מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

על דת

15/07/20 13:08
76 תגובות

בזמן האחרון אני חושב לחזור בתשובה גם כדי לשכוח את העבר וגם כי אני מאד רוחני ומוסרי וקצת מטפיזי ורוצה לבטא את זה דרך הדת והאמונה. הבעיה שדת יוצרת מגבלות שונות כמו איסורים לצייר, לפסל, לשמוע נשים שרות ואולי אף לקרוא ולכתוב יצירות ספרות עם ארוטיקה אף שגם בתנ"ך יש ארוטיקה. אני אמן ולכן תרבות חשובה לי. אולי אוכל להיות רפורמי מתון ואז יהיו לי פחות הגבלות. בנוסף אני משער שמאוד קשה ולא בריא לא לשתות מים יום שלם ביום חם כמו יום כיפור, וכיוון שאני לוקח תרופות ממילא אסור לי לצום אבל גם כשלא אקח אתקשה ובעבר הייתי צם רק מאכילה. עוד דבר שבפסח אצטרך בית נקי לגמרי מחמץ ואני לא יודע לנקות ברמה כזאת, הבנתי שיש עוזרות שנועדו במיוחד לזה ובכל מקרה בכפר שלי יהיה מי שינקה. דבר חשוב גם שאם אתחתן תהיה בעיה איך לחנך את הילדים. איך כדאי לדעתכם לסדר את זה?


תגובות

אורחת-552
15/07/20 13:41

חזרה בתשובה זה צעד מאד משמעותי עם הרבה השלכות, הסיבה שבשלה אתה רוצה לעשות את הצעד הזה צריכה להיות מאד משמעותית וצריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות שלך. מה שאני אומרת הוא שאם עדיין יש לך ספקות ויש דברים שאתה חושב שלא תוכל להם אז אולי החזרה בתשובה היא לא הפתרון הטוב ביותר לסיבות שנתת.. בד"כ אם יש משהו שמאד רוצים והוא מאד חשוב לאדם אז כל ההשלכות שלו מתגמדות לעומת מה שהבנ"א מקבל ממנו. ובתור בנ"א דתי אני אספר לך שדת זה משהו שמרגישים, זאת משיכה, לא חושבת שבאמת יש סיבה שכלית לבנ"א לקחת על עצמו כ"כ הרבה מגבלות, חוקים ואיסורים, אבל בסופו של דבר אנחנו בוחרים בדת כי אנחנו מקבלים ממנה מאד הרבה, וזה שווה לנו.. אתה צריך לעשות חשבון של רווח והפסד.. ומשהו נוסף לגבי המגבלות הספציפיות שפרטת, אם מאד רוצים תמיד אפשר, אם באמת תתעניין ותחשוב על הצעד הזה תצטרך להתחיל ללמוד.. ואז תראה שאין שום איסור לצייר, לפסל, לשמוע קול אישה אסור אבל יש הקלות כמו לשמוע בלי לראות או לשמוע קבוצת נשים ולא אישה בודדת (אני לא כ"כ מדויקת ואל תיקח מכאן שום דבר הלכה למעשה) ואתה יכול לבטא את עצמך דרך הדת והאמונה בלי להיות מחויב לדת, תבדוק איך זה מסתדר לך... אם באמת תימשך לזה אתה כבר תרגיש ותתחיל לחקור באופן טבעי וזה יסתדר מעצמו...

עגנון
15/07/20 15:03

תודה, אחשוב על הדברים. עד היום ביטאתי את רוחניותי בלי קשר לדת ובזמן האחרון אני מרגיש שהיא כמעט מתפוצצת מתוכי ויש בי צורך לבטא אותה בדרך אמונה מטפיזית. היא גם גרמה לי נזק ולכן ארצה לשכוח את העבר הרע ולהשתמש ברוחניות בדרך מטוהרת וחדשה. אני רוחני במיוחד ומרגיש שהרוחניות שלי מאד חזקה וצריכה להתבטא בדרך חזקה במיוחד. אברר עם דתיים מבינים בקשר להקלות שונות. אישה אחת אמרה לי שאם השרה למשל בתמונה מותר לשמוע אותה ולצפות בה.

ישראל-2020
15/07/20 15:24

היי עגנון כמו שכתבה defiance דת הוא לא פתרון לבעיות חד משמעית. דת זה מסגרת שהאדם בוחר מבחירה עצמית כאשר את מגיע לדת אין לך מקום לעשות שינוי בדת אלא הדת משנה אותך ואם הבנתי נכון אתה רוצה להשפיע על אחרים דרך הדת הדת לא מחכה לשינוים אלא שוב היא משנה את האדם כעת נקודה חשובה וקריטית אדם שרוצה לחזור בתשובה חייב חייב חייב חייב רב ומורה דרך חכם ויציב לא כל מי שלובש חליפת רבנים הוא מחזיר בתשובה ואני חלילה לא יכנס לכתות וקבוצות שגרמו לחילול שם שמים בהתנהלותם ו'המבין יבין' ו'המכיר מכיר' ואין כאן המקום לפרט ישנם הידועים ביותר שזה הידברות \ ערכים \ לב לאחים \ אור החיים \ נפש יהודי \ שלום לעם \ אש התורה ועוד כמה בודדים (גם זה לא בטוח שיש עוד) בלי הכוונה של רב גדול וחכם עדיף לדעת שאתה מה שאתה ולא לחשוב שאתה דתי \ חרדי ובאמת אתה לא תהיה כזה לגבי משא הפחדות שכאילו יש בדת איסורים והגבלות זה בין שטויות לשטויות פלוס+ כיון שכמעט שאין לך אדם שלא חיי מעצמו במסגרת כלשהיא בעלת מוגבלויות כי זה חוק העולם גם להיות סלבס אתה מוגבל אפילו יותר מחרדי (יודע מקרוב ממש) מי שיודע מה הסלבס עוברים ואיך הם חיים הוא לא היה נכנס לזה. קובעים לך מהבוקר ועד הלילה כולל בלילה מה לעשות ועל מה לישון וכיצד ללכת וכל זה אתה מגלה בדרך כמה הכל בלוף אחד גדול ואתה רוצה לברוח ואין לך דרך יציאה (כמעט) יש לך חוזים יש לך התחיבויות יש לך המון מוגבלויות שאתה לא מבין מאיפה זה נופל עליך זה הורג אותך שאתה יודע כמה אתה סובל ואייך אנשים מקנאים בך ובעצם על כולם כי הכל חארטה אחת גדולה. וזה עוד קבוצה שרבים חולמים להיות כמותם שלא לדבר על אחרים ולכן יש הרבה מה להרגע ממשא הפחדות של מוגבלויות כי זה קיים ויש בכל מסגרת תתבונן בעצמך ותראה כמה כיום אייך שאתה חיי יש לך אינספור הגבלות קצת התבוננות נכון נכון שכל דרך חדשה היא קשה נו ואז מה? ולכן מה ? אם אתה חושב \ יודע \ מבין שזה מה שטוב לך אז תלך על זה בלי מורה ןפחד אבל כמו שהקודמת כתבה אם אתה לא בשל לכך חבל כי אתה תיפול עם מכות כחולות (לא נעים בכלל) אם אתה צריך עוד משהו אני כאן כמובן שאני מצפה שיהיה עלי התקפה אני כבר בכוננות ספיגה דרך אגב אני אני מבריח אותך מכאן אבל באמת כדי לקדש את מטרת האתר 'כמוני' כאן זה לא המקום לדיונים בתחום זה בכלל וזה ממש לא לעניין אבל תעשה כמובן מה שאתה רוצה בהצלחה רבה איפה שאתה

חור
23/07/20 9:58

כמה חכמה. וואו. נכון כל כך

עגנון
15/07/20 18:10

אני מנסה לשנות את העולם בעזרת הרוחניות ולא בעזרת הדת, אלא אני חושב שהדת תעזור לי לבטא את הרוחניות שלי יותר טוב במעשים ובדרך חיים. אני אמן ולכן חשוב לי להתבטא אמנותית, אם הדת תאסור עליי לצרוך תרבות וליצור תרבות זה יגביל את הרוחניות שלי שחשובה לי. לכן אני חושב לנסות דרך רפורמית שלא מגבילה באופן קיצוני אלא יש הקלות. אני מדבר על מהלכי נפשי, סיפרתי בעבר על נטיותיי הרוחניות ועל הניסיון לשנות את העולם, להביא רוחניות ולהתקדם רוחנית. לכן עכשיו אני משתף בעוד רעיון דומה שחשבתי עליו.

דרדסית
22/07/20 19:25

הכמיהה שלך היא מדהימה, אבל באמת כמו שכתב ישראל אתה חייב מורה דרך ואל תיפול לשרלטנים, והרי לך הסימן- מי שמבקש ממך כסף הוא לאאאאאאאאא הדבר האמיתי גם הוא יודע לספר לך סודות אפלים מעברך ויש לו זקן לבן עד הרצפהץ אתה מלא וגדוש ברגש אבל חשוב לעשות את הדרך הזו גם עם שכל ומחשבה כדי שתגיע למקום הנכון בדרך הנכונה. בהצלחה! אם יש לך שאלות אתה יכול לכתוב לי בפרטי. כל תשובה 500 דולר סססתם תשובות מכל הלב באהבת ישראל!

עגנון
22/07/20 20:02

אני מניח שאם אהיה רפורמי לא אצטרך להחמיר עם עצמי מבחינת יצירה וצריכה אמנותית כמו לצייר ולפסל, לשמוע אישה שרה ולכתוב ולקרוא יצירות ארוטיות. אני מקווה שאוכל למצוא את הדרך המתאימה. קצת מפחיד אותי שיש מגבלות כמו לצום ולא לשתות יום חם שלם, ונדמה לי שזה שלושה ימים בשנה. לא בטוח שאוכל להתמודד עם זה, אולי צריך להתרגל. האם מותר לצום רק מאכילה אבל לשתות מים?

שלום עגנון, מסכים עם מה שכתב ישראל, אם אתה מחפש את הדת, אז אתה צריך מורה דרך, ממליץ על הידברות. באופן אישי למדתי לא מעט תיאולוגיה, דתות - ולאו דווקא יהדות, ואני הגעתי למסקנה שהיהדות אמת אחרי חקירה מעמיקה בנושא. אצלך אני מבין שהמניע יותר ריגשי, גם לזה יש מקום. אך כל דבר מגיע בשלבים, אי אפשר לשנות הרגלים ביום אחד ולכן אם תרצה להתקרב ליהדות תעשה את זה בשלבים, זה לא צריך להיות הכל או כלום, זה נעשה צעד אחר צעד וחשוב לעשות את זה מורה דרך שיעזור לך וידריך אותך בכל צעד. כתבת שאתה מפחד על היצירה. אין איסור ליצור ביהדות, להיפך, אם אלוהים נתן לך כישרון - תממש אותו. יש הגבלות מסויימות ליוצר דתי - אך יחד עם זאת, יש לו באר אינסופית של ידע שממנה הוא יכול לשאוב השראה. בכל דרך שתבחר, מאחל לך בהצלחה! ומקווה בשבילך שתבחר את הדרך הנכונה ביותר בשבילך.

חור
23/07/20 9:59

:tmbsup:

רפי.ב1
23/07/20 0:08

נכון ערוץ ההידברות יכול באמת להתאים לך. ולבדוק את נטיות ליבך

unicorn1
23/07/20 6:42

הי אתה יכול להיות שומר מסורת ( כמו שאני מגדירה את עצמי) אני מפרידה בין בשר לחלב בבית עושים קידוש שבת לא שומרת אבל כן. , לא אלך לעבוד ואו אצא לקניות ואבזבז כסף כמובן אנוח צמה ושומרת בכיפור... ויודעת תפילות .... שמה חצאיות כשאני צריכה ללכת לבית כנסת מנקים / שומרים פסח וכו... לא דווקא להיות דתייי ולהחמיר את המצב אפשר להיות מסורתי להתקרב לדעת להאמין באלוהים לשמור כשרות לדעת מצוות ... אין נכון או לא נכון כל אחד עושה מה נוח לו אם אתה רוצה להתקרב לדעת אתה יכול .... לא בהכרח להיות חדי שהולך בחליפה שחורה לבנה עם כובע וכן אתה יכול לבטא עצמך כפי שאתה רוצה אף אחד לא יחליט באיזה דרך תחייה רק אתה!

Be-and-Be
26/07/20 21:07

זה יפה מאוד. אני מעריך אותך על הכח לכתוב מילים כאלו. אני מרגיש שאני כן מדכא את עצמי במצוות, ומרשה לעצמי להיות מדוכא גם כשזה לא בא לי. אין לי את הכח להפסיק אפילו כשאני רואה שאני מזיק לעצמי. אני פשוט מרגיש שאין לי כח לומר"די!!!! נמאס לי" כאילו אני חייב לכולם משהו.

יוני921
23/07/20 12:22

אני שומר נסורת

עגנון
23/07/20 12:47

האם לדברים קשים פיזית במסורת אפשר להתקרב בהדרגה, למשל בהתחלה לא לצום לגמרי ביום כיפור? בקשר ליצירה דתייה אחת אמרה לי שאם האישה השרה נראית רק בתמונה מותר לשמוע אותה, האם צדקה? יצירה וצריכה של תרבות חשובה לי מאד כי אני אמן וגם כי הרוחניות החזקה שלי היא  הסיבה העיקרית שרציתי לחזור בתשובה.

דרדסית
23/07/20 14:08

בקיום מעשי של מצוות כמובן צריך להתייעץ אבל היהדות מאוד דוגלת בהדרגה, ואם אתה בדרך ועושה כל מה שאתה יכול אתה מסודר. קצת מוזר לי כל הגישה הזו של מאמין באלוקים אבל לא שומרים שבת למשל. במה אתם מאמינם? שאלוקים הוא דוד נחמד? שהוא אומר מה לעשות אבל לא חייבים להקשיב לו? מקוה שזה לא נשמע תוקפני אבל אני אף פעם לא הצלחתי להבין את אלה שלוקחים את ה"בערך" כדרך חיים. אם אתה לא מצליח ומסוגל סבבה, אבל לבחור לקיים חלקים זה בדיוק ההפך של אמונה. זה לומר שאתה הוא האלוקים של עצמך ואתה מחליט וקובע. שוב סליחה אם נשמעתי אגרסיבית מדי, רק מנסה להבין..

עגנון
23/07/20 14:29

מטרת האמונה באלוהים קודם כל לחזק את המוסריות. חשוב מאד להיות מוסרי בין אדם לחברו, ואדם שמנצל את הדת בדרך נכונה וחכמה ולא בפנטיות יכול ללמוד להשתפר מוסרית וגם רוחנית. מי שמאמין בדת חשוב שישמור שבת, אבל אפשר לפרש את התורה בדרכים שונות וללמוד אותה ולו פעלנו בדיוק לפי הכתוב בה היינו עושים מעשי זוועה כל הזמן כמו להרוג אנשים בגלל אי שמירת שבת. גם הסנהדרין לימד זכויות על האדם לפני שהחליט לקחת נפש. יש להשתמש בדת ובתורה בתור חוכמה. כתבו לי שלא בהכרח למשל אסור לצייר ולפסל ליופי, אבל אסור לעבוד אלילים. גם אמנות ותרבות חשובות לרוחניות. אלוהים הוא המצפון והרוח שיש בכל אחד ומחזק אותו.

 

נויה14
23/07/20 18:27

אתה מחפש להתקרב לדת או להתקרב למקום שהרוחניות בו נחשבת יותר "לגיטימית" או רווחת... אני לא יודעת לנסח כ"כ למה התכוונתי מקווה שתבין כאילו לה. קרב לדת בגלל שזה מקום שבו לרוחניות יש יותר במה כביכול..

Be-and-Be
23/07/20 20:31

בהצלחה במסע

עגנון
23/07/20 20:37

תודה חברים, אני מאמין ברוחניות החזקה שלי. 

 

היי עגנון. אני חרדית מלידה. קצת מוזר לי שאתה חושב על לשנות דרך חיים וההתלבטות שלך היא לבחור להיות רפורמי. מבחינת היהדות זה סותר לגמרי. אם אתה מתלבט בן שני הקצוות אז אולי הרצון להתחזק ולחזור בתשובה הוא לא מספיק פנימי, במיוחד שאתה בא ומציב קריטריונים ואומר מראש שיש דברים שלא תוכל לעמוד בהם כמו שירת נשים... אני נגד מה שאני הולכת להציע אבל כרגע מה שנראה הכי מתאים לך זה באמת להיות מסורתי כמו שהוזכר פה... - כמובן מנוגד לדעתי כי מבחינתי אם אני מאמינה במשהו אז אלך איתו עד הסוף ולכן אני חרדית חזקה מאוד. אני לא מסכימה כל כך עם לקחת חלקים שיפים לנו ולזרוק חלקים שקשים לנו. אם נאמר אבחר דיאטה מסוימת - ברגע שבחרתי אותה אם אקח רק חלקים ממנה לא אוכל לומר "אני עושה את דיאטת X" בכל אופן עגנון המון הצלחה. נ.ב. יש המון אנשים שלא צמים ביום כיפור בשל בעיות בריאותיות... ואם אתה באמת רוצה לדעת אז בדת הקטע של שמיעת שירת נשים והצומות זה עוד הקטע הקל. הדת היא דורשת אבל נותנת המון עגנון. תעשה את שיקולים שלך... בסוף אתה מכיר הכי טוב את עצמך...

אבל אפשר לפרש את התורה בדרכים שונות וללמוד אותה ולו פעלנו בדיוק לפי הכתוב בה היינו עושים מעשי זוועה כל הזמן כמו להרוג אנשים בגלל אי שמירת שבת. עגנון לא מסכימה עם המשפט הזה. לא אתה קובע את הקריטריונים של מה נקרא זוועה ומה לא... צר לי. כשאתה אומר שאלוקים הוא המצפן המוסרי אתה צריך לקבל את ממנו את הכל באהבה ולדעת שהוא אביך ורוצה לעשות לך רק טוב. אם אתה מאמין בו באמת אתה לא יכול לחלוק על מה שלפעמים נראה בעיניך אכזרי, נורא וכואב. מאמינה שמי שיצר את האדם יודע מה הכי טוב בשבילו.

כמובן עגנון כותבת לך באהבה , לא בשביל להתנגח חלילה.

ישראל-2020
24/07/20 7:11

שלום לכולם
ראשית אני מודה לכל מי שכתב לי בפרטי בתועלת התגובות שלי ובפרט בנושא זה שהנפילה ממנו לתאום הוא כפסע, ומילה קטנה שלא במקום עלולה רק להרחיק אני כולי תפילה שחליליה לא יצא מכשול ותקלה ע"י ושוב תודה.
כעת לגופו של דיון מרתק ללא ספק כפי שכבר נכתב כאן ע"י וע"י אחרים דת זה לא דרך להביע את עצמך, דת היא דת ואתה מה שהדת כמו שהיא רוצה לשמר אותך לעשות אותך הכי טוב שרק יכול להיות.
בין התגובות ראיתי שהיו כאלו שהציעו את הדרך הקלילה אז תגובתי מאד יבשה "לזה קוראים דתי לפי דעתי"
או בניסוח יותר עוקצני 'מסור T' 'מסור B' 'מסור X' יש כל מיני מסורים זה יהדות פלורליסטית שאין לה שום מקור, זה משהו חדש שנוצר במאה חמישים שנים אחרונות ולפי מיטב ידיעתי עד אז לכולם ללא יוצא מן הכלל הייתה יהדות אחת ומי שלא "בא לו" על היהדות פשוט אמר ועשה אחרת אבל לא קראו להם בשם מסורים למיניהם הם הבינו לבד שהם מחוץ למחנה רק מלפני כ200 שנים החלו "כל מיני" זרמים שונים ומשונים שבאו עם המשפט האומלל "אהיה יהודי בביתך ואדם בצאתך" שדרך אגב לא נשאר ממנו זכר ושארית בעולם כך גם דעתו הגאונית ירדה לה עם גופתו אל הקבר בנתיים היהדות האמיתי ממשיכה עם או בלי כל אותם "התחדשויות למיניהם" ופורחת לה בגאון ולתפארת כאן בישראל ובתפוצות בעוד שכל המחדשים כרב לצערינו הרב מתבוללים להם בין אומת העולם
אפילו ראש הממשלה הידוע אריאל שרון בכה ואמר "לי עוד היה סבא וסבתא שראיתי מהם אייך ומה זה היהדות מי יראה לנכדים שלי מה זה" ואז הוא אמר "אני רגוע שיש את הדוסים שיחזירו אותם בתשובה"
ולך עגנון היקר תשובתי מה שנאמר ע"י אחרים שניתן לעשות "התגמשויות ביהדות" ולשמור את מה שמסתדר לך כעת בראש ומה שלא אז לא אין זה אלא בין שטויות לשטויות פלוס+ זה בדיוק כמו שאני יעלה מי ארץ מוצאי (לדוגמה איראן) ואני "יסכים" לקבל ע"ע רק את החוקים שכעת מסתדר לי את מה "שבא לי" אף אדם לא יראה את זה בתור גישה נכונה כי אחרת יהיה כאן בישראל אנרכיה מטורפת
אז מאד מעניין למה דווקא ביהדות ניתן "לגמש" אותה לפי מה שנראה לי לפי מה שבא לי
והעיקר הוא עגנון שוב כמו שכבר כתבתי היהדות לא באה לשרת את האומנות שלך ולהוות פלטפורמה לרוחניות "שלך" אלא אתה כמוה ולא היא כמו שמסתדר לך
לגבי המחשבה שכאילו הדת עושה קשיים או מחמירה במקומות מסוימים אז כך היהדות הוצגה לפניך עד היום בצורה מעוותת שאין כדוגמתה ולאחר המחילה שיבשו לך את המוח בשטויות פלוס ועוד ע"י מי? ע"י אנשים שלא מבינים בדת "הם" מסבירים לך מהיא דת! זה שווה בעיניים למורה לאנגלית במדינת אנגליה שלא מבין כלל בעברית ומכיר את ישראל והשפה שלה רק דרך ערוץ "אל מאדין" או "אלג'זירה" והוא המורה הדגול הזה יסביר לך על היהודים ועל היהדות ועל מזרח תיכון חדש "הלו המורה הדגול" תתמקד באנגלית שלך ואל תתעה אחרים ביהדות
לגבי המושג "להתחיל להתקרב"או בגירסה מעודנת "בקליל" אז כך חז"ל הקדושים אמרו כך " מחללים עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה" זהו מושג שנלקח לגבי חולה שחלילה עלול למות אזי שמותר כעת בשבת לחלל עליו (בשבילו) שבת אחת רק כדי שבס"ד ישמור אח"כ שבתות הרבה ומזה לומדים שאם בסופו של דבר אתה רוצה להגיע למטרה "האמיתי" שזה יהדות כמו שצריך!! לא כמו שבא לי אזי שכל צעד שתעשה להתקרב לתורה אזי שהוא צעד מבורך כל אי הדלקת סיגריה אי נסיעה בשבת צום בכיפור ואפילו שמרת שבת עד הבוקר הרי זה נחשב, וכמובן שאסור בתכלית האיסור לחלל שבת בכלל!! אבל אין ספק ששמירת השבת במהלך יום השישי בערב ועד לשעות הבוקר הרי זה זכות גודלה וכן עוד יותר גם אם חליליה נפלת בשעה 10:00 בבוקר בחילול השבת ומיד שבת לשמור את השבת כל רגע ורגע נחשב לך לשמירת השבת אבל לא להיות כמו אותו אחד שהפסיק לעשן "לגמרי" בין סיגריה לסיגריה זה נקרא לעשות צחוק מעצמך כל מיצווה ומצווה הרי זה צעד מבורך שהרי אם ילחיצו אותך ברגע להיות הכי חזק הכי חרדי מה שיקרה הוא ברור וידוע מראש אתה תחזור להיות הרבה יותר גרוע ממה שהיה אם בכלל היה!!!!!

בקיצור נמרץ היהדות היא דת מעניינת ואתה מוזמן לבוא אלי לשבת לדבר (עם מסיכה בריחוק 2 מטר) ולדעת מהיא היהדות שתעשה אותך למאושר באדם לדעת על הדת מהמקור ולא דרך מורה לאנגלית באנגליה, דרך אגב אתה לא היחיד, יש לי מידי יום ביומו רבים שבאים וכן גם אני בא להרצאות בתחום אתה מוזמן בכייף.

וכמובן אל תשכח אחי היקר!
אתה 'יהודי' וזה לפני 'ישראלי' מה תנחיל לילדים שלך ??? שאתה ישראלי ?! מה זה ישראלי?? ועל איזה שנה אתה מדבר? כי כל כמה חודשים מתחלף כל הישראליות בישראל כל שנה ממציאים חוברות חדשות של "שיטת חינוך ישראלית מעודכנת" כך שמה שאתה חונכת ומה שאתה תחנך "לא אקטואלי" לילד שלך בכלל כי אתה 'מיושן' האמת לא כי אתה 'מיושן' אלא כי אתה קרוב יותר ל'קוף' שממנו ניצר האדם "והם הצעירים" מתורבתים הרבה יתר ממך הם יותר 'בני אדם' אתה יותר 'קוף' ממש סליחה אבל זה מה שלימדו אותי בב"ס של המחוננים בת"א ובכל האוניברסיטאות שישראל מתפארת בהם.
אז אחי היקר תכלית מי אתה ומה אתה מה הפלטפורמה שאתה יושב עליה ולא מה הפלטפורמה שיושבת עליך
בנתיים שבת שלום לכולם ותודה על התמיכה ועל הקריאה

חור
26/07/20 0:24

מיוחד.

דרדסית
24/07/20 9:18

לגבי ענין מחללי שבת שגורם לסנהדרין לרצוח בלי הפסקה... בית דין שהוציאה להורג פעם בשבעים שנה נחשבה לבית דין קטלנית!!!! אז כדאי לבדיוק את השוק ולהכיר באמת את הסחורה לפני שיוצאים בהצהרות. יש כאן משהו שווה וטוב שחבל לפספס בגלל סיסמאות שמצטטים כל מיני טפשים.

עגנון
20/01/22 13:45

אני יודע את זה, העניין שבתורה כתוב בפירוש שכל העושה מלאכה בשבת יומת, ואומרים כל הזמן שחוקי התורה נצחיים ומשמיים. אם התורה חוקה ככל חוקה, אמורים להתייחס אליה כאל חוקה ברורה ולפעול בדיוק לפי הכתוב שפירושו רצח לא מוסרי ואכזרי. מישהו אמר שהתורה היא החוקה המושלמת. האדם בצלם אלוהים ואסור ליטול חיי אדם מקודשים אלא אם רצח אדם אחר.

 

 

דרדסית
24/07/20 9:18

כמובן לא אתה הטיפש , עגנון, אם השתמע כך מדברי. זו התקשורת המתלהמת והרדודה.

Be-and-Be
24/07/20 12:21

אני התעסקתי בנושאים האלה עד לזרא. היום אני יותר מבין את האנשים שמוצאים את האלוהים בתוכם, ובדרך שלהם. לדעתי זאת היהדות היותר אמיתית. אמנם לאנשים כאלו יותר קשה להוכיח את צדקת דבריהם, אבל הם חיים יותר בשלום עם עצמם.:smile:

דרדסית
24/07/20 16:33

אולי הם חיים בשלום עם עצמם אבל זה הפך היהדות. כל ענין האמונה זה להיכנע לאלוקים ולגעת שהוא היחיד שיודע הכל אז לעשות סלקציה ולקרוא לעצמך אלוקים זה אולי כיף וסבבה אבל לא יהדות.

דרדסית
24/07/20 16:33

מאוד עצוב לחשוב שהאלוקים בתוכי. למי אתה מתכוון כשאתה זועק בעת צרה לעזרה? לעצמך?

חור
26/07/20 0:25

:tmbsup:

עגנון
24/07/20 19:09

ככל שאני מבין את זה דת היא שמירת מסורת ביחד עם אמונה באלוהים. דת אמורה לעזור לאדם, לא להפריע לו. היא צריכה לקדם אותו רוחנית. יצירה ושמיעת נשים הן חשובות רוחנית ולא כדאי לוותר עליהן. אפשר לפרש את הדת בכל מיני דרכים. ידוע לי על כך שהסנהדרין לימד זכויות על האדם, האדם בצלם אלוהים ואין ספק שמאד אכזרי להרוג בגלל חילול שבת. חשוב לי ביטוי הרוחניות והמוסריות שלי. אלוהים מופשט ונמצא בנפש האדם, הוא מצפון ורוח ומזה נוצר כוחו. האדם מתפלל כדי להיעזר ברוח שבו. ייתכן שהרוח יצרה את החומר, ושהיא מקשרת בין הנפשות.

עגנון
24/07/20 19:12

דרדסית את באמת בעד מצוות כמו להרוג אנשים בגלל חילול שבת, הומוסקסואליות, קילול הורים, הזכרת השם המפורש ועיסוק באוב? את לא חושבת שזה די מפחיד, היית מוכנה לחיות בידיעה שאם תחללי שבת תמותי? קשה לי להאמין. כבר מזמן הבינו שצריך לחשוב היטב ו להיזהר לפני שהורגים אדם.

דרדסית
25/07/20 22:10

למה אנחנו חיים ולמה אנחנו מתים? אני יודעת שיש לי אבא בשמים שאוהב אותי מאוד יותר משאני אוהבת את עצמי. אוהב אותי גם כשאני חוטאת ויודע יותר טוב ממני מה טוב לי, שלפעמים אני בראיה המוגבלת שלי לא יודעת. אני לא בעד להרוג אף אחד, ובטח שהיום אין לאף אחד את ההיתר להרוג (עד כמה שידוע לי על הוצאת השם המפורש אין גזר דין מוות) ובשביל הטוב המוחלט שלי יש לו דרך להוביל אותי. כולנו נמות בסוף וזה לא אמור להפחיד אותנו, אנחנו רוצים לחיות חיים מלאי משמעות ושלמוות שלנו גם תהיה משמעות, אז אם הוא יחליט שטוב לי למות זה כמובן יהיה לי קשה אבל אני סמוכה והבטוחה שהוא עושה את מה שהכי טוב לי, או לפחות עובדת כל החיים כדי להרגיש בטוחה כי זו האמת. די עם הלהרוג הזה. אמרת שצריך לחשוב טוב לפני שהורגים אדם ואני אוסיף על דבריך שגם אם נחשוב הרבה אסור לנו להרוג. ולבי אנד בי שמדבר על הראש החרדי שיש לי ואני שמלה שיש לי, תדע שהרוחתי אותו בעבודה קשה ולא נולדתי אליו. אני לא מבקשת שתקבלו את דברי כאמת כי באמת אין סיבה, רק שתנסו לראות את העולם מזויות נוספות ואולי תכירו דברים חדשים ומדהימים. הכל נכתב באהבה גדולה וברצון להטעים אתכן בטוב שיש בחיים שלי. (לא הורגת אתכם!!:wink:)

Be-and-Be
25/07/20 23:59

סליחה אם כתבתי בצורה לא מספיק רגישה. גם אני קניתי את הראש החרדי שלי, וגם אני שמח בדרך שעשיתי. ובאותה התקופה גם אני לא יכולתי להבין אנשים שעושים בערך, או "מה שטוב להם", ייתכן שחלק מזה עדיין שם אצלי, אולי בגלל זה הייתי קשה. לדעתי אפשר להבין את האנשים שעושים חלק, כגון רק שמירת שבת ודברים כאלה. אלה אנשים שפחות שמים לב למציאות השם, פשוט כי המציאות שלהם מעניינת אותם ולא בא להם כל כך להתעסק במה שמעבר. אולי הם נורא אוהבים את החיים שלהם כמו שהם, ופחות מעוניינים במשהו שיפריע להם, וגם אם אלו רצונות שלהם, הרצונות שלהם הם לא רעים. נניח שמדובר בתאוה, למין או לאכילה. או לכסף. או לכל מיני שיגעונות אחרים. אלו דברים שגם בתוך היהדות יש להם מקום, אז כנראה שהם יכולים לעשות טוב לבן-אדם. פשוט היהדות הופכת אותם להיות מושלמים, וזה דורש הרבה עבודה קשה, והם לא רוצים לעשות את העבודה הקשה הזאת. אבל יש דברים שבאים להם בטוב, והם מרגישים שהם מחברים אותם לקדוש ברוך הוא, והם עומדים על קיומם. תחשבי על זה כמו ילד בבית הספר שלא אוהב ללמוד, לשיעורי הספורט הוא יגיע ויצטיין ולא לשום מקצוע בכיתה. אז בספורט הוא מוצא לו מסגרת, עדיף שהוא לא יגיע לבית הספר בכלל!? ואם הוא לא רוצה להקיע בלימודים, נצליח בכח להכריח אותו ? :) להפוך את הרפורמות לדת זה כבר סיפור אחר. לומר שהדת היא "בערך" ולהפוך את זה לדת, זה שקר שאין לו מקום. כך נהג לומר הרב שלי. לומר שהאלוקים בתוכי, זה סוג של הסתמכות על הנשמה שלי, שמתגלה דרך הגוף שלי. הרעיונות האלוקיים אצלי מסוגלים להתבטא דרך הגוף, בדיוק כמו דרך הנשמה. זו הסגולה של ישראל. בזמנים שבהם לא האמנתי בזה, הרגשתי שממיתים משהו יפה בתוכי, והיתה בי התנגדות פנימית לדרך התורה. עם השנים, לאחר שקיבלתי עלי עול מלכות שמים, למדתי לראות את נשמתי שמתגלה גם דרך הגוף. אני כבר לא חייב היום להסתתר מאחורי משפטים שכולם מבטאים הוד והדר, אני מסוגל לבטא קדושה גם בצורה פשוטה מאוד במשפטים "טבעיים". זה אמנם פחות מרשים, אבל זה חודר יותר לעומק, ובסופו של דבר זו גם דרך שאפשר לחיות איתה, והיא מושכת את הלב.

עגנון
20/01/22 13:43

כן, רק שאם לא אלוהים הוא המחליט להמית אלא בני אדם, זה תלוי בהחלטת האדם ולא במקרה שאלוהים יחליט לסלוח למשל. אני חושב שרק לאלוהים מותר ליטול חיי אדם, אלא אם האדם רוצח אדם אחר.

 

 

דרדסית
25/07/20 22:34

"ואני שמחה שיש לי" לא שמלה , כמובן

Be-and-Be
25/07/20 23:18

לבריאות:)

חור
26/07/20 0:27

הבנתי למה אתה מתכוון.

דרדסית
26/07/20 0:38

אין לי ווטו על היהדות ולא ברור לי איך השתמע כך מדברי. אם אתם מתיימרים להיות ליברליים ואופן מיינד אתם לא יכולים לנהוג ככה רק לגבי הדיעות שאתם אוחזים בהם. יש לי השקפת עולם מסויימת ורציתי לחלוק אותה איתכם. לא מתיימרת למונופול על אלוקים או משהו בסגנון.

יוני921
26/07/20 8:35

כפרה על אלוקים

ישראל-2020
26/07/20 10:04

היי לכם ובוקר טוב השיח מתפתח כאן יפה ורגוע ואני שמח על כך אלא שחשוב מאד מאד שידעו נקודה קריטית. נוצר ביהדות החדשה מן משפט חסר תוכן שאומר 'איש איש באמונתו יחיה' תכלס אין משפט כזה במקורות הוא סילוף של הפסוק בחבקוק 'צדיק באמונתו יחיה' שפירושו ההיפך הגמור מ'איש איש באמונתו יחיה' לבוא ולתת ולכל אחד לבטא את הדת כמו שהוא חושב ורואה לנכון! מאד מעניין אותי האם את המשפט החצוף הזה הוא יגיד על בקלוויניזם, פרוטסטנטיים, השיעה באסלאם, המורמונים, התנועה הוולדנסית, דונאטיזם. ועוד ועוד שאין להם מספר האם גם שם הוא יבוא "ויסביר" את האלוקים שבו?? האם גם שם ניתן יהיה לפרשן את הדת כמו שנראה לך ?? והאם לא 'יבעטו' בך ויסבירו לך שאתה מבלבל את המוח! למה דווקא באותה דת שהצליחה לשמר את עצמה מכל רוח זרה ושונה דווקא שם מגיעים כל מיני פרשנים ועושים בדת מה שהם חושבים ע"פ מה שברגע זה עולה להם?! ומה יהיה לו תשובה על החרדים: "אתם לא בעלים של היהדות !! הבנתם כן כן אתם לא בעלים של היהדות אז למה כך? אולי אתה דומה יותר לאחד מתוך אלפי אם לא מאות ואלפי כתות ודתות שקמים חדשים לבקרים? ואתה כן מתיימר להסביר את הדת של היהדות הכי וותיקה הכי שמרנית והכי נצחית ובא נאמר בלי משוא פנים שאתה מתות האני מאמין שלך ילך איתך לקבר והעם היהודי השמרני והנצחי ישאר כאן איתך או בלעדיך הנקודה הזאת שמגיעים כל מיני חכמולוגים וקמים לך ביום בהיר עם תפיסת עולם חדשה על היהדות היא בלתי נסלחת כי הם לא יעזו לעשות כך בשום דת וכת שבעולם רק על היהדות יש להם את הפריבילגיה לשנות \ לשחק \ לעוות מה שבא להם ואייך שבא להם ומה הם יגידו בסוף אתה (הדוסים) לא הבעלים של היהדות!! רגע רגע לא הבנתי אתה כן בעלים של היהדות הרי ברור שלכת \ לדת חייב שיהיה בעלות כי אחרת מי קובע? מה קובע? אייך נקבע? למה כשאתה נתקל בכל סיבוך אתה פונה למקור, לשורש, הרי לפתור הבעיה מכל סוג שלא יהיה את תמיד תעצור ותתבונן בשורש הבעיה, והמקור, בבראשיתי של השב. אז לא ביהדות ניתן למר "תחיה ותן לחיות" "פלורליזם" "גמישות" "דתי לפי דעתי" "היהדות כופה" ועוד שלל משפטי מצפון קוסמטיים והעיקר 'אני דתי בלב' 'איש איש באמונתו יחיה' 'דרך ארץ קדמה לתורה' ועוד שלל משפטים לא מחייבים ונטולי רגשות ותוכן חברה המצפון היהודי שלכם זועק וצועק והיא נשמעת בסוף העולם ועד סופו חברי וידידי היהדות כרב כאן מזה אלפי שנים היא היתה ותהיה כאן ותחזיק מעמד דווקא בגלל האי שינוי של כל מיני רוחות זרות ומשונות מומלץ בחום ללמוד על היהדות בכיוון הנכון ולא אצל המחדשים בע"מממממ (בעירבון מוגבל מאד מאד מאד מאד מאד) כל ילד עם טיפה שכל מפריך את שלל ההמצאות החדשות של ההסברים החדשים של היהדות ונפסיק לקשקש בשכל של עצמינו ניתן עוד להרחיב והמון להרחיב הכל לפי השרשור של התגובות שלכם חברים

עגנון
26/07/20 13:06

אדם לא חייב להיות דתי ולסגוד לאלוהים. כל אחד רשאי לחיות באמונתו וכהבנתו בתנאי שיישאר מוסרי ולא ירע לאנשים אחרים. דת ובעיקר יהדות שנחשבת לדת נעלה וטובה, אמורה לפתח רוחניות ומוסריות ולשפר את האדם. אם משתמשים בה באופן שמגביל את אלה, היא חסרת ערך. כבר אמרו שאת חכמת התורה אפשר לפרש באינסוף דרכים. הרוצה יפעל לפי חוקי היהדות אבל לא בפנטיות עיוורת אלא בדרך חכמה וטובה שתעזור לו ולסובבים אותו ותחזק אותו נפשית, דרך שתתחבר לאלוהים נכון כמו מה שהוא באמת יכול להציע לנו ולא כפעולות מתוך פחד בלבד.

 

Be-and-Be
26/07/20 21:10

לדעתי דרך נכונה לדעת אם אדם מתחבר ליהדות נכון, זה לראות את היחס שלו כשהוא נפגש עם אנשים שלא הולכים בדרך שלו. אם כיף לו איתם ולהם איתו סימן שהוא שלם עם עצמו. אבל אם הוא מעורר באנשים תחושות של שנאה כנראה שיש משהו לא טהור (או לא טהור לחלוטין) בגישה שלו.

דרדסית
26/07/20 13:45

בי אנד בי מאוד התחברתי לתגובה שלך והסכמתי. הערה קטנה- כתבת על אנשים שנרתעים מהדת כי מפחדים לאבד הנאות מסויימות. כמי שהענין הפריע לה שנים וערכה על זה תחקיר חשוב לדעת שיש מקום ביהדות לכל סוגי ההנאות, ואפילו כתוב שאדם יתן את הדין על כל דבר שראו עיניו ולא נהנה ממנו!!! ומטרת בריאתנו כתוב במסילת ישרים היא להתענג על הקב"ה. כל צורך שבנפש יש דרך להשיג אותו בצורה כשרה. דוגמא הכי בנאלית- לאכול חזיר- יש דג כשר שיש לו טעם זהה לטעם החזיר. (לא ניסיתי אף אחד משניהם אבל לכו לבדוק..) לכל צורך יש מקום. לא צריך להדחיק את הרצונות והתאוות אלא למצוא את הדרך להשיג אותם בצורה חיובית. בדוק- לכל הנאה יש תחליף כשר! אז תהנו מהחיים!!!:tmbsup::tmbsup::tmbsup:

מסכימה עם דרדסית, ישראל 2020, וBE AND BE. ואתן לכם דוגמא: אני עושה דיאטת חלי ממן, מאמינה שהרבה ממכם מכירים אותה או לפחות שמעו עליה. מה יקרה ביום שאחליט לשנות כמה דברים? אחליט שאני לא אוכלת כל 3 שעות אלא כל 5 שעות. יכול להיות שארד במשקל ואהיה מרוצה ואלך להפיץ את מה שעשיתי. האם מה שעשיתי נקראת דיאטת חלי ממן או נקראת סילוף של דיאטת חלי ממן?!?!!! האם שימרתי את השיטה שלה או שבחרתי את מה שאני רוצה ומה שבאלי???!!!! אי אפשר לקחת את היהדות ולבחור מה שבא לנו!!!! אם זה היה ככה מזמן ליהדות היו 10000000 פנים!!!! כולנו אנשים עם דעות שונות, לזה לא נח לשמור שבת, להוא לא נוח לשמור עריות והשלישי בכלל חצי מהתורה לא מוצאת חן בעיניו.... זה לא בידיים שלנו!!!!! נקודה!!!!!!! נכון, אני מעריכה מאוד אנשים שעושים רק חלק כי זה אולי עדיף מכלום! - אבל זה בהחלט לא הכל!!! לקחת מה שבאלי, ולפרש איך שבאלי זאת טעות!!!! אוי ואבוי לבנ"א כזה שיעיד אני שומר תורה ומצוות!!!! - כי אתה לא!!! כשאלוקים רצה לתת את התורה ליהודים במעמד הר סיני הוא פנה קודם לאומות אחרות ובפני כל אומה הציג קצת מהתורה - האומות הנגדו כי לא רצו להתחייב על נקודות ספיצפיות קשות לביצוע ובאמת לא קיבלו את התורה... עם ישראל אמר על כל התורה "נעשה ונשמע" ולכן זכו וקיבלו את התורה. אי אפשר לבוא עכשיו ולבחור - כי לו קבלת התורה הייתה עכשיו לא היינו מקבלים אותה כלל... ועגנון יקירי אם אתה באמת מעוניין לדעת ולחקור, מציעה לך לא להסתפק בקבוצה היפה שיצרת כאן, אלא ללכת למישהו מוסמך... ברוך ד' יש כאן ריבוי דעות וכולם חכמים ונבונים, אבל אתה צריך להזהר לא להתבלבל... מקווה שלא פגעתי באף אחד... זאת דעתי שלי ומי שרוצה מוזמן לסתור...

