מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תזונת רו פוד ויתרונותיה

חברים (36)
12/02/16 12:40

איך תזונת רו פוד ובשר תורמת לבריאות נפשית?



רציתי לספר לכם שדיאטת רו פוד ובשר מעולה לריכוז ובריאות נפשית.



יש מחקרים מאוניברסיטאות ידועות, שמדברים על הקשר של אלרגנים ורגישויות למזון שלרוב לא ממש נבדק: חיטה, חלב וכיוצא בזה, למחלות של הנפש: חרדות, דיכאונות, פחדים, אובססיות, ואפילו סכיזופרניה.

מהניסיון שלי יש בדבר הזה הרבה מאד אמת.

דיאטת רו פוד ובשר הפכה אותי פי אלף יותר רגועה, ופי אלף פחות אובסיסיבית. אני לפעמים לא אוכלת לפי הדיאטה הזו, וההשפעה של הארוחה לפעמים, לא תמיד, אבל לפעמים מאד מאד מורגשת ברמה הנפשית. זה יכול להיות עירפול מחשבתי, או היי ותחושת פיזור, או סתם עלייה ברמת הלחץ והחרדה. דברים שכביכול אפשר לשייך אותם לסביבה אבל זה לחלוטין לא הסביבה. כשמתנסים בקשר הזה פשוט מיד רוצים לחזור לתזונה הזו שבה אוכלים מאוזן ובריא.

אז אם יש לכם תקופה של עומס ולחץ, דווקא אז עליכם לא לוותר לעצמיכם ולהכניס את עצמכם למשטר של תזונת רו פוד ובשר. לשתות הרבה מים, ולאכול חופשי רו פוד: ירקות, פירות, מעט אגוזים, בשר, ביצים, דגים.

ולראות איך התזונה הזו עוזרת לכם להישאר יותר רגועים וממוקדים.

בהצלחה.



תגובות

אפרת_זיו
12/02/16 12:40

לא חושבת, חוששת

01/08/15 18:29

אז מה זאת תזונת רו פוד ובשר?

לרו פוד נחשפתי לפני מספר שנים. קראתי בכל מיני אתרים על מזון צמחי חי, ועניין אותי האם באמת מזון זה בריא ומלא בחיוניות כפי שמספרים עליו.



מאז שאנו קטנים מטפטפים לנו שפירות וירקות מלאי ויטמינים, כתבות באינטרנט מפליגות בשבחם וסגולותיהם עוד הרבה לפני המצאת המושג של "רו פוד"..וככל שקוראים יותר משתכנעים יותר.

הלכתי לסדנה של איזה "שף" אחד שהדגים לנו הכנת שוקו רו פוד (עלים ירוקים,קקאו,בננה או תות, שמן קוקוס, ועוד מס מרכיבים שאיני זוכרת) , גבינת רו פוד מאגוזי קשיו בבלנדר, ו"כדורי בשר" מאגוזים דחוסים. אהבתי ונהניתי מהקסם בסדנא, ומהיופי והאסתטיקה של המאכלים. עם זאת, דברים רבים נראו לי מוזרים.. כמו זה שהיה אנטי מטורף לבשר באוויר, שנראה לאנשים אלו טבעי לחלוטין. לא מדובר בשנאה .. אלא כאילו נראה היה להם טבעי לא לאכול בשר. ולי, שמאמינה מאד במדע.. ובתגלית ה B12 הדבר עורר ספק ודאגות. בנוסף, לא התחברתי לכל התוספים המוזרים ששמותיהם הוזכרו באוויר. כל מיני סוגים שונים של אצות מסין ופטריות פלא.. שפשוט לא רציתי להיות חסידה שלהם. אני מוכרחה לומר שאני מאמינה גדולה בצמחי מרפא. אבל התרחקתי בסופו של דבר מהרו פוד, גם כי עודף האגוזים היה לי מוגזם, והודיתי למארחים על הכנסת האורחים והידע הרב שלימדוני. אני מאד מודה להם על הנדיבות שבה חלקו עימי את הקסם שלהם.



