מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

כולם מנסים להציל

13/08/19 11:35
10 תגובות

התפיסה היא שתמיד כדאי לנסות להציל, כולם רוצים להציל אדם ממותו, רופאים ופסיכולוגים מכל סוג וזן. ישנה אקסיומה תפיסתית שהלחיות זה להינצל מלמות. כולנו מעדיפים לשמר כל אדם במצב חיי כשלנו. אבל איך החלטנו שהחיים זו הצלה מהמוות, מישהו חשב פעם שאולי המוות זו הצלה מהחיים? גם כשזוג הולך לטיפול זוגי, לפעמים המטפל הכן אומר להם בעצמו שעדיף להתגרש, בשעה שהוא מבין שהפערים בלתי ניתנים לגישור ולא תמיד נכון להשאר יחד בכל מחיר, לא כל מצב צריך להציל, אז על אותו משקל יש אנשים שרוצים להתגרש מהחיים. קדושת החיים זה ערך מומצא שהמציאו בני אדם שמפחדים מהלא נודע. המוות אכן שחור והחיים לבנים? קדחת,מאיפה ההמצאה הזו?. זה פשוט עדר עצום ורב של יצורים חסרי אונים ומפוחדים, בורים ונבערים מדעת. אוי ואבוי רק שהוא לא יתאבד או היא. איזה פילוסוף כתב פעם : הייתי מת מיליוני שנים לפני שנולדתי, ולא זכרה לי איזושהי תחושת אי נוחות סביב זה. כשמיהו רוצה להתאבד פתאום עפים עליו כל מיני מצילי חיים עם חסקה ומשרוקית. להציל. זה אותו רעיון שעובד סביב המיסיונריות הדתית, אנשים שלא באמת משוכנעים באמונה שלהם מנסים כל הזמן לשכנע מישהו אחר , במקום לעמוד מול העולם המיותר הזה ולומר, ראבאק אני לא יודע כלום על שום דבר ושום דבר על כלום. יש פה אנשים חיים שהם יותר מתים מהורדוס ורק מנסים להציל כל הזמן.


תגובות

אין לי משפט מחץ שישכנע אותך שאתה טועה. כולנו מנסים להתחבא מאותו פחד חסר שם וצורה. לאף אחד מאיתנו אין באמת מושג למה אנחנו כאן ומה הטעם בכל מה שאנחנו עושים. אבל אי אפשר להתווכח עם קיומם של הרגשות שלנו. אי אפשר להתכחש לתחושת הצער, האושר, השלווה, החרדה. לכן על אף שאנחנו לא יודעים מה הייעוד שלנו, אנחנו כן יודעים שאנחנו מעדיפים להיות שמחים ולא עצובים.

ג-ק5
13/08/19 11:51

קרוב לוודאי שאתה מנסה לשכנע את עצמך שאתה לא טועה. אתה לא יכול לשכנע אף אחד בדברים שאין לך כל דרך לדעת אותם בוודאות. היעוד שלנו לעולם לא היהי ידוע לנו, גם אם הוא קיים, ואנחנו נעסוק בהמצאות ודמיונות. רעייון שמחה הוא נגזרת של מוטיב ההשרדות, והשרדות זה יצר שקיים גם אצל גוקים נטולי מוח, השרדות לא מייחדת את הגזע האנושי ולא ייחודית לו. אם תנסה למחוץ גוק, אפילו שאין לו מוח הוא ינסה לברוח. קוראים לזה יצר השרדות, זה כל הסיפור.

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
13/08/19 14:43

אהבתי את השיר - לא הכרתי אותם - הנה הרווחתי

כשאני קורא את הדברים שאתה כותב, אני תוהה לעצמי אם אתה מבקש להזמין התפלמסות או לא. נשמע שהגעת לתובנות חד משמעיות לגבי הקיום שאיש לא יוכל להזיז אותך מהן. אני דווקא חושב שהתובנות שלך מאוד מעניינות ושאין טעם לערער עליהן. מבחינתי כל האמנה (אני קורא לזה האמנה, כי אין לי מילה יותר מתאימה) היא אמת באשר היא. לכן אני יודע שאני לא טועה. אני גם יודע שאתה לא טועה. השאלה החשובה היא מה אתה מפיק מאותה האמנה. איזה מסלול אתה בוחר לך. אפשר לקחת כל דבר להרבה מאוד כיוונים. השאלה למה לבחור דווקא בכיוונים הפחות נעימים. אף אחד לא יכול לכפות עליך לקחת את הצד היותר נוח של השביל. זאת לגמרי בחירה שלך. אני מניח שהדברים שאתה כותב הם תוצר של סיפור החיים שלך. כל אחד נושא על גבו מטען. אם תרצה לשתף יותר על העולם הפנימי שלך ששוכן מתחת לכל התובנות המעניינות, אתה מוזמן לעשות את זה (או בצ'אט/טלפון אם יותר נוח לך).

ג-ק5
13/08/19 13:01

התפלמסות? כן נו, אינטלקט בימינו נתפס כסוג של מום בלתי נסלח. ברגע שמתחילים איתי עם האקסיומה של " הכל זו בחירה" אני כבר יודע שעל אף הרצון הטוב , זה לדבר אל הקיר. מודה לך בעבור הרצון הטוב והנכונות לסייע.

ג-ק5
13/08/19 16:34

ואני מעריך אותך ואת הנכונות שלך , אבל חושב שאתה רוחניק שמבין בנפש האדם כמו שאני מבין בסלט חצילים. בברכה

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
13/08/19 14:47

להפך ג'קיל - אין לי ספק שרז שמח להתפלמסות וגם אני - זה מעורר את הנוירונים שבמוח והאמת שזה ממש כייף - ביחוד עם אתגר כמוך. פשוט המדיה קצת בעייתית. ועוד משהו - כלל ראשון שבהתפלמסות, ויכוח או סתם דיון על רמה הוא ששני הצדדים באים פתוחים. האם אתה בלב שלם פתוח וקשוב ?

ג-ק5
13/08/19 14:51

כן, רק שאלוהים החנון והרחום יציל אותי מהרוחניקים, גם ככה קשה לי מספיק.

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
13/08/19 15:27

:smile:

:sad: