מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

לשפוך הכל על הנייר

מאת Pudding
07/05/20 18:33
336 צפיות
ורק הזמן מתקדם לו

לא הייתי פה הרבה זמן, לא כתבתי, לא שיתפתי, לא פרקתי, לא בטוח שהרגשתי. אולי כן הרגשתי, הרגשתי קפואה, עצורה.

בכל הזמן הזה שעבר, קרו דברים ולא קרה כלום. וזאת התחושה בעצם, תחושה ששום דבר לא קורה והכל קורה בו זמנית. העולם עצר אבל שכח להודיע לשעון שגם הוא צריך לעצור והשעון מתקדם, מתקדם בקצב שלו, בשקט שלו, מתקדם בלי לשאול.

ובא לי לצעוק, בא לי לצעוק לעולם להמשיך לזוז, להמשיך להתקדם, להפסיק לבזבז כל כך הרבה זמן על שטויות ולפעמים בא לי לצעוק על הזמן שאולי ירגע טיפה, אולי יתן לנו רגע לעכל את מה שקורה, את מה שהולך פה בעצם ואיך ממשיכים מפה?

לפעמים אני כועסת על העולם שנעצר ולא עצר אותי איתו וכועסת על הזמן שהוא עובר ולא מגיע כבר למקום טוב יותר, ומתי בכלל מגיעים? מה היעד? מה המטרה הסופית?

בכל הסחרחורת הזאת, אני מרגישה שאני הולכת ונובלת, הולכת ונעלמת, אבל בשום צורה לא הולכת ומתקדמת.

חשבונות הנפש שלי מגיעים לאותה תוצאה עגומה.. עברו 26 שנים כי הזמן לא עצר לחכות לך, אבל באותה מידה יכלת לא להתקיים והחיים היו ממשיכים להיות אותו דבר, את לא מטרד, אבל את גם לא מביאה תועלת, לא לעולם ולא לעצמך.

אז מה בעצם קורה פה? אני צריכה לחשוב על תוכנית מילוט מהלימבו האינסופי של הכלום שאני חיה בו? או פשוט להפנים שזה הזמן להפסיק לרוץ אחרי הזנב של עצמי ופשוט לעשות סטופ על הכל? ומתי בכלל מגיע רגע ההא-אה שמסדר את כל המחשבות ויוצר הרמוניה מופתית ביני לבין עצמי לבין המשפה לבין החברות לבין העולם לבין היקום? מ ה קורה פ ה ?

אז יש ימים שאני רוצה לצאת מזה, יש ימים שאני אומרת יאללה - תרימי את עצמך, תזיזי את עצמך, תשני את ההתנהגות שלך, את המחשבה שלך, את החיים שלך, את התודעה שלך, תסתכלי במשקפיים אחרות, תמלמלי מנטרה אחרת, תקחי את עצמך לצעד הבא שיביא לך גאולה.

ויש ימים שאני פשוט לא מאמינה שאני יכולה לצאת מזה, אז תנסי שוב, תבזבזי עוד קצת זמן, תחשבי שמצאת את המקום שלך, הפינה שלך, הסביבה שלך, האנשים שלך, החברים שלך, המחשבות שלך, תרגישי שאת על הגל לדבר הגדול הבא וכגודל הציפייה תגיע גם האכזבה שתנפץ את הכל ותזכיר לך שאת אשליה בדיוק כמו המחשבות שהולכות לך בראש וגורמות לך להאמין במצג השווא שאת מעל הכלום שאת.

אז או שתטרפי את העולם גברת, או שתוותרי על לבזבז חמצן לאנושות. אין אמצע. או שיש? אני כבר לא יודעת.

אני רק יודעת שהזמן מתקדם.. ואיכשהו, בריצה אחריו, אני מרגישה מממש ממממש קרובה להשיג אותו, אבל אז אני נזכרת שזאת אני ובפעם האחרונה שרצתי קרעתי את השריר, אז כמה אני באמת יכולה לסמוך על עצמי שאשיג את מה שאני רוצה וצריכה?

תגובות

יאיר---ערן
07/05/20 18:57

היי פודינג - אני לא בטוח שאני יודע את התשובה, בעצם אני בטוח שאני לא יודע את התשובה, אני גם לא בטוח שיש לי בכלל מה לאמר מצד שני זה שיתוף ממעמקי הנפש. אז אני שואל את עצמי האם יש אמצע ? או שאין ? האם האמצע מתאים בכלל לפודינג ? האם מתאים לי ? האם רובנו רוצים לטרוף את העולם ובסוף מוצאים עצמנו באיזה מין אמצע אפרורי ? אבל מה אכפת לנו וביחוד לך מה עושים "עצמנו " ? אני כותב לך וחושב ומה שאכתוב לך עכשיו מן הסתם לא יהיה דומה למה שאכתוב לך מחר. כשאני הייתי בן 26 לפני מלנתלפים זמן, לא היו לי חלומות ולא רציתי לטרוף את העולם - אני מודה קצת בבושת שפשוט זרמתי עם הזמן. הייתי בהרמוניה כזו, אבל אני לא בהכרח בטוח שהרמוניה עם הזמן זה הדבר הכי טוב. כי בגיל 26 אולי כן צריכים לרצות לטרוף את העולם ולנגן כמו אריק קלפטון או לפחות או קלפטר, או לרוץ כמו בולט או לכתוב כמו יונה וולך ואני אפילו לא רציתי את זה. תחשבי על זה - צעיר בן 26 שפשוט זורם לו "בהרמוניה" בלי ממש לרצות - לא ממש נשמע מגניב. אז מי פה בזבז חמצן לאנושות ? אחת שכותבת פוסט שכזה ? יאלללה שיתפתי גם אני ומחר אולי אחשוב אחרת ...

Pudding
08/05/20 3:30

ואז עולה בי התהייה האם היית שלם עם התהליך הזה כשהיית בן 26, האם חוסר הכיוון, חוסר הדאגות, ה"זרימה" עם החיים הביאה לך הנאה, אושר, חווית, דברים שאתה יכול להסתכל עליהם בדיעבד ולומר שהיית פשוט אתה באותה תקופה? לחייך כשאתה נזכר? אני לא יודעת מה אני אחשוב על החיים שלי, אני לא יודעת מה אחשוב על התקופה הזאת.. אני יודעת מה הרגשתי בתקופות אחרות, אני יודעת מה הייתה האופוריה אז ואני יודעת איך אני מתובננת עליהם עכשיו, בעיניים שמתחרטות שהייתי קיימת לעבור את כל זה. ואני תוהה ביני לבין עצמי, האם ה"פאסיביות" הזאת של לזרום עם הזמן, הייתה יכולה להיות הרבה יותר מועילה אז, כשהייתי בת 22 וחשבתי שאני מבינה משהו.. אבל עכשיו אני כבר 4 שנים אחרי, 4 שנים אחרי עם תובנות של - אין לך לאן לברוח, את צריכה להחליט, להחליט אם את ממשיכה או לא.

יאיר---ערן
08/05/20 23:11

במבט לאחור ברור שלא

Uu
08/05/20 4:06

ככה זה מרגיש כשהקיום מתערער. או לפחות מנקודת המבט שלי כלפי הדברים שלך. ולפעמים ׳להכנע׳ לטבע זו המטלה הכי קשה, ומצד שני הכרחית