הזיכרונות של הסדנה הזו ליוו אותי שנים. שנים שבהם ניסיתי כל מיני דיאטות שונות ומשונות, אחרי שעשיתי חיסון לשפעת החזירים היו לי מיחושים שונים בכל הגוף. שנה שלמה הפסקתי לעשות ספורט כי כאב לי בכל מיני מקומות בגוף, כולל מערכת העיכול שעשתה לי פתאום צרות. תחושות מוזרות של דקירות, שריפה בגוף, כאבי מפרקים קטנים מפעם לפעם. לא עשיתי הרבה מלבד ללכת למס רופאים שלא מצאו דבר. אבל תקופה של מס חודשים הייתי אוכלת ושותה רק מזון טבעי, מיצים של סלרי בעיקר, של כרוב לבן, עזרו לי מאד. שתיתי המון מים והתפללתי לטוב.



ואכן, התחושות המוזרות חלפו, תודה לאל. ניסיתי דיאטת לחם קל וגיליתי כמה נפלא מרגישים שאוכלים כל היום לחם, ממש כמו בלונה פארק, אפילו היי מטורף אפשר לקרוא לזה. ניסיתי אטקינס לירידה במשקל וגיליתי את הפלא בלהיות שבעה אך מאד עייפה מלאכול מעט פחמימות והבנתי לא מעט על המנגנונים שבהן הדיאטות הללו עובדות.



לאחרונה חזרתי לרו פוד, ואחרי לא הרבה זמן של תחושות נפלאות חזרתי לאכילת בשר וביצים. ימי הנערות בהן הייתי צמחונית שנתיים והברזל שלי ירד עד שהרופא הכריח אותי לקחת כדורים הותירו את התובנות שגיבשו. אפרסם בקבוצה לא מעט סרטונים שהשפיעו עליי לגבש את התזונה/אורח חיים הזה שאני מקווה להתמיד בו כי אני מאמינה בו מאד.



מאז ומתמיד הייתה בי אמונה שמזון הוא מרפא לנפש כמו גם לגוף. אני מאמינה בגישה ההוליסטית, בגישה הטוענת כי האדם הוא לא רק מה שהוא אוכל אלא הא ו פ ן שבו הוא מעכל את המזון.

אם אינכם יכולים לעכל מזון מסוים, אולי מוטב שלא תאתגרו איתו את מערכת העיכול שלכם, ממש כמו שאם אינכם יכולים להרביץ חזרה לערסים, מוטב שתתרחקו מהם ברחוב עד שתלמדו להרביץ.



לכן הקבוצה תהיה גם מקום לאלרגיות למיניהן, חלב, חיטה, סוכר,אגוזים ועוד

מוזמנים לקבוצה הזו, ביחד ננסה לחשוב על כל הדיאטות האפשריות וסגולותיהן למצבים מסוימים, נשאל שאלות, נטיל ספקות ונאמין רק בעצמינו, כי משם באות כל התובנות.

חולי במחלות כרוניות וזמניות..טרשת נפוצה, סכרת, מחלות כבד, דיכאון וחרדה, השמנה.. וסתם כל מי שמתעניין בתזונה.. זאת הקבוצה לשאול שאלות ולחפש את התשובות.

שיהיה לנו לבריאות,



מייטל

תגובות

מייטל
01/08/15 18:29

תודה את מוזמנת לכתוב לשתף ולהשתתף, :).

31/07/15 13:38

הדבר הטוב ביותר באורח החיים של רו פוד ומעט בשר מהחי, הוא שאורח חיים זה יכול לספק את כל אבות המזון באופן קל, בריא וללא מאמץ מיותר.

חלבונים: לחלבונים תפקיד מרכזי בבניית רקמות הגוף ובתפקודן, ובתזונה זו נקבלם הן מהצומח והן מהחי. מהצומח ניתן למצוא חלבונים בקטניות: לדוגמא בשעועית מונבטת, עדשים מונבטות, אפונת שלג, חומוס מונבט. כל אלו יהיו מעדן בפני עצמם, ניתן לאכול אותם בסלטים, שיקיים, או להכין מהם ממרחים. מהחי ניתן למצוא חלבונים בבשר, דגים וביצים. רוב התזונה המערבית מבוססת על חלבונים מהחי.

פחמימות: הן ה"דלק" של הגוף. הפחמימות הן מקור האנרגיה הראשוני של הגוף ואבן הבניין לסוגים שונים של מולקולות. פחמימות נחלקות לפחמימות פשוטות ומורכבות. פירות נחשבים לשייכים לפחמימות הפשוטות יחסית, ואותם אוכלים לא מעט בדיאטה המבוססת על רו פוד. ניתן למצוא כמות פחמימות במזון בפירות בטבלאות שונות באינטרנט. דוגמא לפירות בעלי כמות פחמימות גבוהה יחסית: תאנים יבשות, תמרים, בננות, תפוחים, אגסים ועוד. פירות אמנם נמצאים בפחמימות הפשוטות יחסית, אבל יש להם יתרונות אדירים שהם מלאים בוויטמינים ומינרלים. לדעתי האישית, כדאי לפרוש אותם על פני אורך היום, ובאופן זה לספק לגוף אנרגיה בצורה הטובה ביותר והקלה ביותר לעיכול. קטניות שייכות לפחמימות המורכבות, הן לא נספגות מהר בגוף ולא גורמות לעליות וירידות חדות ברמות הסוכר בדם, לדוגמא: חומוס מונבט, עדשים מונבטות.

שומנים:רוב השומנים הבלתי מעובדים מהצומח מורכבים מחומצות שומן בלתי רוויות ואינם מכילים כולסטרול. שומן מהצומח נמצא בטחינה, אבוקדו, זיתים, אגוזים, שקדים, זרעים ושמנים שונים. ברו פוד, נוכל למצוא שומנים טובים בשמן זית שנכניס לסלטים, באבוקדו, בטחינה, בזרעים שונים ובאגוזים שניתן להשתמש בהם כממרחים, כנשנוש או בסיס לעוגות או תחליף לגבינות. הם יוצרים תחושת שובע רבה. גם אותם כדאי לפרוש לאורך שעות היום ועל ידי זה ליצור לעצמינו תחושת שובע מתמשכת. כמובן ששומנים אנו משיגים גם מבשר, ביצים ודגים. בן אם על ידי הכנתם בעזרת שמן, שימון שלהם ללא טיגון (כמו טונה בשמן זית), או בין אם בתוך הבשר עצמו גם אם הוא מבושל במים.



ויטמינים: ויטמינים הם חומרים שאנו צריכים אותם בכמות קטנה, אבל הם חיוניים ומשפיעים בכל הרמות של הבן אדם. פירות וירקות מכילים כמויות גבוהות של ויטמינים.ויטמין B12 נמצא ונספג על ידי צריכת מוצרים מן החי.

מינרלים: ברזל ניתן למצוא בפירות יבשים, טחינה משומשום מלא, ירקות מסוימים ובמיוחד פלפל וברוקולי, קטניות וגרעינים. וכמובן בבשר. סידן ניתן למצוא בטחינה משומשום מלא, שקדים, אגוזים וקטניות, כרוב וירקות עליים. ניתן גם למצוא במוצרי חלב, אבל רבים רגישים ואלרגיים למוצרי חלב, לכן לא כדאי לצורך אותם.

סיבים תזונתיים: אלו נמצאים במזונות מהצומח, וחשוב מאד להקפיד לצרוך אותם למניעת עצירות. הם נמצאים במיוחד בקליפות, בעלים ובגבעולים, לכן כדאי לאכול את הפרי והירק על קליפתם. מומלץ שכל החומרים אותם אתם צורכים יהיו אורגניים, נקיים מריסוס, והדברה. כיום אורגני נמכר לפחות במספר חנויות בעיר או בסופר עירוני.

תגובות

31/07/15 15:14

רו פוד ובשר ביחד.

לאכול רו פוד ובשר ביחד, זה דבר שנשמע מוזר, אני לא שמעתי על אף תוכנית תזונה כזו, רו פודיסטים הם לרוב אנשים צמחוניים, שעושים זאת גם בגלל בריאותם וגם בגלל רצון לעזור לפלנטה וישנם אף פנאטים שטוענים שהם מוכנים להרוג את כל בני ושרק החיות ישארו. בקיצור, רו פוד ובשר, זה בערך כמו להיות המלאך והשטן ביחד. ובכן, למה לא בעצם? אם מתייחסים להיבט הבריאותי, יש בשני אלו את כל מה שאתם צריכים. ולגבי ההיבט המוסרי, ניתן לחשוב על דרכים לצמצם את הסבל של בעלי החיים, כמו מרעה חופשי, לקנות ביצי חופש וכו.

הנה מישהי בודהיסטית, שהייתה צמחונית מגיל 12, ואוכלת רו פוד הרבה שנים. היא מספרת על נפלאות הרו פוד ואיך היא חזרה עכשיו לאכול בשר:

https://www.youtube.com/watch?v=jiHaW1Zs3VY
/>


סרט מקסים שגורם לך להרגיש שזו בחורה שבאמת הקריבה את עצמה לבריאותה ולבריאות החברה, וברגע שהיא גילתה שזה הורג אותה לא לאכול בשר, שחלק מהחברים שלה אומרים לה שהיו מעדיפים שהיא לא תצרוך בשר למרות שעשתה הכול בשביל לא לצרוך בשר.. היא החליטה לומר לא. היא דואגת לעצמה. סרטון מקסים. והלוואי שכולנו נדע לומר את הלא בזמן. לאחרים וגם לעצמינו שצריך.

זה החלק השני של הסרט:

https://www.youtube.com/watch?v=SsgkLhK7MCg
/>


בגדול, יש הרבה מאד אנשים שנכנסים לרו פוד, ומפסיקים בגלל שהם תופסים את הרו פוד כמשהו שצריך לקחת אותו מאחרים כפי שהוא. כלומר, עם האנטי לבשר, או במקרה הטוב, האמונה שלא זקוקים לו. אבל אם תחשבו על זה, האנשים שמעודדים אתכם לחקור, למרות מה שהם אומרים, הם החברים הכי טובים שלכם.

בואו לקבוצה, בואו לפורום, ותכתבו, תשתפו, תחשבו, לכו תביאו חומרים נוספים, וביחד ננסה להבין מהי התזונה האידאלית. אם תצליחו לשכנע אותי שרו פוד ובשר זה לא התזונה האידיאלית, אולי אשנה את שם הקבוצה בגללכם.



אז למה בשר ורו פוד?

אם תקראו את הפוסט הקודם תוכלו לראות, שאת אבות המזון כולן, ויטמינים ומינרלים, תוכלו למצוא בשניהם, בצורה הטובה ביותר, אותה גופכם יוכל לספוג, עם הערכים התזונתיים הגבוהיים ביותר.



באופן אישי אני מרגישה שיש משהו באכילת בשר שהוא מעבר ל B12. אולי מדובר במשהו אנרגטי בלבד, אולי זה חומר שלא גילו אותו עדיין, אבל עובדה שאנשים רבים לא סופגים B12 מהתוספים. ישנם הרבה צמחונים שמרגישים חולשה, צמרמורות, סחרחורות, בעיות נוירופתיות כמו תחושות של דקירות ושריפה, הם לוקחים תוספים ונשברים בסוף וחוזרים לבשר. ישנם כאלו שאומרים שלא מפריע להם מה יקרה להם כי חשוב לשמור על בעלי החיים, וישנם מעטים מאד שטוענים שאיכשהו אין להם חוסר. גם לאלו שטוענים זאת, המדע מחזיר ואומר שהחוסר מתגלה רק אחרי הרבה הרבה שנים. הסרט שהבאתי מראה זאת היטב

תגובות

01/08/15 16:45

שתיית מים



אחד הדברים החשובים ביותר לבריאותינו היא שתיית מים והרבה. המלצות בארה"ב לשתיית מים נעות בין 2 ליטר ליום לאישה ל 2.5 ליטר לגבר. כאשר אדם לא שותה מספיק הוא חש עייף, ייתכנו כאבי ראש, סחרחורות, אבדן תיאבון, תחושת חום ויובש בפה, חוסר ריכוז. במצבים קיצוניים חוסר שתייה יוביל לבלבול ועילפון.