עגנון
26/07/20 20:51

רוחניות חשובה וכאמן לא אסכים לוותר עליה, דת אמורה לעזור לרוחניות. הדת אוסרת לצייר, לפסל ולשמוע קול אישה. זה מגביל את העיסוק באמנות ובתרבות וזו לא הדרך. לא צריך לקחת מה שבא, צריך לפרש את המצוות ואת ההלכה בדרך חכמה שתתאים לכל אחד.

עגנון
26/07/20 20:54

במקרה אני לא אוהב בשר חזיר וזה גם לא בריא. מהבחינה הזאת לא תהיה לי בעיה לשמור. השאלה החשובה כמו שכתבתי איך אוכל לשמור על הרוחניות שלי החשובה לי כל כך וליצור ולצרוך אמנות בחופשיות וגם לקיים מצוות ולהאמין באלוהים.

דרדסית
26/07/20 21:41

אז אתה סך הכל אומר שתהיה מורכבות מסוימת למצוא את שביל הזהב שתוכל למצוא את ההנאות שלך בדרך התורה, ובשביל זה אתה חייב להתאמץ, להתייעץ ולעבוד על תוכנית חיים שמתאימה לך. יש דרך לצייר ולפסל בצורה מותרת וצריך למצוא אותה. בשביל דברים טובים משלמים ביוקר ובשביל חיים מלאי סיפוק צריך להתאמץ ולמצוא את צורת החיים שתהיה טובה לך וטובה בכלל.

אורחת-552
26/07/20 21:36

הדיון כאן די חוזר על עצמו, הדת לא אמורה לעזור לרוחניות, הרוחניות היא חלק מהדת, היא תוצר שלה. הדת ממש לא צריכה עזרה מאף אחד. הדת אמנם מגבילה במעט מאד את העיסוק באמנות ותרבות (ואני מדגישה את המעט כי כל מה שפרטת אלו דברים שאין אתם שום בעיה למעט פרטים ספציפיים מאד) אבל ההגבלה הזאת היא מכוונת ומצריכה את האמן לקחת את היצירה למקום גבוה יותר, רוחני יותר, הגבולות שלנו לא מגבילים אותנו, הם מפתחים לנו את היצירתיות, אם לא היה לנו גבול לא היה לנו שום אתגר ביצירה, בתור אמן אתה מוכרח לדעת שהגבולות שלנו הם אלה שעוזרים לנו ליצור. במקום להחליט החלטות כאלה גדולות ומשמעותיות של המעבר לדת הייתי ממליצה לך קודם לנסות לחפש וללמוד קצת על אמנים דתיים, על העיסוק בתרבות ואמנות בחברה הדתית, תתחיל לחפש, תראה יצירות של אמנים דתים\חרדים (והיום יש הרבה תערוכות והרבה מודעות לנושא) תבדוק אם אתה מתחבר לאופן בו הם מבטאים את הרוחניות ביצירות שלהם ותחליט אם זה מתאים לך, אם אתה מתחבר... אם לא, אז צריך לחפש מקום אחר לחפש בו את הרוחניות, אם כן, תתחיל לחקור את היצירה\האמן ולחפש מאיפה נובעת העוצמה של היצירה שלו שכ"כ מדברת אלייך. בדרך גם תבין שאין שום סתירה בין לצרוך אמנות בחופשיות ולקיים מצוות ולהאמין באלוקים. בהצלחה!

הרבה הצלחה עגנון וכן לכולם אני מעדיפה לא להגיב על דברים שלדעתי הם כפירה... גם לי יש עבודת מידות להמשיך להאמין ולקיים. אז אם למישהו כאן יש שאלה שבאמת מטרידה אותו ממליצה לפנות למישהו מוסמך. בהצלחה לכם!!! באמת כיף לראות את עם ישראל ביופיו ואת הרצון של כל אחד ואחד להתחבר לנקודה הפנימית שלו...

אורחת-552
26/07/20 21:54

יש באתר הידברות מדור אמנות ואמונה, תנסה לשוטט שם, יש שם מספיק חומר בשביל ההתחלה אם אתה באמת מעוניין

ישראל-2020
27/07/20 12:00

היי חברים
אני מצטרף לכולם כאן
ולך עגנון היקר אתה מאד מאד מתוח ולחוץ על כמה נקודות מאד ספציפיות שממש לא הוסבר לך באור נכון
והייתי אף מוסיף שמי שאמר לך את מה שאמר לך לגבי אומנות בכלל אינו אלא טיפש שמבין בדת כמו "שהמומחים" מבינים בקורונה היהדות ממש לא מגבילה היא הכי דמוקרטית שיש.
בתורה נאמר בצורה מאד ליברלית: 'ראה נתתי לפניך את החיים ואת המוות את הטוב ואת הרע' זות'מרת שה' לא כופה עליך שום צעד
זה שאתה רואה מול העיניים שלך שהפסוק אומר לך 'מוות' 'רע' כי אתה בעיניים גשמיות לא מבין מה זה 'רע' כמו ילד שלא מבין מה הבעיה לעבור באדום, ולמה לא לנגוע באש, או בכל דבר מסוכן, אבל היום כשאתה בוגר אתה מבין דברים שכלל לא הבנת בעבר הילדותי שלך זה לא פגיעה זה הגיל, ואם בכל אופן התורה מביאה לך את רוח הדברים בצורה של ,ראה, זות'מרת שאתה בהחלט יכול לבחור ברע \ במוות ואל תכעס על אף גורם \ ישות ש"פינצ'ר" אותך כי אתה עשית את "הפנצ'ר לעצמך הוא הזהיר אותך!!!!

לשאלת רבים למה האלוקים כיביכול מקפיד על דברים שס"ה לאווין (מצוות לא תעשה) אז כך:
אני ממליץ לכם לשאול את חברת 'בוש' 'קונסטרוקטה' או כל חברה של מכוניות וחברה של מכונות חשמליים למה אתם מגבילים אותי בצורת השימוש? איפה הדמוקרטיה כאן? אייך יתכן שאני קונה משהו או כל מכונה שלא תהיה והם ברוב חוצפתם אומרים לי מה לעשות בבית שלי זה פשוט חוצפה!! ודיקטטורה בעוצמתה ואני ממש לא מוכן כך לחיות מי אתה שתגיד לי על איזה כפתור ללחוץ ועל מה לנגוע ואיזה שמן לשפוך ואיזה דלק למלאות זה פשוט חוצפה
טוב נו באמת כל ילד בן 8\9 מבין שאין זה אלא בדיחה יפה.
אז מאד מעניין למה אנו מאפשרים לגוף שלנו (שהוא לא שלנו הוא של האלוקים) לעשות מה שבא לנו ולא זו בלבד האלוקים רחמן שאין כדוגמתו הוא הרי כתב במפורש שמי שיעשה דברים שלא ברוח התורה והמצוות הוא יגרום לא לצער (בלשון המעטה) ובכל אופן הוא לא מתחשבן איתך עם האוויר שהוא יצר עבורך עם הנשימה שהוא נתן לך אפשרות לנשום עם הרגליים שהוא נתן לך ללכת בהם עם כל שאר איברי הגוף שהם שלו של האלוקים הוא נתן לך רשות לעשות בהם מה שצריך ולא למרוד בהם ואיתם כנגדו ועדיין הוא שותק ושותק.
ועל זה כבר אמר הקב"ה "מאריך אף וגבי דיליה" פירוש לעברית הקב"ה מאריך אף: הוא לא מחסל איתך חשבון במיידי ולמה? כדי לתת לך עוד ועוד צ'אנסים אבל בסוף בסוף וגבי דיליה: הוא יגבה את הכל הוא יחשבן איתך עד השקל האחרון (כמו שאומרים)

אבל עדיין הוא מרחם עליך לנותן לך אפשרות (לא רשות) אפשרות לעשות גם דברים (שהגוף שהוא שלו של האלוקים) שהם לא לרוחו
אז אם משהו יבוא ויגיד לי איפה הרחמנות של האלוקים אזי שישמור על הפה שלו לפני שהאלוקים יתחשבן איתו
סוף דבר כמו שכתבה דרדסית היקרה כן ניתן לעשות את מה שניתן לעשות כולל להתענג על ה' ואף כתוב שאדם יתבע על ההנאה "נכונה" שהוא לא התענג עליה (למרות שלא ברור הדבר הזה וצריך ללמוד אותו היטב מה בדיוק ההגדרה המלאה של עינוג)
עגנון לך תלמד היטב על הדת שהיא של כולנו אם אתה רוצה מכיון שאני נמצא בתחום כבר שנים ע"ג שנים אתה יכול בשמחה לפנות אלי ונשתדל לענות לך על כל מה שתשאל
צודקת איידי גולדין היקרה שקצת מסוכן כאן ללמוד על הדת כי כמו שלא תלמד פיסיקה\ רפואה \ אמבולטור ועוד סוגי תחום שונים דרך פורום מכל סוג שיהיה כך גם על דת ובטח על דת לא ניתן ללמוד כלל עליה דרך פורום שבכלל שייך לתחום הנפש

באהבה לכולם

עגנון
27/07/20 13:07

תודה. אני מאמין שיש הרבה חכמה ויופי בדת היהודית אם משתמשים בה נכונה, אפשר גם להיות מוצלח רוחנית ומוסרית כאדם חילוני, ומעניין אותי לדעת אלו הקלות אפשר לתת לדתי כדי שלא יאבד מתכני חייו החשובים לו כמו ליצור.

