מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

רוצה לשתף משהו

27/03/24 23:48
3 תגובות

אני שמעתי שגיא הוכמן רוצה לשמור שבת בפעם הראשונה. ואני אוהבת את ההומור שלו לא פחות משלום אסייג וישראל קטורזה. ופתאום נפלה עליי רוח שאולי אני אשמור שבת למרות שאני חילונית. אני תוהה מה הדברים שחייבים לעשות כחלק משמירת שבת ומה אסור חוץ משימוש בפלאפונים/מחשב/מוזיקה, הדלקת אור, בישולים. האם למשל אני חייבת ללכת לבית כנסת, להדליק נרות. מה זה מצריך ממני? אני יכולה להתמודד בלי פלאפון, לצאת אני יוצאת לפני כניסת שבת עד האוטובוס האחרון בשישי ואני יוצאת למחרת במוצ"ש. אני יכולה להתמודד גם בלי לשמוע מוזיקה. האם לקרוא ספר כלשהו מותר? או אם אני קוראת שזה יהיה של תנ"ך. עדיין לא שיתפתי אף אחד, אני רוצה לברר את הדברים האלה. למשל ביום כיפור האחרון  לא הלכתי לבית כנסת, אני צמתי, ופעם ראשונה גם התנתקתי מהכל, בעיקר נחתי, לא זוכרת אם קראתי ספר. אני הבנתי שבתורה יש חשיבות גבוהה מאוד על שמירת שבת. גם אם אני אצליח לשמור שבת ואתמיד לא אומר שיש לי כוונה לחזור בתשובה. אם אצליח ואתמיד בשמירת שבת זה יהיה מעולה.


תגובות

אילה-21
28/03/24 0:10

הי...

זה באמת דבר חשוב.. השבת.. ובעיקר אנחנו מקבלים ממנה מאשר שאנחנו מקריבים בשבילה.

מותר לקרא ספר... לא חייב דווקא תנ"ך  וגם לנוח אפשר.. מה שנוח לך


ליה21
28/03/24 1:09

היי לך 

בעיקרון אסור לעשות פעולות כמו שאמרת, הדלקת אור, אש, נסיעה וכולי, אסור לעבוד בשבת העקרון הוא מנוחה

מותר לקרוא ספר , איזה ספר שאת רוצה, מותר לך לשחק )שזה כיף, מזמינים את החברים מראש בבית ופשוט עושים מרתון משחקי קופסא) יוצאים להליכה אחרי הארוחת שישי ופשוט נהנים מכל רגע ומתחברים לעצמך מחדש

זה יכול להיות ממש נחמד , שבתות של קיץ יותר קשה כי זה יותר ארוך

לגבי ללכת לבית כנסת, את לא צריכה אבל אולי תאהבי את זה תראי כמה את מתחברת , והדלקת נרות תלוי אם את נשואה 


בכל מקרה תבקשי הכונה מבית חבד והם יעזרו לך בשמחה


כפאו-שד
28/03/24 19:24

אני מאוד מעריך אותך על הרעיון ומאחל לך בהצלחה רבה!

אבל כדאי שתדעי,

להתחיל לשמור שבת בבת אחת יכול להיות מאוד קשה. בנוסף למה שכבר כתבת, אסור להדליק או לכבות מכשירי חשמל, לכתוב, לכבס, לבשל או אפילו לחמם מים. יש גם כל מיני פעילויות יומיומיות פשוטות שאסורות, כמו תספורת וגזיזת ציפורניים או השקיית עציץ. כמו שכתבה ליה, אני ממליץ לך לקבל הדרכה מחב"ד או מרב. הם גם יוכלו להציע לך רעיונות מעשיים איך להתחיל. יש דברים יותר חשובים בשבת, ודברים פחות חשובים, ויכול להיות שעדיף שתתחיל לשמור בהדרגה.

שוב, כל הכבוד לך!