מים מהווים 65% ממשקל גופינו, כתלות בגיל, מין ובאחוזי השומן. הם מנקים את הגוף מחומרי פסולת, רעלים וחומרים שגורמים להזדקנות, הם מוסיפים לחות לעור, וכאשר שותים במהלך כל היום הם שומרים על רמת חמצן נאותה בדם, דבר שמונע עייפות. שימו לב שמחקרים רבים מצאו שמחסור כרוני באספקת מים יכול לגרום לבעיות רפואיות כמו יתר לחץ דם, אסטמה, אלרגיות ואבנים בכליות וכן מצאו ששתיית מים מפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב. ישנם מחקרים שמצאו קשר בין שתיית מים להשמנה, כאשר משתתפים ששתו יותר מים רזו יותר ללא קשר לאופי הדיאטה שביצעו.



לכן מומלץ לשתות בכל הזדמנות: כשקמים בבוקר, לפני שיוצאים לחוג/עבודה, במהלך השהייה מחוץ לבית, בחזרה לבית, אחה"צ, בהפסקות לימודים או עבודה , מול הטלוויזיה בערב, ולאחר ביצוע פעילות גופנית.





תגובות

תגובות

מייטל
18/08/15 15:08

טבעוני, הדיבור שלך הוא הקיצוני. הפנאטים מתפוז אכן היו פנאטים. יכלו להיות בני אדם ולומר את האמת שאי אכילת בשר אכן גורמת לחולשה.
אתה ממש לא חייב לקנות בינה ודעת פה בקבוצה ולטעמי היא גם לא מתאימה לך.
קבוצה זו לא הוקמה לדבר על מוסריות. אתה שוב ושוב לוקח את הדיון למקומות אותם אתה רוצה להוביל את העולם- אי אכילת בשר מטעמי מוסר. כל שאר העולם לא רגיש מספיק .. ולא יודעת מה עוד..
זה לא מתאים לקבוצה וגם לא לשרשור.

04/08/15 16:51

מיץ עשב חיטה

אז מה זה עשב חיטה?

כשמו כן הוא, זרעי חיטה נובטים ומצמיחים עשב.. קוצרים אותו, סוחטים במסחטה לעשב חיטה, ושותים כל יום כוסית קטנה.

מאחר שרבים לא מעוניינים להתעסק עם גידול עשבים וסחיטתם למיץ עשב חיטה, ניתן לקנות בסופר או בכול בית טבע כמעט, קופסה גדולה של 21 כוסיות קפואות של מיץ עשב חיטה, להוציא להפשרה מדי בוקר, ולשתות.

אני אוהבת לשתות אותו בין ארוחת הבוקר לארוחת הצהריים.

אפשר למצוא הרבה מידע על סגולותיו באינטרנט. לדוגמא, כתבה נחמדה שסיכמה את היתרונות שלו, בסופה תוכלו למצוא תגובות של אנשים בנושא.



http://healthy.walla.co.il/item/2747093
/>




מה ששמתי לב אליו, זה שאם אוכלים רק רו פוד במשך שבוע, ללא בשר, ביצים או דגים. ואולי אעלה בהמשך פוסט עם תפריטים מאוזנים לשבוע של רו פוד, אז חוש הטעם משתנה. ואז.... כשטועמים עשב חיטה, הוא פתאום מתוק וטעים. זו תגלית מאד מעניינת.

אני אישית לא ממתיקה אותו או משנה את טעמו בשום צורה. יש כאלה שמעדיפים להוסיף אותו לשייקים שהם עושים, לדוגמא, שייק עלי תרד, פטרוזיליה, תמרים, אגסים, קקאו, ועשב חיטה. שייק כזה יהיה מתוק וטעים כמו שוקו ועשב החיטה יהיה בונוס.

שימו לב שיש חברות שונות בשוק, אני אישית מעדיפה את הקסם הירוק. טעמתי של חברות אחרות ולא אהבתי את הטעם. מיץ עשב החיטה צריך להיות טרי מאד בעת הסחיטה, ולהישמר קפוא.