ישראל-2020
27/07/20 14:40

עגנון היקר אני מראש מבקש ממך סליחה כי זה אולי נשמע מתנשא אז זהו שממש לא. אבל חשוב לי כן לכתוב לך שמתוך בקשתך "מה להקל" ניכר חוסר הידיעה שלך בדת ולכן חשוב מאד שתלמד הודות הדת של העם היהודי כי יש לך ממש חסר גדול ואני ממש מרחם עליך כי תחשוב שאתה במדינה שיש בה חוקים ככל המדינות ואתה אפילו לא יודע באיזה צד הנהג יושב אם בשמאל או ימין שלא לדבר על תמרורים ושאר חוקים שמחויבי המציאות בכל מדינה אבל אתה נשמע ממש כך!!! הכאב כאן הוא כפול ומכופל כי אתה אחי היקר יהודי כמוני ואתה לא יודע מה החוקים שלך! הדת שלך! זה ממש כואב החורבן הגדול הוא שישנם מחוצפים שהם בכלל לא נראים כיהודים והם "החכמים" האלה הם מספרים לך מהי יהדות הם שכל מטרתם היא לטשטש את היהדות עם כל מיני פלורליזם ועוד שטויות שכאלה הם מתיימרים ליהד אותך מי שרק בורח מהיהדות אם אתה הבנתה אז אני לא כי מה להם וליהדות???????? מי שאומר "אנחנו כבר לא עם לבדד ישכון" או "ככל העמים עמינו" אז מה הוא המחוצף הזה מדבר לך תהיה גוי תהיה אומה ככל האומות ואל תספר לנו יהדות חדשה כי כן כן יהדות סימלה יותר מכל הסמלים מסמל את השמרנות וחלילה לא את ההתחדשות !!! כי אין מקום להתחדשות יש דבר אחר שזהו קידמה ובהחלט היהדות נותנת מקום גם להתמודדות הזאת בכלים ששמורים לרבנים ולא סתם רבנים אלא גדולי ישראל שבכלל דוד ודור הרי אף אדם לא מדמיין שקם לו מן דהו ביום בהיר ויסביר מה זה אמריקה החדשה כי הוא יקרא כבוגד במולדת לכל דבר ועניין או שהוא יסביר לך שאנגליה אפגניסטן ורוסיה זה דגל אחד כי אנחנו כבר "לא עם לבדד ישכון" נו אני מחכה לראות את משפט הראווה שיהיה לו בראש כל חוצות רק ביהדות מתירים להם מחוצפים ומורדים לעשות ככל שעולה על רוחם אז יקירי גש לאחד מאותם מוסדות תלמד על היהדות שלנו ואז תראה שכל השאלות שלך כלל לא במקום אחי היקר אני כותב לך את הדברים מתוך אהבה ולא חלילה להיפך

עגנון
27/07/20 18:30

אפשר לפרש את המסורת בדרכים שונות. דת צריכה לתת ולעודד מוסריות ורוחניות. רוחניות ומוסריות מעלות חשובות מאד.

דרדסית
27/07/20 22:46

וזה בדיוק מה שהיא עושה. תעשה לי טובה וגש לדבר עם אדם חכם. אתן לך שמות ד"ר שלום סרברניק ד"ר צבי ענבל מרכסים יעקב אסטרייכר מאלעד אפשר להתקשר למשרד של ערכים ולבקש מספרי טלפון. מדובר בחיים שלך, זה חשוב מדי !!! אל תזניח את זה!!!

עגנון
28/07/20 14:56

לא מדובר בחיים שלי, לא אמות אם אהיה חילוני.

דרדסית
28/07/20 19:06

אוקי. זו איכות החיים שלך חיי הנצח. נשמע יותר טוב? אני כותבת מאכפתיות ואהבה

ישראל-2020
28/07/20 15:22

עגנון היקר כאדם (עגנון) שמגדיר עצמו רוחני כ"כ לא הייתי אומר שהתגובה שלך רוחנית כלל ממש סליחה אבל הייתי מצפה ממך לקצת יותר

עגנון
28/07/20 19:10

הכותבת טענה שמדובר בסכנת חיים, שאלה של חיים או מוות. אף הדגישה את זה בהרבה סימני קריאה לאזהרה. אינני בסכנה קיומית, אוכל לחיות גם כחילוני. אני לא מאמין בחיי נצח אבל גם אם יש, החיים בעולם הזה חשובים והם יישארו.

דרדסית
28/07/20 19:24

דיוק, עגנון. לא כתבתי שמדובר בענין של חיים ומוות אלא שמדובר בחיים שלך, ועכשיו הוספתי דכדי להסביר שמדובר באיכות שלהם. זה נשמע שאתה מסתבך בהגדרות במקון להתעסק עם האישיו עצמו. בהצלחה בהמשך הדרך. מאחלת לך שתבחר נכון ובמבט לאחור אף פעם לא תתחרט על הבחירות שלך.

עגנון
28/07/20 19:46

מעבר לזה שהגדרות דבר חשוב והן משמעות הדיוק, מה שכתבתי לך זה מה שהרגשתי בקריאת דברייך, כי לא צריך למהר ושום דבר לא דחוף. לא מדובר בחיים שלי. גם אם אהיה חילוני וגם אם אהיה דתי, אוכל לחיות מצוין. אין פה משהו שאסור בשום אופן להזניח.

עגנון
28/07/20 19:47

תודה, נקווה שהדרך שאבחר תהיה נכונה ותועיל.

Be-and-Be
28/07/20 21:04

עגנון היקר באמת מרגיש הוגה דעות:)

היי עגנון היקר, קראתי את השירשור שלך והתגובות שכתבו לך, ואני חושב שיש לי משהו להוסיף. בדיוק כמו שלגוף יש צרכים - לנשמה יש צרכים. הגוף צורך גשמיות, אוכל, תאוות, מין. והנשמה צורכת רוחניות - אפשר להרגיע את הרעב הנשמתי בתחליפים מסויימים, אך לא לאורך זמן. וממה שכתבת, אני מבין שהנשמה שלך מצד אחד מתאווה לרוחניות. מצד שני, הגוף (החלק הגשמי שבך) מאוד חושש מהתחייבות, מסגרת, הגבלות, שינוי הרגלים - הגוף מתאווה לנוחות. מה שאני מציע לך זה מה שכתבו כבר אנשים טובים וחכמים לפני - תלמד יותר מה היהדות אומרת. אני חושב שאתה מחפש את שביל הזהב, את הדרך של הגם וגם, גם חומריות וגם רוחניות - והשביל הזה זו היהדות. השביל שבין דתות המזרח, רוחניות קיצונית והתנתקות מהחומר - לבין 'דת' המערב, המטריאליזם. איזון בין הרוחני לגשמי. באופן אישי הייתי ממליץ לך ללכת לסמינר של הידברות או ערכים, שם תקבל הכל בצורה מסודרת, תוכל לשאול שאלות בכל הנושאים שמפריעים לך ולקבל תשובות מומחים. המון בהצלחה איש יקר!

חור
29/07/20 13:49

חד ומדויק.

עגנון
29/07/20 13:53

הנשמה צורכת לא רק רוחניות אלא גם אהבה. רוחניות עם מוסר יכולה להביא לאהבה, רוחניות בלי מוסר לא שווה כלום. אלוהים אוהב את ברואיו, ובני אדם אוהבים זה את זה. גם חיות אוהבות, אבל אין להן נשמה אלא רק נפש.

