מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

איך משיגים חברים?

22/10/21 20:38
8 תגובות

היי :)
אני סטודנטית חדשה באוניברסיטה, כבר מלאו שבועיים ללימודים, ומשום מה אני לא מצליחה להשיג חברים וכלל ליצור קשרים חברתיים.
אני יודעת שיש לי מה להציע, יצא לי כבר לאזור אומץ ולגשת לאנשים והצלחתי לפתח Small Talk כמו שצריך, אבל תמיד איכשהו זה נתקע שם, בשיחה יבשה כזאת. גם כשאני מנסה בדרך אלגנטית לגלוש לשיחה יותר נורמאלית שלא בהקשר הסמול טוק, משום מה אין ממש זרימה בצד השני. ולמה הכוונה? הצד השני עונה, אבל לא שואל אותי בחזרה. כלומר שיח צריך להיות כמו פינג פונג ולא חקירה חד צדדית, כי זה מראה חוסר עניין מהצד השני.
עכשיו מילא שזה היה קורה לי עם אדם אחד או שניים, אבל כשזה כבר מגיע לכמות גדולה של אנשים, אני מבינה שכנראה משהו בי לא בסדר. ואם ככה, כשלפי הספר עשיתי כל מה שצריך לכאורה, מה עוד אפשר לעשות? זה די מייאש לראות שכבר אנשים התחברו והתגודדו ואני בצד כל הזמן גלמודה עם עצמי ולא נעים לי כלל שרואים אותי לבד ואולי חושבים עליי מחשבות שליליות כי כולם שם בחבורות ואם אני לבד כנראה שאני לא רצויה, זה שותל מחשבות לא נכונות אצל אחרים ואז אני נפסלת עוד טרם הייתה לי ההזדמנות שיכירו אותי, מי שאני באמת. איך אפשר לפתור סוגיה כזאת?


תגובות

היי פרפרונית,

מבינה אותך, מבאס מאוד המצב שאת מתארת ואת גם לא מבינה למה, כדי שתוכלי לתקן, לשנות.

אני חושבת שמי שיכול לתת לך תובנות אמיתיות זה רק מי שצופה בסיטואציות הללו או מי שמכיר אותך.

אולי תספרי את זה למישהו קרוב שמכיר אותך ואת סומכת עליו? מעניין מה יאמרו לך.

פרפרונית
22/10/21 22:41

יש לי משפחה מצומצמת ואני לא ממש משתפת אותם בחיים החברתיים שלי כדי לא להעציב אותם ככה שאין לי ממש את מי לשתף לצערי

היי פרפרונית,

תודה רבה על השיתוף בהתמודדויות שלך.

דבר ראשון הרבה בהצלחה בהתחלה החדשה שלך.

דבר שני, בואי ננסה להסתכל על הדברים מנקודות מבט שונות...

לא כולם מצליחים לייצר אינטראקציות וקשר באותה המהירות. אני בטוחה שיש לך הרבה להציע, אבל אולי לוקח לך זמן להיפתח? אולי החיבור הראשוני מרגיש לך מאולץ ומוזר? ואולי.. אפשר לחשוב על דרכים אחרות לייצר את החיבור הראשוני, שיוביל אחרי זה לקשר וליצירת חברויות.

עוד מחשבה שעולה לי היא, שאולי זה נראה שכולם התחברו כבר... אבל קשרים משתנים ואנשים נוטים להתחבר כדי לא להרגיש לבד, אז זה לא אומר שהדלתות סגורות בפנייך. ועוד סוד קטן, אני בטוחה שאת לא היחידה שמרגישה כך. כולנו חוששים מהתחלות חדשות ומייצירת אינטראקציות חדשות. יש כאלה שפשוט מראים את זה ויש כאלה שלא.

בנימה אופטימית, זו רק ההתחלה. שבועיים... יש לך עוד שנתיים או שלוש לייצר חברויות. תאמיני בעצמך ובמה שיש לך לתת ותנסי להתחבר אולי קודם ממקום של מטלה משותפת, משימה בקבוצות בלימודים ואז ילמדו להכיר אותך טוב יותר ולראות באמת את מה שיש לך להביא.