תגובות

מייטל
04/08/15 16:51

היי

נסי להתייעץ עם נטורופטים
שאלי מה רמת הידע שלהם והתשובה תהיה כנה
בסוף תמצאי

05/08/15 8:43

נזקי החלב

נתחיל בסיפור אישי

כשהייתי קטנה הייתי אוכלת המון חלבי. שוקולדים. שהוסיפו להם סוכר וחלב. אבל גם פסטה עם שמנת במסעדות, וגבינה לבנה, וקוטג'.אפילו אני חושבת שניסו לשכנע אותי לשתות חלב. כי בני הדודים שלי היו מאד גבוהים והיו מספרים שהם שותים מס כוסות חלב ביום.

הייתי מתעוררת כל בוקר עם טונות של ליחה, לפעמים אפילו מקיאה מרוב ליחה. לפעמים אחרי ארוחות הייתי הולכת לשירותים, כמעט מקיאה בגלל טונות הליחה והנזלת שהצטברו במשך 5 דקות מרגע סיום האוכל.

רק בגיל 20, קראתי מספר כתבות על רגישות לחלב, ומיד הפסקתי לחודש לאכול ולשתות מוצרי חלב.

כל הליחה, הנזלת, כבדות ועירפול שליוו אכילת מוצרי חלב נ ע ל מ ו

אתם מתארים לעצמכם מה רבה הייתה פליאתי שהתגלית שלי לא הזיזה לאף אחד?

אך אחד לא הפסיק לאכול או לשתות חלב בגלל התגלית הזו. חוץ ממני. הפסקתי למשך שנתיים בערך, ואז חזרתי לאט לאט לאכול קוטג וגבינה צהובה. למדתי על לקטוז. אחרי 10 שנים הלכתי לעשות בדיקה של רגישות למוצרי חלב, והתברר לי שכל מי שהיה איתי שם בחדר היה מאד רגיש ואצל כולם זה התבטא בדברים שונים, אצל חלק היו שלשולים מחלב, אצל חלק רק ליחה כמוני, אצל חלק כאבי בטן.



אחרי הבדיקה שוב הורדתי הרבה מוצרי חלב, אבל המשכתי פה ושם לאכול גבינה צהובה וקוטג'. היום אני מבינה שמוצרים אלו מיותרים לחלוטין. את הסידן אפשר לקבל ולמיטב הבנתי אפילו יותר טוב, ממוצרים מהצומח: טחינה משומשום מלא, שקדים, סרדינים, ברוקולי, ועוד. חפשו באינטרנט סידן מהצומח.



יש ספר שנקרא "שוטי החלב" של דר אבני, שם מפורטים כל מיני הסברים מדעיים ולא מדעיים על נזקי החלב. מומלץ.



אני אישית חושבת שכדאי להוריד מוצרי חלב למשך חודש, ולראות איך מרגישים, לדעתי תרגישו קלילות שתורגש מאד בנשימה ובחשיבה. אני לא יודעת איך המדע לא גילה עדיין איך זה עובד. שימו לב שכשמדברים על לקטוז לא מדברים על ליחה. מחקרים אפילו לא הראו שיש קשר בין צריכת מוצרי חלב לליחה ונזלת. שזה לדעתי דבר נורא נורא מוזר.

למרות שאני חושבת שמחקרים בנושא החלב ברובם ממונים על ידי מועצת החלב.

אגב, ניסיתי בעבר גם לצרוך רק חלב עיזים וזה עשה לי יותר טוב.



תגובות

מייטל
05/08/15 8:43

היי דינה
תודה על השיתוף בסיפורך האישי הוא מרגש
תודה גם על הסרטון. נדהמתי מהאומץ של הרופאים ברוסיה

05/08/15 8:37

הגוף צריך קצת מכל דבר.

האמירה הזו נורא נורא חשובה, כי יש את האנשים האלו שהולכים מקיצוניות לקיצוניות. יום אחד הם אוכלים רק בשר, יום אחד רק צמחוני. ואני אומרת הכל במידה. אפשר לאכול הכול אבל במידה. הבעיה היא שלא תמיד מוצאים את מי שיספק לכם את הקצת הזה. לדוגמא, אני כבר שנה לא טעמתי קוקאין. חיפשתי בכל מקום, ואין. יש פה מישהו שיכול לתת לי קצת קוקאין? לא מבינה את זה, אנשים, אתם לא מבינים שצריך הכל במידה?!!!!



