מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

22/02/17 20:44
2931 צפיות
הרעב מנצח...


על תרומתו של הרעב/צום לבריאותנו אנו שומעים יותר ויותר...
הנה למשל 3 מחקרים אחרונים בהם הראו איך רעב מקדם אריכות ימים..., גהרלין (הורמון הרעב) מקדם זיכרון או את ההצעה החדשה של 5 ימי צום מידי פעם כדי לקדם בריאות ולהתמודד עם סוכרת, מחלות לב או סרטן.

לאחרונה הראו שירידה בצריכת הקלוריות מאריכה חיים דרך מנגנון השינה בה יורד הקצב המטבולי והיא נעשית דומה יותר לתרדמת חורף.
ראו את מאמריו של ד"ר פונג הממליץ על צומות חלקיים לריפוי סוכרת2, ועכשו התפרסם ב- CELL מחקר המראה שיש בפועל איתחול מחדש של תאי הבתא בלבלב אצל עכברים סוכרתיים אחרי צום.
וגם אתם בטח הוזמנתם לסדנאות מיצים (smoothies) או הגבלת קלוריות CR כדי לרפא מיגוון חוליים...
 
אז מה ההסבר לכח הבריאותי שיש לחוסר האכילה?
נראה שאולי כדאי להפנות תשומת לב דווקא לחלבון בתזונה שרבים נוטים להרבות בו בתזונה שכן נראה לרבים שאולי אינו קשור להשמנה כמו שקשורות הפחמימות או השומנים.
 
מחקר חדש על אריכות החיים של התולעת C. elegans התפרסם עכשו בעיתון Aging Cell, ובו הראו החוקרים ממיין שבמצבי הגבלת קלוריות CR עובר הגוף לאסטרטגיית הישרדות ומקצץ דרמטית בייצור החלבונים לצמיחה ולהתרבות כדי שיוכל להפנות יותר משאבים אנרגטיים לחלבונים המגיבים למצבי סטרס והחיים יוארכו על ידי שמירת איזון התא ובריאותו.
בניסוי אחר הצליחו חוקרים מרוסיה, להדגים האטת ההזדקנות וזאת בעזרת נוגד חימצון שפיתחו SkQ1, שמניעתו את תהליכי הסטרס שמרה על פעילותן התקינה של מיטוכונדריות התא החיוניות לאנרגיה שלו.
חוקרים מייל הראו מנגנון אנטי-דלקתי המופעל בזמן צום ויכול לתקן הרבה חוליים.

מחקר עם תאי גזע מצא שמיעוט קלוריות מאריך את משך הפעילות היומית של תאי הגזע ומאט את תהליכי ההזדקנות.
גם רסברטרול (נמצא ביין אדום) הפעיל במניעת הליכי סטרס בתא, נמצא להאיט הזדקנות ריאה בעכברים.
 
הרבה תשומת לב למניעת הסטרס ואם נמצא כי הירידה בייצור החלבונים קשורה ישירות למצבי הסטרס אני רוצה להציע שאולי הירידה בכמות החלבון בתזונה יכולה להיות בפני עצמה הטריגר למנגנון של הריפוי ושל אריכות חיים.
 
יש הרבה עדויות עקיפות לקשר הפחות בריאותי עם יותר מדי חלבון בתזונה כמו למשל על סוכרת ויותר מדי חלבון בתזונה, או עמידות לאינסולין, עוד מחקר הראה שיותר מדי חלבון בזמן הרזיה פוגע באינסולין, וגם על הקשר בין פחות חלבון ואריכות ימים...ועוד, על למה כדאי לאכול המון ירקות ירוקים.
ועל בריאותי למשל, השפיעה דרמטית לטובה הפסקת חלב ומוצריו שהיו מקור החלבון העיקרי בתזונתי...

אז מה דעתכם על צום קטוע להארכת חיים?

מן הראוי לציין שעוד בשנת 1980 כתב ישראל דוריון (ב. עינן) את ספרו "הטבעונות הלכה למעשה" בו הציע להימנע מסוכר, קמח לבן, בשר כדי להבריא. הוא התריע על נזקי החיטה הלבנה והיה גם היזם של  - לחם עינן הפופולרי עד ימינו.
 

תגובות

תמורה-קייל
22/02/17 21:55
תמורה-קייל
25/02/17 11:54

הצעה מעניינת להארכת חיים, אכילת המון ירקות ופירות טובים כל יום, (מחקר ב-Imperial College London). מעבר ליתרונות הבריאות של הירקות והפירות כמו שפע אנטיאוקסידנטים, לדעתי זה  משול גם לצום חלקי כי כשאוכלים 10 מנות של ירקות ופירות כבר אי אפשר לאכול עוד פחמימות פשוטות, שומנים או חלבונים...כמה אפשר לאכול ביום?

אין הבדל משמעותי בין הרזיה עם דיאטה דלת קלוריות לבין ימי צום מתחלפים.

הסבר מוצע של פיזיולוגיית הקטונים התורמת לתהליכי הבראה בעקבות חוסר אנרגיה.

על ריבוי סיבים והשפעה על שיפור אוכלוסיות החיידקים שהוביל להרזיה...

הרצאתו המעניינת של ד"ר אטייה המראה איך השמנה היא תולדה של עמידות אינסולין ולא הגורם לה...

ד
ד"ר דינה ראלט PhD
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.  

עוד פוסטים בבלוג: שיר השרירים

גם ללב יש את המוסיקה שלו
אחד הדברים שלימדה אותי התקשורת המרתקת אותי מאז ומתמיד, הוא החיבורים החדשים הנוצרים בין תחומים לכאורה רחוקים, ואלה פותחים...
קראו עוד
ועל צום דופאמין שמעתם? מנסים יום אחד...
יותר ויותר מידע מצטבר על היתרונות של צום חלקי בתזונה, דהיינו לא צריך תמיד לאכול, מספיק למשל שליש מהיממה (8:16) לאכול ו-1...
קראו עוד
למה כדאי לאכול אגוזים ופיסטוקים...
לא מפתיע שאגוזים הם מזון כל כך בריא שכן מתוך הזרע יצמח הצמח אז ברור שהוא מכיל את כל המרכיבים החיוניים לחייים...במהלך שיט...
קראו עוד
לרפא כל (או כמעט כל) חולי
אחרי עשרות שנים שאני חוקרת את בעיותי המטבוליות כמו השמנה וסוכרת2 היתה לי הארה !!! ואני יודעת איך להבריא. פתרונות חלקיים ...
קראו עוד
להרגיש, להרגיש, להרגיש ועוד להרגיש...
איזה מזל שחליתי לפני כחודשיים במחלת לב לא קלה ואף אחד מהרופאים שפניתי אליהם לא ידע איך לעזור לי... אפילו אושפזתי פעמיים....
קראו עוד