מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתמה הכוונה בן אדם טוב

מה הכוונה בן אדם טוב

18/11/19 10:23
12 תגובות

כשאומרים "בן אדם טוב" למה הכוונה?
אדם שהוא "בן אדם טוב" - איך הוא "בנוי"?
למשל לסמארטפון "טוב" יש מצלמה כזאת וכזאת, מסך כזה וכזה, בטריה כזאת וכזאת...
אז באותו דרך - מה מרכיב / ממה עשוי / מה יש בפנים אצל "בן אדם טוב"?
האם באופן כללי מי ש"בן אדם טוב" ככל הנראה יישאר ככה כל החיים? אני מבינה שאין שום הבטחות, אבל באופן כללי, האם זה כך?
תודה :)


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
18/11/19 11:55

שאלה פילוסופית משהו ומן הסתם תקבלי אלפי תשובות כל אחד עם דעתו, נסיונו האישי, השקפת עולמו. בקיצור אם היינו סמארטפון הכל היה באמת יותר פשוט, אבל היי אנחנו לא סמארטפון, אנחנו טיפטיפה יותר מסובכים לטוב ולרע. אם נשטיח את זה באמת בצורה הכי פשטנית אז דעתי היא ( ואני מדגיש דעתי הסובייקטיבית בלבד ) : בן אדם טוב הוא בן אדם שהרגשות שלו ( ואת תשאלי מה זה רגשות ) מושפעים מהסביבה. כלומר אם יראה אדם בצרה הוא ירגיש כלפיו חמלה, אם יראה אדם קרוב אליו בצרה ירגיש חמלה רבה וכו. אדם טוב, לדעתי, הוא לא בהכרח אדם שחושב רק על אחרים. הוא בהחלט בראש וראשונה חושב על עצמו, אבל מבחינתו בזה שהוא מתייחס, עוזר, ומרגיש אחרים, זה גם גורם לעצמו תחושות טובות. אפשר להרחיב פה גליונות ומאמרים, וכל אחד יאמר דברים אחרים וזה בסדר גמור - כאמור אנחנו לא סמארטפונים ... את בהחלט יכולה להרחיב את הנושא או לצמצם אותו למקרה שקשור אלייך אישית ואשמח אם נשמע גם אחרים מגיבים, כל אחד מנסיונו, תחושותיו וכו. אני מגיב פה בתור יאיר מתנדב ערן, ודעתי היא כאדם פרטי בלבד. אין לי שום רקע רפואי וגם לא טיפולי והשקפתי שווה להשקפת כל אחד אחר פה, מתנדב או פונה.

no-one
18/11/19 12:20

יאיר :heart: מאחל שתקבל את התמיכה שאתה מפזר שהאוהבים שלך יקיפו אותך באהבה שאתה מפיץ לאחרים שתמיד יהיה מי שיזכיר לך כמה היא/הוא אוהבים אותך :heart::heart: אתה בנאדם טוב, תודה שסיפרת איך אתה נראה מבפנים

no-one
18/11/19 12:13

אי אפשר לדעת מה יש בתוכו אנחנו לא שופטים לפי הבפנים, אנחנו שופטים לפי המעשים. ומי שעושה מעשים טובים הוא בנאדם טוב, מי שעושה מעשים רעים הוא בנאדם רע :heart: שני, את בנאדם טוב ? :heart: אם כן, תסתכלי בפנים ותספרי מה את רואה ... חמלה ? אהבה ? דאגה ? בושה ? ... ככה נראה בנאדם טוב מבפנים ...

no-one
18/11/19 12:24

שני, ברוכה הבאה לפורום :heart: את מוזמנת לשתף במה שאת רוצה יש לך כאן מקום

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
18/11/19 13:15

נכון - שכחתי לברך את שני - אכן ברוכה הבאה לפורום שלנו. no one יקר - תודה רבה - זה חל גם עלייך.