המשפט הזה- הגוף צריך קצת מכל דבר, הוא בערך הקשקוש הכי גדול ששמעתי בחיים שלי.

ואיך הגענו לקשקוש הזה. כי אנחנו לא יכולים לעשות כלום. אנחנו מנסים לעשות מה שאנחנו רוצים. אבל בסוף אנחנו נשברים. מתפוצצים. והכי קל לומר, הגוף צריך קצת מכל דבר, ולוותר לעצמינו. או ליתר דיוק, זה לרוב עובד הפוך. אנחנו מוותרים לעצמינו, אנחנו יודעים שוויתרנו לעצמינו, אפילו הסביבה שלנו יודעת שוויתרנו לעצמינו, אנחנו מרדימים את עצמינו שוב ושוב באימרה: הגוף צריך קצת מכל דבר. אבל בסתר ליבנו אנחנו אומרים: אוף, למה אני כזה חלש??? שוב נכשלתי. או שאנחנו אומרים: אני לא רוצה להיות רעב/לקום באמצע הלילה/להיות חסר בויטמין מסוים בגלל שלא אכלתי/שתיתי, אני לא רוצה להיות בצד ולבד כי כולם שותים קפה, ומה רע בכוס קפה? ויש לנו תירוצים מעולים ומזעזעים לספר לעצמינו בזמן שאנחנו הורסים לעצמינו את החיים.



וואלה אתם יודעים מה? בואו נודה באמת. שאנחנו לא באמת יודעים בדיוק מה הגוף צריך. שאנחנו חסרי רצון וחלשים.

זה לא אומר שנהפוך לסופרמן בעל תבונה יתרה אבל זה לפחות אומר שאנחנו לא בורחים מהמקום שבו אנחנו נמצאים וזו כבר התחלה טובה.



אפשר לראות לדוגמא את המשפט הזה בכל הנוגע לאכילת דברים מעובדים. דברים שאיבדו את צורתם, צבעם ומהותם, והוסיפו למעט שהשאירו מהם כול מיני רעלים שונים ומשונים שיכולים להסתתר תחת התוויות במזון במילים "סוכר.., E9500.. חומצת.. לציטין.." מה זה כל החרא הזה? מישהו מכיר מה משמעותם של חצי מרשימת המרכיבים במזון מעובד כלשהו?



לא, הגוף לא צריך את הסוכר במזון שלו. למה בכלל צריך להוסיף ללחם סוכר? למים מינרלים? לרסק עגבניות? למיונז?!



כולם בטח ראו את התוכנית עם מיקי חיימוביץ שבה הם גילו איזה 900 כפיות סוכר במוצרים החביבים שהם אוכלים.

https://www.youtube.com/watch?v=UsnR3uaglOE
/>


אבל זה קל מדיי. זה ברור מדיי. בטח לאנשים שנמצאים בפורטל כמוני.



מה דעתכם על דברים מיותרים נוספים במוצרים שאנו אוכלים?



לחם, חלב. אולי גם הם מיותרים?



אז מה נאכל ?



וואלה, בואו נתחיל מהתחלה. מה הגוף צריך? אז יש את מה שידוע לנו ועליו מסכימים המדענים: הגוף צריך פחמימות, חלבונים, שומנים, מינרלים וויטמינים. יש ויכוחים בכמויות לכאן ולכאן. ייתכן שגם זה לא מדוייק. ייתכן שיש עוד דברים שהגוף צריך שלא הוגדרו במשפט הקודם, או ויטמינים מסויימים שלא מצאנו עדיין. עם הדבר הזה כרגע לרובינו אין הרבה מה לעשות,מלבד להמשיך להתעניין וללמוד, אבל יש לנו מה לעשות עם מה שאנחנו יודעים.



ככל שהמדע חודר יותר ויותר למבנה הגוף והנפש האנושיים, האדם יכול לשחק יותר עם המרכיבים בשביל להזין את עצמו.

זה נפלא, מחד צריך להיזהר מזה, ומאידך אפשר להשתמש בזה.