חיבוק גדול, תאמיני בעצמך.. (ותזכרי שהרבה מסביבך מרגישים ככה.. הם פשוט לא מראים את זה...)

בהצלחה,

אילה.

פרפרונית
22/10/21 22:46

לצערי זה מגיע מתוך ניסיון עבר שבעצם כל החיים שלי הם כאלה. אמנם הייתה ויש לי חרדה חברתית, אבל היום היא כבר הרבה פחות מפעם, ואני כן מעזה לגשת לאנשים ולנסות ליצור קשר. נניח אני רואה מישהו/י לבד, אני ניגשת ומתחילה לפתח שיחה הכי פשוטה, קודם כל דיבור על הלימודים והדברים המשותפים, יוצרת קרקע ראשונית לשיחה יותר רחבה בהמשך. ואז אני מתחילה לעבור לשיחה שהיא קצת פחות קשורה ללימודים בהתחלה עונים אבל לא שואלים אותי בחזרה, זה נהיה יבש ואני רואה שיש חוסר עניין מהצד השני, אז אני עוזבת את השיחה כי זאת דחייה בעקיפין לא נעימה. וככה זה נמשך כל החיים בערך, אז לא מצליחה לשים את האצבע על מה הבעיה, וזה מבאס שזה ככה, כי אני רואה את עצמי כבעיה.

יקירה,

מהסיפור שלך נשמע שאת צריכה להיות גאה בעצמך על כך שאת עושה את הצעדים הללו, שפעם לא היית מסוגלת לעשות. אולי ייקח עוד זמן עד שתמצאי את החברה או החבר שתצליחי כן להתחבר אליהם, אבל נשמע שאת עושה צעדים בכיוון וההתמודדויות הללו הם צעדים משמעותיים בשבילך התהליך שאת עוברת.

אני לא מכירה אותך ואני פה כדי לתמוך.. ובאמת נשמע שלא קל לך... אבל אל תקחי הכל על עצמך, גם לצד השני אולי קשה, או שהוא מבולבל ולא מבין.

אולי גם אפשר לחשוב על מסגרות ותמיכה בקמפוס? גם תמיכה בחרדה החברתית וגם מסגרות נוספות בהם תוכלי לייצר קשר..

אנחנו פה כדי לחזק אותך ואני חושבת שהזמן גם יעשה את שלו מבחינת המסגרת של הלימודים.

בהצלחה,

אילה

 

פרפרונית
22/10/21 23:20

קודם כל, אני מעריכה את התמיכה והעצות, ודאי כשזה בפלטפורמה התנדבותית שכזאת, הקדשת הזמן הזו לא מובנת מאליו כלל ואני מורידה בפניך את הכובע.

אני לא יודעת על ענייני תמיכה מהסוג שאמרת באוניברסיטה אבל אנסה לראות אם קיים דבר כזה. 

אני לא ממש הצלחה בכל מה שקשור לתחום החברתי, רק בדיעבד בזמן האחרון הבנתי שלא היו לי חברים "אמיתיים" מעולם. כל האנשים שהייתי איתם באיזה שהוא קשר, הוא היה על בסיס ניצול שלהם אותי, את העזרה והתמיכה שלי, וברגע שסיימו לקחת מה שצריכים הקשר נותק. חשבתי שאם פונים בנחמדות לבקש עזרה אז זה הופך אותם לחברים. רק כשהיו צריכים ממני משהו הכירו בקיומי. אז לא ראיתי תכלית לקיום שלי מלבד לעזור לאחרים, כי הרי אני קיימת רק כשמישהו צריך עזרה. אז רציתי לנסות לבסס קשר מסוג שהוא לא צומח מתוך ניצול אלא חברות אמיתית, אבל כרגע זה רק חלום רחוק שאני לא מצליחה עדיין להגשים. 

מוזמנת גם לפנות אלינו בצ'אט, בוואטסאפ או בטלפון לתמיכה וחשיבה מעמיקה יותר. מאמינה שבסופו של דבר תמצאי את הדרך שלך.

פרפרונית
22/10/21 23:53

כתבתי בווצאפ ואמרו שיש פניות קודמות, מחכה שם כבר משמונה בערב שיחזרו אליי

והצאט כאן דרך האתר כל הזמן נסגר לי :(