פשוט לא הייתה מעוניינת או לא הראתה הדדיות. וכך בעצם נוצר מצב שאני בקשר יציב וטוב עם חברה אחת רק. החיסרון הגדול הוא שיש לה משפחה משלה, יש לה גם חברות משלה, יש לה את העיסוקים שלה, ואני חלילה לא באה בטענות כלפיה אבל מתסכל המצב שיש לי רק חברה אחת בחיי. כל החברות שהיו בהתיכון ניתקו עימי את הקשר. לא זכיתי להיות אפילו בחתונה של אף אחת שהייתי בקשר בתיכון. והייתה מישהי שאהבתי מאוד. לא ענתה להודעות שלי, התרחקה ממני, היא ואמא שלה שגם אהבה אותי. כיום נשואה עם בת. לא יודעת עם בגלל האבחנה של pdd התקשתי לשמור על קשרי חברויות. החברה היחידה שיש לי כרגע היא בעצם היחידה שאני מצליחה להיות פתוחה וגלויה איתה אבל שתינו מסכימות שגם אני צריכה למצוא עוד חברות. אבל זה לא פשוט, קשה למצוא מישהי חברה טובה, ללא שיפוטיות, שתקבל אותך כמו שאת ושמצבה הנפשי דומה לשלך אם כי החברה ללא מגבלה נפשית. למשל כשהשותפה שלי לא מרגישה טוב נפשית בוכה, אין לי איך לעזור לה ולתמוך בה, אין לי את הכלים האלה, לא יודעת מה עושים במצבים שבו שמישהי פתאום לא מרגישה טוב. אם זה בעקבות אירוע או משהו טראגי(לדוג' יום עצוב בגלל פרידה מחבר, מוות של יקר קרוב) אני כן אוכל להיות אוזן קשבת ולתמוך כמו עם חברה שלי לפעמים. הייתי רוצה כמובן יותר להכיל. אבל לא יודעת איך עושים זאת, מה להגיד לשותפה כשהיא בוכה שנמאס מההוסטל, אמא שלה מתייחסת אליה רע, מתגעגעת לאבי בנה, רוצה לגור לבד, כאילו מה אני אמורה להגיד לה? איך לא לשתוק ולא להיות אדישה? איך לתמוך בה? אני יודעת שכשאני במצוקה אני תמיד פונה לצוות, לאנשי מקצוע אם זה משהו שגורם לחרדה וחשש כי אני פחות בדיכאון בלי טריגר. אני בכל אופן יודעת שלא אהיה מטפלת או אשת מקצוע כי אין בי את התכונות לכך ואולי את הכישרונות גם.


תגובות

קרן3331
19/06/21 6:54

את ממש מקסימה רגישה חכמה וכנה. ואנושית מאוד. כשסיימתי אשפוז פסיכיאטרי הייתי במסגרת משקמת והמשפחה בסופש כל הזמן שאלה אם כיף לי שם. ממש שאלה מוזרה. כאילו אם אני בת 18 ולא בדיוק עובדת (עבדנו במפעל מוגן) ובוודאי שלא לומדת אז בטח כל היום משחקים איתי בכדור ונורא כיף לי. בעבר תיארת שלא כולם בהוסטל כל כך נעימים ונשמע שחלקם מגעילים ברמות. מקווה שעכשיו קצת יותר טוב מהבחינה הזאת....

Feker-Libi
19/06/21 14:47

עדיין אין שינוי מהבחינה הזאת.

קרן3331
19/06/21 14:52

ממש מצער לשמוע. בת כמה את?

Feker-Libi
19/06/21 22:00

35

קרן3331
19/06/21 23:25

יש לך לב טוב ואת חכמה והגיונית, מגיע לך להיות ליד אנשים שמעריכים אותך

קרן3331
20/06/21 12:50

בקשר למה שסיפרתי בהתחלה, לא הגעתי לשיקום כדי שיהיה לי כיף, המפעל המוגן היה מעצבן והיו המון פעילויות שהמשפחה שלי לא מסוגלת להבין שהן עבודה לכל דבר. ככה זה במסגרת שיקומית עם דרישה להשתתף בשיחה ולארגן לאחרים פעילות בעצמנו. שמחה שלא הסברתי את זה למשפחה הם לא מבינים (ונראה לי שגם מעדיפים לדבר עם שאר הצעירים הנורמלים במשפחה.) מה גם שהיו תורנויות ניקיון רבות. בעעע

מבינה אותך. קראתי אותך ואת כותבת מאוד ברור ואמיתי. מאוד רגישה וישירה. נכון, נפלא כשיש חברות שאפשר לחלוק איתן דברים אישיים. לא צריך הרבה, אבל מבינה שאת זקוקה ליותר מאחת, שלה יש עוד חברות ועיסוקים. אמרת שאת לא יודעת מה לומר ואיך לתמוך בחברה שנמצאת במצוקה, ושאת לא רוצה להיראות אדישה. עצם ההקשבה שלך, מילה טובה של הבנה, חיבוק, כל זה כבר עוזר הרבה. לא תמיד יש לנו פתרונות ולא תמיד מי שסובל מחפש מאיתנו פתרונות, עצם ההקשבה וההבנה נותנת הקלה.

Be-and-Be
19/06/21 21:58

מצטער על הבדידות שאת עוברת, ושקשה לך למצוא מישהו שיוכל לשתף אותף ושאת תשתפי אותו, וגם אני מאמין שיש בזה תכלית בגלגולים האלו שאנחנו עוברים בחיים, וחייב לעבור את זה. תמיד יש אנשים שרוצים לשתף, או שישתפו איתם, בהוסטל וגם מחוץ להוסטל, רק שמההוסטל הדרך אליהם יכולה להיות מעייפת יותר, ולפעמים צריך שיהיה קשה כדי למצוא אושר ששווה להחזיק בו. את נשמעת כמו אדם שיש לו לב, ויכולת לדעת את העולם ולמצוא עניין, אז אני בטוח ששום דבג לא יעצור אותך מלהשיג את החיים שטובים בשבילך, מהמקום שבו את נמצאת.