להיזהר מזה, כי אנחנו עלולים לגמור את ארוחת הבוקר שלנו בכוס דגנים עם חלב, שהיתה מלאה בסוכר, חומרים משמרים וצבעי מאכל, ומלא כמויות זעירות של ויטמינים שהוסיפו בשביל למשוך אתכם. ולאחר מכן לסבול מתופעות של ליחה/נזלת/ וכו.. היפראקטיביות מהסוכר, רעב בלתי פוסק אחרי שעתיים, וואלה ארוחת בוקר לתפארת.

להשתמש בזה כי אם אנחנו יודעים שבלי פחמימות אנחנו עייפים לאללה, ושהמוח צריך פחמימות, אנחנו יכולים פשוט להסתפק בתפוח.



אז לא, אנחנו לא באמת יודעים ב די ו ק מה הגוף צריך. אבל אנחנו יכולים להיות כנים וצנועים עם עצמינו, להמשיך ללמוד וללמוד ולנסות לעשות את המיטב, לבריאותנו ולבריאות הסובב אותנו.





תגובות

36 חברים בקבוצה
Moshicv
Moshicv
fina
fina
Gianfranca
Gianfranca
מיוחדתתת
מיוחדתתת
בת 23 , מתמודדת עם פגיעה מוחית קוגנטיבית קלה.
ויקה.ש
ויקה.ש
inomac
inomac
Daniel17
Daniel17
שיר1993
שיר1993
ד
ד"ר דינה ראלט PhD
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.  
 Lioness
Lioness
ניקול3
ניקול3
נטע62
נטע62
לין2
לין2
silvy
silvy
hanic
hanic
ornia
ornia
רותי231
רותי231
ציפורת
ציפורת
zeev010
zeev010
תזונת רו פוד ויתרונותיה

תזונת רו פוד ויתרונותיה

אודות הקבוצה

שלום לכולם, בשנים האחרונות נחשפתי לתזונת רו פוד ויתרונותייה המדהימים. אני אוכלת רו פוד, ומעט בשר וביצים ומאמינה שזו התזונה הטובה ביותר. בקבוצה זו אוכל לספר לכם על מחקרים אחרונים שקראתי,נוכל לשתף במתכונים ולשוחח על מהי התזונה הטובה ביותר? אני מכירה הרבה דיאטות, מתעניינת ברפואת המזון לגוף ולנפש, ולומדת באינטרנט. יש לציין כי רק בתקופה האחרונה אני מקפידה לאכול רק רו פוד ובשר, לפני כן הייתי צמחונית שנתיים, ניסיתי מעט מאד אטקינס, דיאטת לחם קל, דיאטת מיצים וכול מיני שטויות אשמח לשתף אתכם בחוויתיי ולשמוע על אלו שלכם, לחשוב יחד, ולצמוח:) שלכם מייטל

תזונת רו פוד ויתרונותיה

תזונת רו פוד ויתרונותיה

אודות הקבוצה

שלום לכולם, בשנים האחרונות נחשפתי לתזונת רו פוד ויתרונותייה המדהימים. אני אוכלת רו פוד, ומעט בשר וביצים ומאמינה שזו התזונה הטובה ביותר. בקבוצה זו אוכל לספר לכם על מחקרים אחרונים שקראתי,נוכל לשתף במתכונים ולשוחח על מהי התזונה הטובה ביותר? אני מכירה הרבה דיאטות, מתעניינת ברפואת המזון לגוף ולנפש, ולומדת באינטרנט. יש לציין כי רק בתקופה האחרונה אני מקפידה לאכול רק רו פוד ובשר, לפני כן הייתי צמחונית שנתיים, ניסיתי מעט מאד אטקינס, דיאטת לחם קל, דיאטת מיצים וכול מיני שטויות אשמח לשתף אתכם בחוויתיי ולשמוע על אלו שלכם, לחשוב יחד, ולצמוח:) שלכם מייטל

יצירת קבוצה חדשה
קבוצות הן כלי נהדר להתדיינות עם שאר חברי הקבוצה על נושאים שרלוונטיים לקהילה לה אתם שייכים.