מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםשיר השריריםועל צום דופאמין שמעתם? מנסים יום אחד...

ועל צום דופאמין שמעתם? מנסים יום אחד...

09/12/19 22:51
3601 צפיות

יותר ויותר מידע מצטבר על היתרונות של צום חלקי בתזונה, דהיינו לא צריך תמיד לאכול, מספיק למשל שליש מהיממה (8:16) לאכול ו-16 שעות לתת לגוף מנוחה באי-אכילה. הסבר מצוין של ד"ר פונג (7 דקות). אכן כבר מקובל... אוכלים רק 10 שעות ביממה.

היתרונות הבריאותיים לצום החלקי הם רבים, מעבר להרזיה, פעילות כלי הדם, ומניסיון אישי גם איזון סוכרת2, הורדת לחץ דם, אלצהיימר (דקה 33 בהרצאה) ועוד בריאות, פוחת החשק לזלול וההנאה מהאוכל גדלה. הצומות החלקיים גם מצעירים כי הם מעלים מטבוליזם ומגבירים ייצור נוגדי חימצון שכה תורמים לצעירותינו ואפילו מגבירים את שחזור תאי הגזע הפוחתים עם ההזדקנות... ראו למשל איזה ייתרון לא לאכול לפני פעילות גופנית.

הרצאה חשובה על צומות, בריאות ואיך מתקדמים

אחד ההסברים ליתרונותיו הכל כך רבים של הצום החלקי הגיע מהתבוננות על רמות הדופאמין בגופנו. הדופאמין נוירוטרנסמיטור שכונה פעם "כמיקל ההנאה" מופרש בגוף כשאנו חווים התפעלות ונותן לנו הרגשה נעימה וחשק לפעול, אבל כשכמותו עולה אנחנו מפסיקים להגיב לו ביעילות ורוצים עוד ועוד ועוד... לכן הפסקה של יום בצריכה גורמת הנאה, מפחיתה את כמויות הדופאמין ויחד עם זה גם את הרצון לצריכה מוגברת. אחרי הצום נוכל להגיב הרבה יותר ברגישות ולכן לא נזדקק לכל כך הרבה... את זה כתבו במאמר של הניו-יורק טיימס - How to Feel Nothing Now, in Order to Feel More Later. כדאי לדעת שסטרס מדכא ייצור דופאמין כך שהגברתו יכולה להוריד סטרס.

גם הנאתנו ממוסיקה משלבת את הדופאמין...

מה כדאי לדעת על צום דופאמין?

ומה עם דברים שעדיין לא ניסינו כמו בניסוי הבא עם עכברים שהשאירו אותם בחושך שבוע ועקבו אחרי שינויים במוחם? רשתות המוח אצלם התחדשו וגם הזקנים שבהם חזרו לשמוע טוב, למרות שמזמן עבר זמנם לשמיעה טובה. ואולי כדאי ללמוד מהדובים שישנים שנת חורף כמה חודשים...  

או למכורים למסך כדאי לנסות להיות בלי מסך – 24 שעות ... או למעשנים הכרוניים להימנע מסיגריות יום אחד... זה רק יום אחד - זה הרבה יותר פשוט ממה שחושבים.  האם לזה התכוונו ההודים לפני 2500 שנה במדיטציית הויפאסנה - “לראות את הדברים כפי שהם באמת”?

תגובות

תמורה-קייל
10/12/19 9:18

האם היפיפיה הנרדמת מייצגת גם היא צום דופאמין...

Attached Picture

הפסיכולוג Jeff Dalley מסביר שהדופאמין לא פועל ככה...

דופאמין במוח

תמורה-קייל
14/06/20 18:21

גם אלכוהול פועל במוח כמו דופאמין...

ניף
10/10/20 0:54

אז מה,להפסיק לנגן וֻ\או לשמוע מוסיקה.?.....אופס,אצלי לא הולך.משום מה שם ה''הנאת דופמין'' שלי לא נגמרת.ואגב באוכל אני מאלה שמטבעי עושה באופן אוטומטי צום לסירוגין,לפחות ב30 שנה האחרונות,עוד הרבה לפני ששמעתי על זה בתור ''שיטה''.וזה למרות שאני לא מנסה לרדת במשקל,כי אני לא שמנה,פשוט שנים שאני אוכלת פעם וחצי ביום,לא זקוקה ליותר.

מחקר חדש מסביר את מורכבות תהליכי הדופאמין במוח ולמה לוקח זמן עד שרואים את השפעת הנוירוטרנסמיטורים כמו סרוטונין ודופאמין על התמכרויות ותחושות

https://www.quantamagazine.org/the-epigenetic-secrets-behind-dopamine-drug-addiction-and-depression-20201027/

 
 
 
 

להיות מאושר... https://www.eol.co.il/articles/1456#

 
 
 
 
תמורה-קייל
14/11/20 18:56

גם אהבת הלהיות בבית קשורה בדופאמין ובמוח https://www.technologynetworks.com/neuroscience/news/theres-no-place-like-home-has-deep-roots-in-the-brain-342798

Kereny
28/05/22 22:46

חח מצחיק אפשר גם לקרוא למה שרשום בסוף הפוסט. שבת... כן כן. זה צום מצויין לטלפון ולסיגריות.. למה ללכת רחוק למדיטציות בהודו. יש לנו פה קרוב כל מה שצריך :)

ד
ד"ר דינה ראלט PhD
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.