ישראל-2020
29/07/20 15:42

עגנון היקר ראשית אני מראש מבקש ממך סליחה אבל אתה ממש מבקש ממני לפגוע בך אז אני לצערי עושה את זה אתה חוזר שוב ושוב על הסיבוב שלך ואני עקשן קצת יותר ממך אז רק שתדע התגובות שלך מעידות כאלף אלפי עדים עד כמה אתה לא יודע על היהדות שלך ועל הדת שלך לכתוב שרוחניות + מוסר = אהבה זה בין כסילות לשטות ולכן יקירי די די עם העקשנות בקיר שלך אתה סתם אוכל לעצמך את הראש וסליחה ממש סליחה עושה לעצמיך בושות שלא לדבר על האובססיה שלך לאהבה מסוג ש'עוד לא נולד היצור הלזה' בא, עדיף שלא תספר לנו שאתה רוחני ואל תבזה את עצמך כי את קבעת "לנו" מזה רוחני לפי שיטת "נראה לי" וזהו ואני גם כמו אינטר' עוקב אחרי השרשור של התגובות כאן ואתה כל הזמן חוזר על דברים שאין בינם לבין רוחניות ולו קליפת השום ואתה מגיב ומדבר בשם רוחניות אז זהו אחי היקר ,לא לא לא. לא רוחניות ולא בטיח אני רק מנסה לקשר בין תחילת הפוסט שכתבת שהתחלת לחזור בתשובה לבין התגובות שלך אז אני יוצא מבולבל לגמרי אבל במחשבה שניה זה ממש מסתדר מצוין לא חזרת בתשובה אלא הסברת לעצמך שהנה הנה חזרתי בתשובה, כעת מה שנותר הוא שהאלוקים יסדר את האני מאמין שלו עם שלי והנה חזרה בתשובה מושלמת עגנון אני שוב מבקש ממך סליחה אישית כי אני יודע שאני פוגע בך אבל אחי היקר לי מאד זה פוגע בי ובכל מי שמאמין שדת העם היהודי כמו שצריך שאתה מסלף אותה כמו שרק אדם שלא מתחיל להבין מסלף אחי זה מאד כואב זה מאד צורם התגובות שלך עיין דרדסית וכן איידי גולדין שכבר ברחו מהפוסט הזה כיון שהם כבר חששו מהשרשוש המוזר והתגובות שלך ולכן הם סימו בנוסח "אחינו: לך לחפש תשובות במקומות הנכונים והמליצו לך מספיק מקומות טובים ומצוינים לקבל תשובות מעולות מהם אז אחינו היקר תפוס ת'רגליים שלך ותלמד על היהדות בצורה מייטבית והעיקר שתענה לעצמך מי אתה באמת ?

עגנון
29/07/20 20:35

לא צריך להעליב, אני חושב שלא הבנת למה התכוונתי. אהבה חשובה מאד וכולנו זקוקים לאהבה, נותנים ומקבלים אותה כל החיים. בעזרת שימוש טוב ברוחניות אפשר להגיע להישגים כמו אהבה, מוסר, טוב, חכמה ומקוריות. רוחניות בלי מוסר חסרת ערך, כמו שהנאצים אהבו את הרוחניות שלהם שהביאה לשנאה ולרצח במקום לאהבה. מוסר ערך חשוב מאד, אולי הכי חשוב. הוא מחייב את כולם ומי שלא רוצה לקיימו ראוי לעונש כי צריך להתחשב ברצונות וברגשות של בני אדם אחרים כי גם הם חשובים. אפשר להיות רוחני מאד גם בלי דת, אבל שימוש טוב בדת יכול לשפר מוסריות ורוחניות בעוד שימוש פנטי עלול לקלקל אותן. אני לא מסלף את הדת, הדת חוכמת חיים ויש לה פירושים שונים ועוד אנשים מפרשים אותה בדרכים שונות. אולי כדאי להיעזר בדת להביע רוחניות ולהגיע לעוד רוחניות שתוכל לשמש גם לאהבה שהיא עוד ערך חשוב בקיום, וגם לביטוי טוב יותר של האהבה הקיימת בנו. אהבה יש עם בני משפחה, חברים, בני זוג וחיות. אני אדם מאד אוהב ואני אוהב הרבה אנשים ונותן להם אהבה ודאגה כנה ויפה, ואני בהחלט אדם רוחני. להגיד שאני לא רוחני זו העלבה מיותרת ולא לעניין. אני יוצר ספרות ואמנות ברמה מורכבת מאד, אני צורך אמנות ותרבות, אני לומד על רעיונות מעניינים, אני עוסק גם בפילוסופיה וברעיונות מופשטים ומעניינים אחרים, יש לי חשיבה מופשטת ומורכבת, אני מדבר בשפה יפה, ויש לי ערכים רוחניים חזקים בחיים וביחסי אנוש כמו להביע הרבה אהבה בכנות ולהשקיע באנשים וגם להיות אמתי, עדין וישיר. אני בהחלט אדם רוחני. מי שחושב שרק הדתיים רוחניים הוא מוגבל בדעתו. אין לי שום אובססיה לאהבה מסוג שעוד לא נוצר, כל אדם שאני אוהב אני אוהב אהבה אמתית לגמרי. הרוח הרבה יותר חשובה לי מהחומר, ואני מאמין שכך צריך. מי שמעז לקרוא לאהבת חיי החזקה והאמתית אובססייה, חשיבתו גרועה מאד ואינו ראוי שיתייחסו אליו וידברו אתו בכלל כי הוא מעליב. אני יודע שגם הנאות החיים חשובות ואני אוהב מאד ליהנות מהחיים, ואני מספיק מרוצה מחיי גם בחומר וגם ברוח ואם יש לך בעיה עם זה אין לי עניין להמשיך בשיחה אתך.

עגנון
29/07/20 21:41

אני כותב הרבה שירים על כל נושא שבעולם וממציא שפות ורעיונות במחשב כמו תרגומים ומאמרים פילוסופיים. בנערותי כתבתי סיפורים קצרים על חלומות ועל דמיונות. יש לי מורה לפיתוח קול. עכשיו בדיוק גמרתי לכתוב שתי תוכנות חדשות, שפה מדעית, מאמר ארוך על התורה ועבודה סמינריונית על נבואה ואפוקליפטיקה, נושא מעניין ומרתק שבחרתי בעצמי. אני שמח. יש לי חברה חמודה מאד, אנחנו שומעים מוזיקה ביחד, אוכלים ממתקים, שותים תה והולכים למועדון ביחד, אני עוזר לה עם הפרנויה שלה ומרגיע אותה ואמה הטובה מזמינה אותי לביתה בימי הולדתה לארוחות חגיגיות וקונה לי ספרים ומתנות. אני מאחל לכולנו שבוע טוב עם הרבה שמחה, אהבה ורוחניות.

עגנון
29/07/20 23:07

אמנם אני חושש מאיסורים גופניים קשים כמו צום ביום כיפור אבל לא יפריע לי למשל לאכול רק כשר כי העיקר בשבילי ביטוי רוחני ורגשי. מה שמפריע לי בעיקר כמו שכתבתי שפחות אוכל לצייר, לפסל, לשמוע נשים שרות וליצור ולצרוך אמנות עם ארוטיקה. בקשר לזה שלא אוכל לקנות כל אוכל ואני אוהב לאכול, אני כמובן לא מאד חושש מזה אבל קצת חבל לי. מצד שני, זה יכול להפחית את האכילה המוגזמת שהתרגלתי אליה. הגוף שלי לא חושש, יש לי חיי חומר ומין די טובים עם נשים והם גם לא עניינך. אולי יהיה לי קצת קשה להתרגם לדרך החיים החדשה כמו לשמור כשרות ולברך, אבל אני מניח שאתרגל.

 

 

בס"ד

מתוך השיר "שלווה בארמונותייך"/רביד פלוטניק.

"תפילה בשבילי היא דבר רחב
והפרשנות שלי לתפילה היא מאוד מאוד רחבה...
אני חושב שכל זמן שאתה מנסה לדייק את עצמך
ולומר משהו בכנות...
עצם הניסיון שלך הוא תפילה.לא, זה לא משנה אם בסוף תצליח להגיד משהו בכנות.
אבל כל זמן שאתה מנסה להיות כן בתפילה שלך,
לדייק את הכוונות שלך - אתה נמצא בתפילה.ואז באמת פורץ ממך ממך הקול האמיתי שלך."

לא צריך להיכנס תחת הקטגוריה הגדולה של 'חוזר בתשובה' בשביל להתפלל... בדרך שלך.

ולהאמין... בדרך שלך

.ובסופו של יום... כל אחד עושה את ההשתדלות הכי גדולה שלו ורק מעצם כל זה, יש הערכה מאוד גדולה למעלה.

לא סתם נאמר בתהילים: "קרוב ה' לכל קראיו, לכל אשר יקראהו באמת".

חמנית מצויה🌻

פרפרונית
20/01/22 1:16

מי אמר שדווקא את הדת היהודית?

יש ככ הרבה..

גם לא חייב דת.. יש מנהגים רוחניים כמו קונפוציאניזם ודאואוזם הסיניים וכד' שמאוד נחמד להתחבר אליהם

לא חייבים להפוך לדתי כדי לשמור על אמות מידה ולעשות דברים רוחניים :)

עגנון
20/01/22 13:53

אני ממש לא מסכים אתך באפשרות של דת לא יהודית. אנחנו יהודים וקשורים לתרבות היהודית, ואני מאמין שהדת היהודית חשובה, יפה וטהורה. לחשוב על להיות נוצרי זה יוצר חלחלה, החשיבה שלה מאגית והברית החדשה הרבה פחות טובה ספרותית מהתנ"ך. אין לדעתי שום צידוק שאדם שנולד לתרבות מסוימת ומאמין בה, יעבור פתאום לתרבות זרה שגם תהיה זרה לנפשו ולרוחו.

 

פרפרונית
20/01/22 20:26

והנה היהודים חוגגים חגים של נוצרים ולא קרה משהו..

אל תשכח שהנוצרים והיהודים מאמינים באותו את ובעלי אותו בסיס דתי.. הברית החדשה מורכבת על התנך.. זה פשוט הבדלים בדקויות