ג-ק5
18/11/19 13:34

ככל הנראה שתשובה לשאלתך היא כן. אדם טוב נשאר טוב באותו האופן בו אדם דרעק נשאר דרעק. שמעתי שיש את האמונה שאנשים משתנים, נוח להאמין בזה בעיקר, אני מעריך שאנשים בעיקר מעגליפ פינות, די אנ איי לא משתנה וטוב או רע להבנתי לגמרי די אנ איי. יש סברה שטוענת שאדם רע הוא אדם שרע לו ,אולי ואולי לא ובהעיקר ישי אנשים שרע להם והם עדיין טובים. אני מעריך שההבדל בין טוב לטוב פחות בכל הנוגע לאנשים טמון במניעים ובעניין בגמול. אדם טוב הןא אדם טוב לא בגלל גמול, הוא טוב כי זה מה שהוא יודע, וזה לא מאוד שכיח אגב, זה הבייסיק שלו, זה במחזור הדם, זה בעורקיו, זה במהותו, כל יתר האופציות שנעות בין אדם קקה לאדם שמעמיד פני טוב למען גמול אישי, זה כבר לא זה. נ.ב טוב או לא טוב בכל הנוגע שלחפצים כמו ספארטפון מדבר על איכויות שונות לגמרי מן הסתם. סמארטפון הוא גולם, הוא לא מסוגל להיות מרושע או תאב בצע.

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
18/11/19 15:22

בגדול - בלי כל הקישוטים גם אני מסכים עם מה שאתה חושב. ועדיין אומר מכיוון שזוהי שאלה פילוסופית אין זה אומר שזה נכון ובכלל האם יש נכון והאם זה חשוב שזה נכון.

ג-ק5
18/11/19 15:28

יאיר, שורתה תחתונה. אני בטוח שאתה מכיר את התחושה הזו, שהיא אינטואיטיבית לגמרי בה אתה פוגש אדם לזמן קצר, קולט אותו, וחש שהוא בחור טוב, פשוט בחור טוב או אדם טוב שלא אפול פה חלילה לפינה מגדרית. ואתה יודע שלא צריך יום לימודים ארוך בשביל זה. ואתה גם יודע מה זה לפגוש אדם ולדעת תוך זמן קצר שטוב לא יצא ממנו. ונכון שגם אדם טוב יכול לעשות מעשים רעים.... אבל ברמת האינטואיטיבית זה נקלט אצלנו מהר מאוד.

hh7897987
18/11/19 14:13

אם נסתכל על הומניזים נראה תפיסה מאוד לא קוהרנטית: על פי השליחים בנצרות, אסור לנו לשפוט אדם על פי התוצאה אילה על פי הכוונה של המעשה (בגלל השפעות הרוע שבחוץ). על פי ישו, עץ טוב נותן פרות טובים ואדם נשפט לטוב או לרע על פי פרות מעשיו. ביהדות לפי רוב מדרשים, האדם הטוב הוא האדם הפועל בסתר לטובת הטוב ולא עבור עצמו (מזכיר את קנט) ולכן כל שיפוט של האחר לטוב ורע הם ״פשע״ (סיפור על: קמצן הקדוש, צדקה תציל ממוות...) . שים לב שזה מנוגד לנצרות שבה - ״אסור להסתיר את האור מתחת לסמיכה״, - האדם פועל של הטוב ולא האל, ולכן את האל יש לעבוד ללא סממנים חיצוניים (ציצית, כיפה). על פי התפיסה האקזיסטנציאלית:כפי שאמר סקוט פק – ״החיים קשים״. האם קשה זה רע?. הסרט waking life טוען שאקזיסטנציאלי שונה מניהליזם. משמע הקושי הוא מקור לסיפוק. ======= אישית, אני מאמין שאסור לשפוט אדם לטוב או רע. מאחר וכולנו פועלים ממניעים אישיים, הדרך להכללת כל ״האחרים״ כרעים היא קצרה. התפיסה אם אנשים טובים או רעים היא השלכה של התפיסה לפיה העולם טוב או רע. ולכן, אני מאמין בכך שלכל אדם זכות לשאוף לראות את הטוב ולשאוף אל הטוב. זה נשמע כמו תפיסה זרטוסטאית, אבל לא, כי אני לא רואה את הטוב אל מול הרע, אילה מאמין שבעומק הדברים המציאות שואפת לטוב. הרע הוא תוצר של תפיסה שגויה.

