מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

שירה, נשימה ותמורה

כמוניבלוגיםשירה, נשימה ותמורהלמה עלה הסוכר כשלא אכלתי פחמימות?

29/08/17 8:05
7890 צפיות
למה עלה הסוכר כשלא אכלתי פחמימות?

 אני סוכרתית2 ומקפידה לא לאכול פחמימות פשוטות כמו לחם, סוכר, פסטה, אורז או תפוחי אדמה...

 

כשלא אוכלים פחמימות האחראי לעליית רמות סוכר בדם הוא הגלוקגון המופרש מהלבלב (תאי אלפא) ומפעיל את הכבד לפרק גליקוגן, וחוסר איזון בינו ובין האינסולין מאפיין את המצבים של כבד ולבלב שומניים אצל הסוכרתי.

עודף שומן בלבלב הוא רעיל ואף גורם לתמותה של תאי הבתא מייצרי האינסולין. עודף ח' שומן (POA) מוביל גם ליצירת עודף ceramide והוא הגורם לתאי אלפא של הלבלב להיות עמידים לאינסולין. האינסולין לפיכך לא יכול לדכא גלוקגון בלבלב וכך היחס אינסולין – גלוקגון מעוות עוד בטרם הגיעו לכבד

לאחרונה נמצא שהאנזים DPP4 בכבד תורם במצבי השמנה לעמידות אינסולין ולכבד שומני, ובמחקר אחר נמצא שהפרוקטוז הוא גורם מוביל בהיווצרות הכבד השומני.

לסוכרתיים2 יש גם עמידות לפטין והיות שהלפטין הוא מרכיב מרכזי בחסימת שחרור גלוקגון בלבלב, אין מי שיעצור את רמות הגלוקגון הגבוהות שנלוות.

 

הרצפטורים לגלוקגון בכבד מגיבים לעודף הגלוקגון ביחס לאינסולין ומשחררים מהכבד גלוקוז בתהליכי גליקוגוליזה מהגליקוגן האגור בו  וזאת בלי קשר לרמת הגלוקוז בדם. התהליך מתרחש גם בלי קשר לתזונה ורמת הסוכר בדם יכולה לעלות אחרי ארוחת חלבון שאינה מכילה פחמימות.

 

מה לעשות לתקן את המצב?

-           הרזיה (לחיות עכשיו)... כשיפחת שומן הלבלב ושומן הכבד ובקרת הגלוקגון תתאזן ותחזור לקדמותה. במצב כזה תזונת חלבונים דלת פחמימות לא תוביל לרמות סוכר גבוהות (חשוב לבדוק בבדיקת   C-Peptide את פעילות תאי הבתא של הלבלב ולוודא שהיא תקינה).

-          הורדת מאגר הגליקוגן, תזונה טובה וכמובן עוד תנועה, לפחות 10 דקות של הליכה מאד מהירה..וגם לרקוד...

-          צום קטוע, לא לאכול אחרי 6 בערב ולהשאיר לגוף הרבה זמן "התאוששות" לתקן את מהליך

 

עצות נוספות יתקבלו בברכה...    

 

 

תגובות

תיקון סוכרת2 עם הליכה אחרי גיל 60
'A pedometer saved my life': How I became fit in my 60s
http://www.bbc.co.uk/news/health-41041926

ינה
29/08/17 14:28

ומה קורה אצל מי שאין לה לבלב?

כשאין לבלב המדיניות תהיה אחרת שכן אי אפשר לשנות את יצירת האינסולין והתנהלותו המשתנה עם משתני החיים כמו שניתן לעשות בסוכרת2... בכל מקרה כדאי להיות החוקרים של עצמנו ולבחון השפעת התנהלויות שונות על מאזני הגוף.

חוסר האיזון שמשרה הסוכרת יכול לייצג הרבה כשלים מטבוליים... ניתן לראות למשל בהשפעת תוסף של חלבון מי-גבינה שהוא שונה ותלוי במטבוליזם האישי של הסוכרתי.

תמורה-קייל
28/10/17 20:13

להפחתת רמות הסוכר בדם, חשוב לאכול בארוחה את החלבון לפני הפחמימות. הראו עכשיו שסדר האכילה משפיע על עליית רמות הסוכר בדם.

מעניין אם זה קשור למימצאים המראים שביצים טובות לסוכרתיים2

הגלוקגון יכול לתמוך באינסולין ולא בהכרח לעבוד נגדו

תמורה קייל
תמורה קייל
קראתי מחקר על אתרי הכרויות שהראה כי בהעדר תמונה, השיחות יותר לעומק. מעניין אם זה גם נכון לחברויות באתרי בריאות?