ג-ק5
18/11/19 14:46

אם הרע הוא תוצר של תפיסה שגויה אז כנראה שכל הקונספט העולמי יושב על תפיסה שגויה. כי העולם הזה לא נראה כמו מקום שבני אדם באו להנות מהטוב שבו אלא להענש, ואם יש בו טוב זה לא כולל בני אדם, בני אדם הם אולי מחלת העור שמעטפת כדור הארץ סובלת ממנה. צביעות, חוסר יושר , כוונות זדון ,תאבת בצע טמטום ניצול וחוסיר אונים כללי , ששכיחים ללא קנמ בכלל יחסית לרוחב לב בינה ושאר רוח ,לא מעדים על עולם טוב ברמת הקונספט.

hh7897987
18/11/19 18:40

אתה טוען, כיצד יתכן שהרוב מטומטם והעולם שואף להתפתחות? אני טוען 1.אם העולם שואף לאנטרופיה, והכול מטומטם כיצד עדיין לא השמדנו את עצמנו? 2. הסיבה שהרוב מטומטם וטועה היא שאנחנו מתפלגים נורמלית. ושטמטום הרוב חיוני להתפתחות. למעשה ההתפתחות היא תופעה של החריגים בשוליים שמאומצת ע״י הרוב. 3. מערכת בה הרוב ״טוב״ֿ, תערוץ בטוב ותשתלט על הרע ותפגע בגיוון. כך שלא תתאפשר למידה והתפתחות. 4. העולם לא חושב ב״טוב״ או ״רע״ אילה במונחים של יכולת הסתגלות. אבל טוב שלום על פני מלחמה, טוב אהבה על כעס וטינה...

ג-ק5
18/11/19 19:13

צריך חושב שצריך אולי להגדיר מה זו התפתחות, הרי מאז המהפכה התעשייתי ותהליך ההתמקצעות נוצר מצב שבו ככל שהעולם מחכים האינוידואל נהיה יותר ויותר טמבל, וזה דווקא מאוד הגיוני אם חושבים על זה לרגע, כל אחד מתמקצע לו באיזה תחומון ונהיה אהבל גמור ביתר התחומים, אתה מדבר עם רופא ממוצע על אמנות וזה כאילו דברת איתו סינית עתיקה.( סתם דוגמא). האינדיוידואל נהיה צר אופקים כי לצורך השרדות הוא זקוק כיום לפחות מיומנויות מאשר בעבר. עם סעיף 2 אני מסכים לגמרי, ואני חושב שהטיפשות היא למעשה צורך השרדותי מובהק של גזע באשר הוא. ככל שיצר חי יותר בסיסי הוא ישרוד יותר. לגבי למידה אותה ציינת בסעיף 3, אני מאוד סקפטי האם זה קיים בכלל, אני מעריך שבפועל מרביצת האנושות טרם ירדה מהעצים, אני רוצה להזכיר שהמערב אינו ראי של האנושות. זה נכון שטוב שלום על פני מלחמה אבל בפועל שלום זו תקופה של אשלייה שמתקיימת בין שתי מלחמות,כי כנראה שנועדו להאבק ולהלחם זה בזה לנצח, ובין אהבה לכעס אני לא בטוח שיש הבדל גדול, שני רגשות לגיטימיים עם יחסי ציבור שונים ובשניהם יש קיום. איזה רגש טבעו פשוט יותר? התשובה ברורה.